[Turkmath:4741] BÜ'ne dışarıdan rektör ataması

Zafer ERCAN zercan at ibu.edu.tr
Mon Jan 11 10:06:21 UTC 2021

''Üniversitede yapılan uygulamalar yasalara uygundur'' biçiminde savunma yapan güç, üniversite kavramını anlamamıştır.
Boğaziçi Üniversitesi'nde öğretim üyesi olan birçok hocanın hoca olmaları da, rektörün rektör olma biçimi de "yasal"dır.
Ama bu tür "yasal" uygulamaların gerçek anlamı, çoğu zaman üniversitelerin içeriden ve dışarıdan ''kötüler'' (çakallar demiyorum!)
tarafından işgal edilmesidir.

Çıkartılacak bir yasayla Boğaziçi Üniversitesi'nin 49 yıllığına Katarlılara devrinin ''yasal''lığı da sağlanabilirdi. Katarlıların hocalara
vereceği 10 bin dolar maaş da söz konusu olabilirdi. 10 bin doları reddedecek kadar devrimci bilinci olmayan hocaların ''arkasını dönerek''
yapacakları eylem biçimi, Melih Bulu için bir sabun köpüğü olacaktır.

Bir başka sorun ''dışarıdan rektör istemiyoruz'' diyenlerin, kendilerini üniversitenin ''içerisinde'' olduklarını sanması.
Bu durum, Melih Bulu'nun elini elbette güçlendiriyor.

Aslında sorun çok daha derinlerdedir. Bu derinliğin karakteri, akademik teşvik altında, '' Şundan 1.2, bundan 3.4 puan alınıyormuş.
Şu anda puanı 29.30'da kalmış, 0.70 puan daha alırsam akademik puan teşvik puanı tamamlıyorum...'' biçiminde üniversite hocaların
formatlaştırılması ve hocaların önüne atılan kemik parçalarıdır.

Her ne olursa olsun, Boğaziçi Üniversitesi direnmeli ve Melih Bulu'yu üniversiten uzaklaştırmalıdır.

ZE