[Turkmath:4794] Re: [Tmd-uye: 2955] TMD Olağan Genel Kurul Duyurusu

Türk Matematik Derneği tmd at tmd.org.tr
Wed Mar 10 11:10:21 UTC 2021

Sayın Barış Kendirli,

Dernek Genel Kurul Toplantılarının çevrimiçi yapılması maalesef mümkün
değildir.

Saygılarımızla,
TMD

İçişleri Bakanlığının Genelgesi:

İçişleri Bakanlığı 02.03.2021 tarihli genelgesinin 9.Maddesi “Sivil
toplum kuruluşları, kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları ve
bunların üst kuruluşları ile birlikler ve kooperatifler tarafından
düzenlenecek genel kurul dahil kişilerin bir araya gelmesine neden olan
her türlü etkinlikleri yüksek risk grubunda bulunan ilimizde; kişi
başına 8 metrekare alan bırakma ve aynı anda bulunabilecek azami kişi
sayısı 300’ü geçmemek üzere ilgili kurum/kuruluşların yetkililerince her
türlü tedbir alınarak yapılabilecektir, 300 kişiyi aşan katılımlı
toplantılar yapılamayacaktır.
         Ayrıca denetim faaliyetlerinin kesintisiz yürütülmesi amacıyla
yukarıda belirtildiği şekilde kişilerin bir araya gelmesine neden olacak
her türlü etkinliğin Kaymakamlıklara (ilgili mevzuatında başkaca bir
hüküm bulunmadığı takdirde en az üç gün öncesinden) bildirilmesi
sağlanarak bu kurum/kuruluşlarca yapılacak etkinliklerde belirlenen
kurallara ve kişi ve alan sınırlamalarına riayet edilip edilmediğinin
denetim ekiplerince kontrol edilmesi sağlanacaktır.” şeklinde
düzenlenmiştir.
17 Kasım 2020 tarihli 31307 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe
giren 7256 sayılı kanunla; Derneklerin Genel Kurul Toplantılarının
Ertelenmesine Dair İçişleri Bakanına Yetki Veren 7244 sayılı kanunun 2.
Maddesinin ç fıkrasına ekleme yapılarak erteleme yetkisinin üçer aylık
sürelerle üç defaya kadar kullanabileceği hüküm altına alınmış, İçişleri
Bakanlığınca da 24.11.2020 tarihli onay ile Dernek Genel Kurul
Toplantılarının 01.03.2021 tarihine kadar ertelendiği bildirilmişti.
01.03.2021 tarihinden itibaren yukarıda belirtilen hususlar
doğrultusunda dernek genel kurullarının bir ay içerisinde yapılması
gerekmektedir.

Bu çerçevede dernekler genel kurullarını bağlı oldukları ilin İl Sivil
Toplumla İlişkiler müdürlüğünün duyurularına göre yapacaktır.

2021-03-10 11:44, Baris Kendirli yazmış: