[Turkmath:5386] Re: [Tmd-uye: 3266] Re: Sessiz degilim

Zafer ERCAN zercan at ibu.edu.tr
Wed Jan 12 18:49:55 UTC 2022

Turgay,

Nasıl bir steril dil bekliyorsun, anlaşılmıyor. Bu konuda olası bir şablon-edep listesi sunulduğunda da her
şey anlamını yitirecektir.

Yıldıray Ozan yazdığı açıklamada, bir tarafta konuya taraf olduğu için açıklayacağı her şeyin ve yorumun
taraflı olacağını, ama olaya taraf olan diğer kişinin bu mecrada kendini savunamayacağı için açıklamada
bulunmayacağıni ifade ederken, diğer taraftandan da uygulanan işlemin mutlak doğru olduğunu söylüyor.
Bu bir ikiyüzlülüktür. Burada kalmıyor, ''adam gibi'' ifadesini kullanarak ''adam degilsiniz'' diyor. Benim aldığım
kültür de buna çakallık deniyor.

Konunun kapsamı belli, Emelyanov hangi gerekçeyle görev süresi uzatılmamıştır. Bu gerekçenin disiplin suçu
olarak karşılığı ne olabilir. Bir uyarı cezası niteliğindeki suça karşı göreve son verme uygulama fırsatçılığını nasıl
karşılarsın?

Meydanın boş olduğunu sananlar, bir gerekçe gösteremeden bir matematikçinin görevine son verenlerdir.

"sosyal medya yoluyla halki kin ve dusmanliga tahrik veya asagilama sucu" ifaden çok mu çok yersiz olmuş. Diyelim ki bu suçtan
ben ya da sen yedi yıl ceza aldık, Eeee, kim ne kazanacak, sen ne kazanacaksın. Okulda bir öğrencinin bana yumuruk attığı an ben de kendimi savunurum,
ama bu öğrenciye soruşturma açtırma girişimine ya da mahkemeye vererek ''cezalandırma'' girişimi büyük olasılıkla kendi kendimi aşağılatabilir.

"sosyal medya yoluyla halki kin ve dusmanliga tahrik veya asagilama sucu" ve benzeri maddelerle BÜ'nde öğrencilerin tutuklanması sana ne hatırlatıyor!

"... siz susuyorsunuz, çünkü bencil ve korkaksınız!" ifadesi bir deyimdir. Bir serzeniştir, kırgınlıktır.

''adam değilsiniz'' deyene de ''çakalsın'' demek son derece doğaldır.

Turgay, meydanı boş zannettiğimizden değil, meydanda olmamız gerektiği için meydanda oluruz.

Yıldıray Ozan'dan kim ve hangi nedenle özür dileyecek!?

Yasa ve yönetmelikten bağımsız olarak, temel gelenekler gereği Y. Ozan istifa etmelidir.

Kusura bakma Turgay, Yıldıray Ozan ve benzerleri meydanda olsa da olmasa da ben meydandayım...

Selamlar.

Zafer