[Turkmath:4954] Re: Avrupa Matematik Derneği Kongresi

tanbay at boun.edu.tr tanbay at boun.edu.tr
Mon Jun 21 17:06:11 UTC 2021

evet sevgili Ergün Başkan, ve değerli meslekdaşlar,

bu sabah Avrupa Matematik Kongresi (8ECM) başladı.

Bir kere daha matematiğin diğer bilim alanlarıyla ne kadar
bağlantılı ve birleştirici olduğunu gördük.

Kongrenin ve günün ilk konuşmasının başlığı
"The Beat of Math". Kalbimizin modellenmesi ile ilgili
bir konuşma (ekler)idi .

Pullarla matematik tarihini anlatan "public lecture"
konuşmacısı IMBM'de "four-coloring problem" isimli
konuşmayı veren Robert Wilson'du. Bir tane de türk pulu
gösterdi (ek).

Günün son konuşması ise bu sefer kalple değil,
beynimizle ilgili.
Topoloji kullanarak beynimizi anlamaya çalıştık (ekler).

Ergün hoca haklı, katılım ücreti, hele kısa zamanda
avronun iki üç misline çıktığı bir dönemde bizler
için ağır yük.
Aslında çevrimiçi olarak planlanmadığından ve bütün önödemeler
yapılmış olduğundan, Slovenyalı meslekdaşlarımız istedikleri
kadar indiremediler katılım ücretini.

Sanıyorum tümü kayıt altına alınan konuşmalar yakında ulaşılabilir
olacaktır.

eski başkanımız Burak Özbağcı'ya da güzel bir konuşma diliyorum,
ve tekrar tebrik ediyorum.

herkese huzurlu sağlıklı ve dinlenme şansı veren bir yaz diliyorum,

betül tanbay