[Turkmath:5681] kitap taslağına yapılan bir eleştiri

Zafer ERCAN zercan at ibu.edu.tr
Sun Jul 3 17:49:41 UTC 2022

Birkaç yıl önce genel olarak eleştirilerinden oldukca yararlandığım bir kitap taslağım için yazılan bir hakem raporunu tekrar okudum, şöyle diyor:

''Bölüm 1.6’da yazılan şeylerin bir kısmı üsluptan dolayı (argo kelimeler vs.) bir ders kitabında olmak için uygun degildir.''

Argo, belirli anlamlarda bir vurgu dili olduğu gibi yazarın kullandığı 2-3 argo kelimesine olan eleştiri, ''off-record'' olarak yapılmalıdır. Ayrıca, üniversitede
''ders kitabı'' formatının standartlaştırılmasını çok yanlış buluyorum. Daha da ötesi, ''ders kitabı'' niteliğinde bir kitap olmamalıdır.

Bunun yanında, bir matematik ders kitabı ''mahkeme duvarı'' ya da Birgün Gazetesi köşe yazarlarının yazdığı gibi imla kuralları mükemmel olan ''asık suratlı doğrular''
gibi olmamalı, edebiyatı da içerisinde barındırmalı.

400 sayfalık bir kitapta birkaç argo kelime kullanma yazarın en doğal hakkıdır, yazar serbest olmalıdır.

ZE