[Turkmath:4995] Re: [Tmd-uye: 3049] Re: Re: Tansu Küçüköncü'den herkesin katılabileceği bir seçim önerisi

Can Ozan Oğuz canozanoguz at gmail.com
Tue Jun 29 16:26:44 UTC 2021

         Herkese merhaba,
    Ben TMD'ye bu sene üye oldum, tarihini de çok iyi bilmiyorum. Ancak
yakın geçmişte ülkemize dönmüş genç bir araştırmacı olarak karşılaştığım
manzara karşısında üzüldüm.
1. Matematikle ilgili çalışmalar, paylaşımlar yapılmasını kolaylaştıracak,
2. Matematiği ve matematikçileri tanıtacak,
3. Ülkemizde nerelerde matematiğin hangi alanlarında çalışmalar yapan
ekipler olduğu konusunda bilgi verecek,
4. Matematikçileri bir çatı altında toplayan,
5. Matematik yayınlarının takibini kolaylaştıracak,
6. Üniversitelerin matematik bölümleriyle ilişkileri olan,
7. Matematik öğrencilerini kapsayan,
8. Matematikçilerin rahatça iletişim kurmasına olanak sağlayan bir
kurumumuz yok.

Birbirine hakaret eden, birlikte çalışamayan, birbirinden habersiz bir
topluluk görüyorum ve önceki kuşaklara bu konularda sitem ediyorum.

Genç kuşakları sahipsiz bırakıyorsunuz.
Bahar Matematik Buluşmaları, lisans öğrencilerinin konuşma verebilmek adına
kendi kendilerine düzenlediği etkinlikler. Kendilerine bir platform
bulamamışlar. <https://www.baharmatematikbulusmasi.com/en/front-page/>
Türkiye Matematik Kulübü <https://matematikturkiye.com/>, onlarca genç
matematikçilerden oluşuyor, TMD ile çalışmak istemiyor. Bu yıl 3 çalıştay,
3 festival düzenlediler.
Matematiğin Peşinde <https://matematiginpesinde.com/> isimli bir oluşum
kurduk, çünkü TMD çatısı altında benzer çalışmalar yapabileceğimizi
düşünmüyorduk.
Turkmath websitesi <http://www.turkmath.org/beta/index.php> çok güzel bir
hizmet sunuyor(etkinlik duyuruları), TMD çatısı altında değil.
Yazın Directed Reading Program <https://sites.google.com/view/drp-turkey/>(DRP)
düzenleyen genç bir ekip var, TMD'den yalnızca maddi destek aldılar diye
biliyorum.
Yazın öğrenciler için planladığımız REU programıyla ilgili TMD'ye başvuru
yapmak istemiştim, mailıma cevap alamadım.
Matematik Dünyası <http://www.matematikdunyasi.org/> dergisine ne oluyor,
arşivi nereye kayboldu, çalışma yöntemi nedir,vs sağlıklı bir bilgi
paylaşımı yok.
Türkçe Matematik Sözlüğü <http://tmd.org.tr/tuba-sozluk/> sayfası bir gün
kayboldu, nereye gitti, ne oldu, kime sorduysam bir bilgi alamıyorum.

TMD'de görev almanın tek yolu yönetim kurulunda olmak mı? Yönetim
kurulundan bağımsız yürüyen çalışma ekipleri oluşturulamaz mı? TMD'nin
üniversiteler ve matematik öğrencileri ile ilişkisi kurulamaz mı?

Kısacası insanların ihtiyaçlarını karşılayan çalışmalar yapıldığı sürece,
derneğin yönetiminde kimin olduğuyla hiç ilgilenmiyorum. AMS'in pek çok
çalışmasından yararlandım, yönetim kurulunda kim var diye hiç bakmadım, hiç
merak etmiyorum.

    Selamlar ve sevgiler,
      Can Ozan

Zafer ERCAN <Zafer.Ercan at listweb.bilkent.edu.tr>, 29 Haz 2021 Sal, 18:58