[Turkmath:3719] Ercüment Ortaçgil'in ricası

Zafer ERCAN zercan at ibu.edu.tr
Thu Mar 21 08:40:09 UTC 2019

Ercüment Ortaçgil, Oxford Üniversitesi Yayınları'ndan çıkan kitabının MD'de tanıtımının yapılması konusunda yaşanan süreçle ilgili olarak aşağıdaki mesajı listeye göndermemi rica etti.

''Alp akşam telefonda bana MD'nin "davet, türkçe ve popüler" şartları olduğunu ve bu söyleşinin bu şartları sağlamadığını söyledikten sonra sabah bana mesaj attı "kitabı tanıtacağız ama söyleşiyi reddettik" diye. Açıkça görülüyor ki, kitabı tanıtmayı kabul ettiklerine göre şartları aslında şart falan değilmiş. Peki o zaman bir çok insanın çok beğendiği söyleşiyi niye reddediyorlar?
Arkadaşlar, burada ana fikir söyleşi falan değildir, o sadece bir detaydır. Ana fikir, TMD'nin "üst kademesindeki" 4-5 kişinin kendilerini oranın sahibi gibi görmeleri, kendi aralarında karar almaları, ve etraflarına 10-15 kişi daha toplayarak aldıkları kararları bütün kurumun kararı imiş gibi uygulamalarıdır. Bu yönetim alışkanlığı Attila Aşkar'ın BÜ bölüm başkanlığı günlerine uzanmaktadır. Gerçek şu ki, başka ortamlarda paylaşımcılık, demokrasi ...vs den dem vuran bu insanlar aslında maalesef hiç böyle değiller. En üzücü olanı da, bu ülkede yerli ve milli bir matematik gelişsin gibi bir amaçları hiç, ama hiç yok. Yaşanan bu son olayın bu ciddi sorunu herkesin gözü önünde apaçık deşifre ettiğini düşünüyorum. Bu yönetim anlayışı artık değişmek zorundadır.
Sevgiler,
Ercüment Ortaçgil''

ZE

Kişisel görüş: Mesajda geçen '' bu ülkede yerli ve milli bir matematik gelişsin gibi bir amaçları hiç, ama hiç yok'' terminoloji bana yabancı. Kastedilen, ''Türkiye'de matematik gelişsin gibi bir amaçları hiç, ama hiç yok'' olabilir. Bu da çok ağır bir suçlama!