[Turkmath:4925] Re: kitap

yalcine at fen.bilkent.edu.tr yalcine at fen.bilkent.edu.tr
Fri Jun 4 09:08:10 UTC 2021

Merhaba Zafer hocam,

Turk Matematik Derneginin Turkiye’de basilan matematik kitaplari konusunda
bir calismasi olmasi iyi olur. Bir yayinevi ile anlasip TMD logolu kitaplar cikartabilir
yada yazdigin gibi kendi yayinevini kurabilir. Su an elimizde olan insan gucu ve
mali guc ile bu ikinciyi yapmak zor gorunuyor. Ilk olasilik zaman icinde gerceklestirilebilinir
belki ama dernegin daha acil cozulmesi gereken problemleri var. Oncelikle onlarin
cozulmesi gerekiyor. Matematik Dunyasi dergisi icin uygun bir cerceve olusturmaya
calisiyoruz, uyelik ve websitesi ile ilgili sorunlar var. Eldeki imkanlar ile ancak belli
sayida is yapilabiliniyor. Belki bizden sonraki yonetimlere de kalabilir bu konu.
Biz eldeki sorunlari cozersek onlar da yayinevi kurmak konusu ile daha rahat ilgilenirler.

Onerilerin icin cok tesekkurler. Kitap yazdigin icin de tesekkurler. Kitap yazma konusunda
hepimizin daha aktif olmasi gerekir. Bence ozellikle ingilizce egitim yapilan okullarda tum
hocalarin ingilizce ders kitabi da yazmasi lazim. Artik disaridan kitap almak cok zorlasti,
ogrencilerin bu ihtiyacini karsilamak icin Turk hocalar tarafindan yazilmis, Turkiye’deki
yayinevlerinde ucuza basilmis ingilizce ders notlarina cok ihtiyac var.

Selamlar,
Ergun