[Turkmath:5278] Re: [Tmd-uye: 3194] Re: iki ""dev matematçi" kapışıyor

Zafer ERCAN zercan at ibu.edu.tr
Mon Nov 29 11:51:47 UTC 2021

Bir üniversitede bir öğretim üyesini en etkili biçimde aşağılamının yolu, onu ''teşvik'' etmektir; şu sınıfta yer alan dergide yayın
yapana iki kemik, şu kadar puan toplayana üç kemik bir kanat, atıf sayısı 5 olana bir ciğer gibi...

Türkiye'de akademik ''teşvik'' politikasını ortaya koyan kişiler Erdal İnönü ve Tosun Terzioğlu'dur.

Ülkemizde teknik anlamda iyi araştırmacı olup, olup biten sahtekarlıklara ses çıkartmayanlar ülkenin aydınlığına ciddi
darbe vurabilmektedirler.

Yılmaz Akyıldız'ın gönderdiği afiş, teşvik bekleyenlerin bataklıktaki sinekler kadar çok olduğununun göstergesidir.

Yakında profesörlük kadrolarına atanabilme kursları da başlayacaktır...

ZE

Another example of the linear systems has appeared in 1903: As usual the col- lection of the real valued continuous functions defined on a closed interval [ 𝑎, 𝑏 ] is denoted by 𝐶 ([ 𝑎, 𝑏 ]) . This collection first has been considered and studied by Hadamard in 1903 [32], so we shall call this collection as a Hadamard’s collec- tion 5 . One can say that Hadamard’s collection has opened a door to the notion of the vector spaces as a very important and fundamental example. By looking at the Hadamard’s original consideration one can think that Hadamard has considered the collection of the real valued continuous functions defined on the open interval ( 𝑎, 𝑏 ) , not on the closed interval [ 𝑎, 𝑏 ] !