[Turkmath:4745] İ.Ü. Matematik Bölüm Semineri

TEMHA ERKOÇ YILMAZTÜRK erkoct at istanbul.edu.tr
Sun Jan 17 20:48:43 UTC 2021

  Merhabalar,

20.01.2021 tarihinde  saat 13.15 te   Prof. Dr. Zafer Gedik  (Sabancı
Üniversitesi)  başlık ve özeti aşağıda verilen bir konuşma yapacaktır.

Seminer Zoom programı üzerinden online yapılacaktır. Katılmak isteyenlerin
katılım bilgilerini alabilmeleri için "huseyinuysal at istanbul.edu.tr "
adresine mail atmaları gerekmektedir.

*Başlık :*  Genelleştirilmiş Kuantum Ölçümleri ve Bazı Açık Problemler

*Özet:*   Kuantum mekaniğinin standart matematiksel yapısı Hilbert
uzayındaki vektörler ve bu vektörlerin zaman evrimi üzerine kuruludur.
Bu kompleks vektörler, biri Schrödinger denklemiyle belirlenen üniter,
diğeri ise ölçme sonucu meydana gelen üniter  ve doğrusal olmayan iki
tür zaman evrimine tabidirler. Son yıllarda kuantum enformasyon kuramı
ve kuantum hesaplama alanındaki ilerlemeler, ölçme olayına ilgi
arttırmıştır.
Bu konuşmada, genelleştirilmiş kuantum ölçümleri ve bazı açık problemlere
 değinilecektir.

.

İyi günler dileğiyle,

Temha

Lütfen
bu e-postayı yazdırmadan önce çevreye olan etkisini dikkate alınız.
Unutmayınız ki; dünyadaki kağıt tüketiminin yarısı kazanılırsa, her yıl 8
milyon hektar orman alanı (Ege Bölgesi büyüklüğünde) yok olmaktan
kurtulacaktır.
Please
take into account the impact on the environment before printing this
e-mail. Do not forget that if we reduce our paper consumption by half,
every year 8 million hectares of forest (an area the size of Aegean Region
in Turkey) will be saved from vanishing.