[Turkmath:5354] Re: [Tmd-uye: 3230] Ynt: ODTU Matematik Bölümü'nün bir Irkçı Uygulaması

ersan at metu.edu.tr ersan at metu.edu.tr
Wed Jan 5 09:36:36 UTC 2022

Değerli Liste Üyeleri

Emelyanov un ODÜ Matematik Bölümü bazı öğretim üyeleriyle sorunları
olduğunu ve temelde bu nedenle işine son verilmek istendiğini Şafak
Alpay dan öğrenmiştim. Şafak bu konuda Bölüm başkanlığı ,  Dekanlık ve
hatta rektörlük seviyesinde girişimlerde bulunmuştu. Bu konuda daha
detaylı bilgiyi Şafak belki listeyle paylaşabilir. Anlaşılan Şafak ın
bu girişimleri bir sonuç vermemiş ve maalesef Emelyanov kendisine bir
zaman bile tanınmadan (deyim yerindeyse )resmen kovulmuştur. Bu çok
acı ve düşündürücüdür. Sivil toplum kuruşları, bir benzeri Bölüm
kurulları üyelerinin /meslektaşlarının haklarını otoritelere karşı
korumaya çalışmaları beklenirken burada  ODTÜ Matematik Bölüm kurulu
bir meslektaşını cezalandıran bir kurum olmuştur. Bu çok acıdır , her
şeyden önce Bölüm kurullarının böyle bir görevleri yoktur ve ODTÜ de
böyle bir olay bildiğim kadarıyla hiç bir zaman olmamıştır. Bölüme
eleman almalar tabiki Kurulların görüşleride alınarak yapılır ama
Bölümden bir meslektaşın işine son vermek bölüm kurullarında
alınabilecek bir karar da  değildir. Meslektaşlar arasında sorunlar
hatta fiziksel kavgalar olabilir ama bunları baz alarak işe son
vermeler yapiliyorsa vay o kurumun haline diyorum.

Emelyanov un ODTÜ Matematik Bölümüne katkılarını kimsenin göz ardı
edebileceğini sanmiyorum , yayınlarıyla yetiştirdiği Doktora
öğrencileriyle Analiz konusunda bölümü en üst seviyede temsil eden bir
bilim insanıydı. Emelyanov un işine son verilmesinin tek sorumlusunun
Bölüm Başkanlığı/ Bölüm kurulu olduğu anlaşılıyor. Ben  hala bu olayı
kişiye zaman tanıyarak çözmenin mümkün olduğunu düşünüyorum ve ümid
ediyorum ki Bölüm meslektaşımıza en az bir 6 ay zaman taniyarak bu işi
daha insancıl olarak sonlandırır.
Saygılarımla ,

Prof. Dr. Ersan Akyıldız (ODTÜ Matematik Bölümü Emeklisi(2017)