[Turkmath:4409] Cem Tezer tanımı eksik bulmuştu...

Zafer ERCAN zercan at ibu.edu.tr
Fri Mar 6 16:53:04 UTC 2020

Cem Tezer'in Şahin Koçak'ın 50 Soruda Matematik kitabında geçen grup tanımını eksik görmesi
nedeniyle yapmış olduğu tamamlayıcı tanımına ilişkin aşağıdaki açıklamayı sosyal medyada eklerle birlikte paylaşmıştım:

''Şahin hocanın 50 Soruda Matematik kitabını okudum. Ama bu kitap okumakla bitecek gibi değil, her okunuşta aynı heyecanla okunmaya devam

ediliyor, tıpkı Kemal Sunal'ın sinemalarını bıkmadan izlemek gibi.

Kitapta geçen ahzap (grup) tanımı Cem Tezer'in hoşuna gitmemiş ve bu doğrultuda yaptığı mütala, kitabın son sayfasında ''Haşiye'' başlığıylıyla

derc edilmiş. Cem Tezer tanımın (iii)'de geçen, a^{-1}'in tek birtane olması henüz gösterilmemiş olması nedeniyle, haklı olarak, tanımı eksik görmektedir.

Ancak, Cem Tezer'in ''tamamlayıcı'' tanımı da, (ii)'de geçen e'nin tek birtane olduğu gösterilmemiş olduğundan, adalet-i tamme değildir (yani eksiktir).

Bu akves ya da abı-hayat arzıhal asur olan tanımı çok bikeder ahsen-i takvim yaparak konuyu sweete bağlayacağım..

Bu vazımın kitabın yeni baskısında derc edilmesini Şahin hocadan ibram ediyorum.''