[Turkmath:3692] Bir Teklifim var: Matematik Dünyası na "gizli" atanmış yerine editörü açık açık biz seçelim!

yilmaz akyildiz yilmaz.akyildiz at gmail.com
Wed Mar 13 10:47:24 UTC 2019

Önce şunu söyleyeyim:
Geçmişte ben başarılı öğrencilerime MD aboneliği bahşetmiştim. Son
zamanlarda kendilerinden *"neler oluyor hocam, yoksa MD miadını doldurdu
mu?" *gibi mesajlar alıyorum.

Diğer taraftan, son günlerde bir takım arkadaşlarımız arasında yaşanmış,
umuma yansımayan, bir olaya şahit oldum. Kısacası, kitabı İngilterede
ingilizce
basılmış bir meslektaşımızla birileri röportaj yapmış ve bunu MD de
yayımlatmak isteyince sora sora sonunda editörün kim olduğunu öğrenip
kendisine ulaşana kadar uğraşıp "tanrı misafiri olarak" kapısını çalmış.
Kısa keselim Aydın havası olsun, neticede röportajın yayımlanması
reddedilmiş ama biz sayılı kişi de bu arada MD nin "geçici" editör ve
tayfasını öğrenmiş olduk. Meğerse zaten "gizli" değilmiş, sadece
 paylaşılmamışmış...

Madem ki "geçici" bu takım, ve Ali den sonra MD nin istikbali biraz da
memleketimizin şu anki halini andırıyor, yani geleceği belirsiz...,
benim naçizane
bir teklifim olacak:
Gelin bu gibi işleri  atamalarla yapmayalım!
(TJM nin editörlüğünü de kastediyorum! Hiç unutamam, ani bir kararla bir
gecede  *Aydın Aytuna* "out" *Alp Eden* "in" olmuştu... Kimseden ses - fıs
çıkmadı. Şu an kendime de şaşırıyorum ve kızıyorum. Ben o gece nasıl
duyarsız kalabildim ve uyuyabildim?
Bilinen meşhur fıkramızdır:
biz başta ermeni'yi dövdürmeyecektik
<https://eksisozluk.com/biz-basta-ermeniyi-dovdurmeyecektik--4554556>)

Bence 3 çeşit matematikçi vardır, birer örnekleriyle yazayım:
matematikçi-matematikçi (Aydın Aytuna), fizikçi-matematikçi (y.a.) ve
mühendis-matematikçi (Alp Eden).
Ne demek istediğimi anladınız..
 Şimdi ben diyorum ki: bizi tmd ve turkmath ortamında  izleyen bütün
meslektaşlarımızdan Editörlük için aday teklifleri isteyelim. İsteyen
kendisi de editörlüğe talip olup
*"oyunuzu bana verin"* diyebilir.
Seçilen editöre kendi çalışma arkadaşlarını seçme hakkı tanıyalım. Oyları
da bu sayfadan, internetten alalım ve sayalım.

Ben adayımı (kendisinin haberi olmadan) söylüyorum:
Muhammet Uludağ.

Hadiyin sizler de adaylarınızı paylaşın.
y.a.