[Turkmath:4475] Yerli ve milli sabit: Nesin sabiti

Zafer ERCAN zercan at ibu.edu.tr
Fri May 22 20:24:30 UTC 2020

Ali Nesin'in '' x, elalemin apış arasına giren çıkanla ilgilenme oranı olsun. y, beynine giren çıkanla ilgilenme oranı olsun.
Bu durumda, xy çarpımı bir sabittir.'' teoreminde yer alan bu sabitin (bu sabite Nesin sabiti diyorum) pi ve e sabitleri kadar önemlidir.

- Nesin sabiti nasıl bir sabittir? rasyonel, irrasyonel, transcendental?

- Nesin sabitinin sıfır olması üzerinden toplumun yapısı yorumlanabilir mi?

- Nesin sabiti hayvanlar için genellenebilir mi?

- Nesin sabiti bireylere genellenebilir mi? Yapılacak bir genelleme sonucu olarak Ali Nesin'in Nesin sabitinin sıfır olacağını tahmin ediyorum.

Bu soruları yabana atmayın, Hilbert'in 19.yüzyılın başında sorduğu soru listesi kadar kıymetlidir.

ZE