[Turkmath:4196] Erdal İnönü.. saygı, sevgi ve özlemle..

yilmaz akyildiz yilmaz.akyildiz at gmail.com
Sat Nov 2 07:40:03 UTC 2019

Aramızdan 12 yıl önce bu zamanlarda ayrılan Erdal Bey anısına Cihan
Saçlıoğlu' nun
yazdığı yazıyı sizlerle paylaşmak istedim.

Cihan'ın bu güzel yazısına ben de bir anımı ekleyeyim:

Zamanlardan Mayıs-Haziran 1969, Feza Beyin Gell-mann' a yazdığı tavsiye
mektubu ile Erdal Beyin okulu Caltech Teorik Fizik Dr a programına kabul
edilmişim. Yine Feza Beyin tavsiyesi ile o senenin AID Bursu Rektör Kemal
Kurdaş' ın odasında bana verilmiş. Gelin görün ki bu burs ABD ye ayak
bastığım anda başlayacak ama bende yol parası ne gezer. Dekan Erdal Beyin
odasına gittim ve durumu anlatarak "*beni asistan alır ve geri dönüp
mecburi hizmet yapmam karşılığı bana okuldan yolluk çıkartabilir misiniz?"*
demem üzerine "*bu çok bürokrasi gerektirir"* deyip cebinden çıkarttığı
parayı bana uzatarak *"al bunu ve bir an önce git" *demiştir... sonradan
anladım ki gelmekte olan öğrenci hareketlerini öngörmüştü Erdal Bey.
Nitekim ODTÜ kapanmış, Cihan ve ben lisans derecelerimizi alamadan kapağı
Amerikaya atmıştık.
Bu şekilde Caltech de başlayan Amerikan maceram devamla, Stanford
üzerinden, Fizik ten Matematiğe Berkeley de  kararlılığa ulaşması da, AID
bursumun transferi içi artık rektör olan Erdal Beyin yardımı ile
gerçekleşmiştir. Tabi o arada Feza Hocamı çok üzmüştüm ama sonradan onun da
gönlünü alabilmiştim... (Hayatımın 2 mühim dönüm noktaları vardır: İTÜ den
ODTÜ ye kaçış, (Mühendislikten --> Fiziğe) ve  Caltech den Stanford
üzerinden Berkeley e hicret, (Fizikten --> Matematiğe)).
y.a.
Ekteki şahane resim için Bayram Tekin'e teşekkürlerimle.
https://gazetesu.sabanciuniv.edu/erdal-bey?fbclid=IwAR1u__HO2NQTHfHSbALq3n8PYHcRu3lJ4mOP4P1BxgDnJjwk1ZATd__NsXA