[Turkmath:5695] Re: imbm nin kapanmasinin etkileri uzerine
Olcay Coskun
olcaycoskun at gmail.com
Fri Jul 15 06:27:03 UTC 2022
Değerlendirmeniz için çok teşekkürler Türker hocam. Son zamanlarda İMBM
hakkında çok yazılıp söylendi ama sizinki en güzellerinden biri oldu.
İzninizle bir kelimeyi düzeltmek istiyorum. İMBM kapatılmadı, binasına el
koyuldu. Bu el koymanın, kapatılmaya denk olduğunu söyleyebiliriz.
Etkinliklerimizin devamı için bir çözüm üzerinde çalışıyor, er ya da geç bu
büyük hatadan dönüleceğini ve İMBM’nin yerine kavuşacağını umut ediyoruz.
İMBM’ye destek olmak isteyenler için seminer kampanyamızı hatırlatmak
istiyorum. Düzenleyeceğiniz bir semineri ‘İMBM semineri’ olarak ilan edip
bunu web sayfamızdaki (www.imbm.org.tr) form aracılığıyla bize
iletebilirsiniz.
Olcay.
On 14 Jul 2022 Thu at 00:18 Turker Biyikoglu <tbiyikoglu at gmail.com> wrote:
> imbm nin kapatildigini uzulerek buradan (gecde olsa) okudum.
>
> 2009-2012 yillari arasi aylik istanbul ayrik matematik toplantilari ve
> 2011 ve 2012 yillarinda ayrik matematik
> calistaylarinin imbm de ortak duzenleyicisi (ve muhtelif imbm
> etkinliklerinin katilimcisi) olarak
> imbm nin kaybini bir seminer calistay duzenleyicisi ve bogazici ile imbm
> de etkinlik duzenlemnin disinda bir bagi
> olmiyan biri olarak ifade etmek istiyorum.
>
> ayrica imbm etkinlikleri icin herhangi bir fon kullanimim bogazici veya
> imbm
> konaklama imkanlari vb olanaklarindan yararlanmadim. duzenledigim
> etkinlikler belirtilen tarihlerde bitti.
>
> devam eden planlanan herhangi bir imbm etkinligimde yokdur.
> imbm ile ilgili hic bir karar yonetim idari degerlendrme vb gorevlerdede
> bulunmadim.
> kisa ve oz olarak herhangi bir cikar catismam bulunmamaktadir.
>
> tek amacim imbm nin kapanmasinin matematik camiasina yaratacagi kaybi imbm
> de etkinlik duzenlemis birinin gozunden
> mumkun oldukca baska bir yere sapmadan gozler onune sermekdir.
>
> asagida yazdiklarim bogazicili veya imbm yi bilenler icin asikar olabilir
> ama
> bence turkiyede matematik etkinlikleri ozelinde her matematikciyi
> ilgilendirmesi gereken bir
> olaydir imbm nin kapanmasi.
>
> istanbulda bolumici bazinda olmasa bile gorece hemen her konuda kritik
> sayida dinleyici konusmaci bulabileceginiz duzenli
> etkinlikler alan(lar) altalan(lar) konular vb etkilesimler icibnetkinlik
> duzenlemek mumkun olsada
>
> istanbul da universitelerin matematik bolumleri
> cok daginikdir. gebze tuzladan baslar maslak bakirkoy sile
> karakoy kadikoy halic sariyer yedi tepeli sehrin butun koy kasaba
> mezralarini kiyilarini bogazida dolasir
> unilerin matematik bolumleri. teknik olarak bir yerden bir yere istanbul
> ici git geli bir gunde zorlukla yapabilirsiniz (bu benimde defalarca
> basima gelmisdir).
>
> bu seminer calistay etkinlik duzenliyen(cek)ler icin aslinda kabusdur.
>
> ya kendi uninizde kalicaksinizdir buda katilimi, katilimci ve konusmaci
> zenginligini daraltir.
> yada merkezi bir yerde duzenliyeceksinizdir.
> kaldiki istanbulun tek bir merkezi yokdur.
> cok merkezilik toplu ve tekli tasim, ters saat/yon, trafik, park yeri vs
> gibi istanbul disi
> cokda yasanmiyan ama gercekden insanlarin gunluk ve seminer gibi alisik
> alaninin disina ciktiginda
> dusunmek zorunda oldugu onemli kriterlerdir istanbulda...
>
> bunun istanbulda tek dogru cozmu vardir imbm.
>
> onun icinde dikkat edin bu tip etkinlikler bolum seminerleri disinda ya
> olmaz yada
> hep imbm de olurdu yada sabanci unin kullanim icin tmd ye tahsis ettigi
> karakoydeki
> minerva han da olur(du).
>
> imbm nin kapanmasi de facto istanbulda duzenlenen bolum seminerleri
> disindaki butun
> matematik etkinliklerini geri donulmez zarara ugratmisdir. ,
>
> kaldiki bazi imbm de duzenlenen etkinlikler diger sehirlerindende
> gelen dineyen konusan ve duzenliyenler oluyordu. etkisi sadece istanbul
> ozelinde kalmamakdadir.
>
>
> benim uzun zamandir gozlemledigim bir konu aslinda bolum seminerlerinin
> turkiye ozelinde
> bolumun belki bir kac kuvetli alani disinda islevini yitirmis olmasidir
> ankara, istanbul ve izmirde.
> bolum seminerleri aslinda istihdam seminerlerididir cok buyuk bolumunde.
> disardan gelen konusmacinin
> alaninda dinleyici kitlesi uc kisiyi gecmez. ogrencilerin konusmacinin
> konusma konusu hakkinda hazirlikli gelmesi beklenmez. konusmacininda bize
> ortaya karisik
> genel bir konusma ver turunde istekler cokdur. konusma sirasinda beylik
> sorular disinda
> soru gelmez. seminer onu bitisi genelde fabrika cikisina denk gelir herkes
> cil yavrusu gibi dagilir.
> herhangi bir informal meraklilarla gorusme laflama sosyal icerik bulunmaz.
> genelde ist turkiyeye biri yeni gelmisdir baslar saydigim rotanin bir
> tarafindan seminer vermeye cikar bir tarafindan.
>
>
> ist ank ve izmirde bolum seminerler yerine seminer duzenlemeye merakli
> alanlarin bir araya gelip tek merkezde bu etkinlikleri duzenlemesi
> kacinilmazdir.
> bu olsumu bir cok metropol merkezki dis universitelerde gorulur cesitli
> adlar ile.
>
> istanbul hatta turkiye icinde imbm bu islevi cok iyi goruyordu.
> bu baglamda istanbul icin gelisimin tamamen tersine donmesi uzucudur.
>
> istanbulda ortak alan(lar) ve etkilesimli alanlarda olanlarin bir araya
> gelimesini
> ve bir cok olumlu etkislesimi saglayan imbm etkinliklerinin olamamasi
> ortak alanlarda ist daginik yasayan arasitrmaci ve ogrencilerinin bir
> araya gelmesini
> engellemesinin ileride derin kotu yonde etkileri olacakdir.
>
> etkinlik icin helede matematik icin yapilan yerin ortamin onemi buyukdur.
> imbm nin ortami cok guzeldir.
> istanbulda imbm cok guzel bir yerdedir. binasi guzeldir. seminer
> verdiginiz yer guzeldir.
> balkonunda molada ictiginiz cayin manzarasi guzeldir. bogaza bakarak
> seminer dinler
> matematik konusur dusuncelere dalarsiniz.
>
> tek basinadir. bir bolumun fakultenin kiyinti bir tarafinda degildir.
> kapisi etkinlik oldugunda herkese acikdir. yani imbm ye gelirsiniz.
> bu mekana gitmeyi gelmeyi ekstra guzellestirir. kapida muhtelif guvenlik
> hademe nereye geldin gittin ne yapiyorsun
> gibi alakasiz durumlar olmaz (eskiden bogazicinede eli kolu sallanarak
> gidilirdirdi
> artik bu mumkun degildir herhal)
> ayrica cok sote bir yerdedir kimse burda ne var diye gelip sormaz alakasiz
> kalabalik
> dugun fotarafi falan cektiren yolunu dusurmezdi (muhtesem manzarasina
> ragmen)
>
>
> bogazici guney kampusu guzeldir gecmisi bogazicili olan katilimci
> konusmaci
> duzenleyici bogazicine gelmeyi sever. diger unilerden gelenlerde
> guzelligini bilir
> insan sirf gezmeye seminere gelebilir.
> bu onemlidir. seminerininizin konusmacisi ve kendiniz calip soyleyip
> dinlemek istemiyorsaniz
> insanlarin severek geldigi bir yerde yapmak zorla gelecegi yerden bin^bin
> kat daha iyidir.
>
> bogazici gorece kompaktdir. yaptiginiz etkinlik matematik disindaki
> bolumleri ilgilendiriyorsa
> bogazicililerde baska bolum seminerine gitme meraki hala az buz hala
> vardir. bilgisayar
> elektrik elektronik fizik kimya biyoloji endustri bolumlerinden
> konusmayi dinlemeye gelen ogrenci hocalar olma ihtimali yuksekdir
> (bizim seminer ve calistaylarimizda konu itibari ile bu saydigim
> bolumlerin meraklarini cekmis ve gelmislerdir)
>
> diger unilerde ya bu bolumler yokdur, alisik degildlerdir kendi bolumdisi
> seminere git gel yapmayi yada
> uni ici kampus disi karsi otoban tarafi ters duser gelmezler...
>
> yani amaciniz disiplinlerarasi etkilesim vb seyler var dogal olarak
> gerceklesir.
> bu imkanlar ortadan kalkmisdir.
>
>
> imbm de erken gelip kantinde ogrenci fiyatina cay alip bos bank bulup yada
> kedi kovalayip
> bogaza hakim bir yerde
> bulusup laflayabilir ogrenciler kendi aralarinda bogaz manzarasinda hos
> vakit gecirebilirsiniz.
> bu guzel ortamda matematik yapabilir yada matematikle alakali
> laflayabilirsiniz.
>
> etkinlik ogle oncesi ise gene bogaza nazir makul fiyatta yemek
> yiyebilirsiniz. ogleden sonra etkinlik devam ediyorsa
> bu onemlidir. insanlar dagilip geri gelir (duzenleyicilerin ikinci kabusu
> ogleden sonrasi dinleyicilerin tuymesidir). etrafda uni disinda fiyatlar
> ucuk oldugu icin severekde imbm etrafinda kalinir.
>
> ulasim simdilerde metro duraginin olmasi ulasimi ekstra
> kolaylastirmisdir.
> asiyandan asagi muhtesem manzara ve orhan veli bir yanda bebege inmek
> bogazda yurumek bunlar dunyada tek bir yerde olabilir.
>
> etkinlik sonrasi bir arada devam etmek vs cok dogal ve oldukca huzurlu ve
> guzel mekanda mumkundur.
> kaldiki aksamda etkinligin sosyal tarafina gilebilecek uygun merkezlere
> uzakligi uygundur hatta kampusde kalnip
> devap edilebilinir laflamaya...
>
> bir donem ist disi gelenlerin ucuzca kalabilecegi uygulama oteli imkani
> (tahminim otelcililik meslek lisesinin) vardi
> (simdilerde son durumu bilmiyorum)
>
> yani ogrencisi hocasi cebinizden astronomik fiyatlar cikmadan gunu bogaza
> nazir cok guzel ortamda matematik
> etrafinda dondurmek mumkundu.
>
> yabanci konusmacilar icin yukardaki bir cok etken ve konumun guzelligi
> ekstra
> memnun edici yonlerdir. yabanci konusmacilari istanbula getirmek vb
> uluslararasi
> baglantilarin kurulmasi guclendirilmesine imbm nin kapanmasinin kotu
> yonde etkisi bence buyuk olacakdir.
>
>
> yani dort dortluk etkinlik yapma yerinin ortadan kaybolmasi simdiki
> durumda yeri doldurulamaz
> bir hasar yaratmisdir.
>
> sadece matematik etkinliklerine zarar vermemisdir.
> imbm de duzenli yapilan teorik fizik ve benzer alanlarinada yarattigi
> hasarda benzerdir.
>
>
> ogrenci gozule ile bakalim. katilimcilarin genelde yari yariya bazen daha
> fazlasi bogazici disindan olur.
> ogrenci matematik sosyalizasyonu icin onemli olan ama unilerde cok da iyi
> uygulanmiyan etkinlige kendi karar verip
> gelebilir hocasindan bagimsiz cebinden cok makul bir harcama yapar kendi
> meraki olan farkli oarastirmacilar
> ogrenciler ile oldukca informal egitim arastirma karistirma duzeyi yuksek
> bir gun
> gecirir kendi suzgecinden gecirir bir dahakine gelsede kazanc gelmesede
> kazanc.
>
> burda bogazici ogrencisinden cok bogazici disindan gelen ogrenciye verilen
> zarar buyukdur.
> ayni sekilde bogazici disindan gelen hoca sayisida bogazici hocasi
> kadardir cogu zaman dahada fazladir.
> benzer sekilde bogazici disindan gelen arasitrmacilara zarari daha
> buyukdur.
>
> etkinligi duzenleyici icin bu disardan gelen ogrenci ve hocalar cok iyi
> bir nabiz olcer.
> etkinlikde metazori gelenlerin disinda insanlarin olmasi veya olmamasi
> etkinligin
> baska bir basari olcme ozelligidir.
>
> imbm etkinlikleri bir markadir belirli bir kalitesi vardir. hic dusunmeden
> biri size sorsa
> gidiyimmi diye git dersiniz. ogrenciye hocaya onersiniz.
> kendi adima dinleyici olarak gittigim hic bir konusma bos cikmamisidr.
> bunu tutturmak
> hic kolay degildir.
>
> yani matematikle hasir nesir olan birinin kalburustu bir etkinlige cat
> kapi gidip gelebilmesi
> oyle yenilir yutulur ve turkiye ortminda kolay bulunur bir sey degildir.
> helede boyle guzel bir mekanda.
> bu ortadan kalkmisdir. bu sadece bogazicililerin kaybi degildir butun
> istanbul matematikcilerinin kaybidir.
>
> imbm de etkinlik duzenlemek sudan ucuzdur.
> alirsin eline su isiticisini firindan simidini duzenleyici olarak
> duzenlersin etkinligini
> (bir calistayi aynen boyle yapmisdik).
>
>
> imbm den daha iyi bir etkinlik yapilacak istanbulda bir yer goremiyorum
> bilmiyorum.
> gittigim hic bir uni arastirma enstitusu vb yerler bu yukarsa saydigim
> yonlerin hepsini
> birden barindirmiyordu ne istanbulda ve nede turkiyede. bi donem biz
> etkinliklere ev sahibi
> olmak isteyen uniler vardi. yukardaki sebeplerden imbm yerine baska bir
> yerde devam etmeyi hic dusunmedik.
>
> benim bildigim minerva han disinda bir uni bir mekan tahsis etmedigi
> surecede
> matematik etkinligi duzenlenemeyecekdir. minerva hanin fiziki sartlari
> ortadadir.
>
> uniler yer gosterse bile genel bir uzlasi bulmak cok zor olacakdir.
> kaldiki
> etkinligin onune arkasina yapilan uni isimleri beklentileri olucakdir vs...
>
> uniler ustu bir kimlikle etkinlik duzenlemek ortadan kalkacakdir.
>
> imbm yer olarakda ist tam ortada kalir. yani bundan sonra istanbulda
> matematik etkinligi
> duzenlense bile katilimci sayisi epey azalacakdir.
> niye o unide, karsida oluyor (hep karsi taraf karsi) niye ozel devlet vs
> kirk cesit ipe un serme olacak bahanem.math
> yogun trafik yasayacak kil tuy sebeplerde zaten zar zor olan etkinliklerin
> olmamasinin sebibnin onu acilacakdir
>
>
> bence ist ve turkiyedeki butun matematikcilerin ve bolumlerinin imbm nin
> kapanmasina ortak tavir almasi gerekir.
>
> turker
>
>
> _______________________________________________
> Turkmath mailing list
> Turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
> http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/turkmath
>
--
Olcay Coşkun
Boğaziçi University Department of Mathematics
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/pipermail/turkmath/attachments/20220715/3ebdf439/attachment-0001.html>
More information about the Turkmath
mailing list