[Turkmath:5212] TJM etik kurallar listesi-sabun köpüğü tepkisi

Zafer ERCAN zercan at ibu.edu.tr
Fri Oct 29 15:48:48 UTC 2021

1. Dergiler hibrid, kiprit, çakmak gibi isimlerle rüşvetcileştiler ve bunu meşrulaştırdılar. Bu duruma uyumlu bir
biçimde TJM dergisinin etik kurallar listesine ''hakem, bir aracı vasıtasıyla yazarlarla iletişime geçerek yazarlardan
'Hakemlik Huzur Hakkı' isteyebilir'' maddesi eklenmelidir. Böyle bir maddenin eklenmesi durumunda editör Adnan Tercan'ın
''hani bana hani bana'' deme hakkı doğacaktır ve bunun için de bir düzenlenme yapılmalıdır.

2. i) Adnan bey, yıllardır dergi editörüsünüz, ''bu çoçuk iyi biridir, bunun makalesini yayınlatırsanız sizin gönlünüzü alırız ''
biçiminde Merkel'den ya da bir başka dünya büyüğünden bir ''ahlaksız teklif'' (aaıııyy, ne iğrenç değil mi?) geldi mi?

ii) Selman Akbulut ve Süleyman Üstünel'i dergi editörlüğünden neden ''şutladınız''?

3. Süleyman Üstünel ve Selman Akbulut, şutlanma sonrası neden sessiz kaldınız?

4. İsmail Güloğlu ve Muhammed Uladağ hocalarımız, editörlerin şutlanması geçiştirilemez diyerek cesaret
verdiniz ve meydan okudunuz ama sonrası gelmedi! Tepkilerinizin sabun köpüğü gibi değil, çelik gibi olamasını bekliyoruz.

5. Adnan'cığım, devam edecek...

ZE