[Turkmath:5673] Eduard Emelyanov'un görevine son verilmesi

Zafer ERCAN zercan at ibu.edu.tr
Tue Jun 14 18:30:56 UTC 2022

ODTÜ Matematik bölümünden Eduard Emalyanov'un görevine son verilmesini, yönetim mahkemeye, ''Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Fen Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü elektronik posta listesine bir dizi mesaj gönderdiği, bu mesajlarda ağır hakaretler ve suç
teşkil edecek ithamlar bulunduğu, hakarete ve ithamlara maruz kalan öğretim üyelerinin yazdıkları şikayet dilekçelerinin bulunduğu...''
biçiminde savunmuş. Üniversiteler açık ve eleştirilerin uçuşabildiği yerler olmalıdır. Böyle bir ortamda bu formatda yapılan savunma
yalan olmasının yanında yerlerde sürünüyor; ''bir dizi mesaj'' sadece iki üç mesajdır, '' ağır hakaretler ve suç teşkil edecek ithamlar''ın
karşılığı en fazla kınama cezası ve şikayet dilekçeleri ortada yok!

Bir çalışanın iş güvencesizliğini fırsat bilerek karşılığı kınama olacak bir eylemi göreve son vermeye çevirmek bir fırsatcılık ve utançtır.
Bu utancı ancak ve ancak kişiliğini bulundukları mevki ve koltuktan alanlar yapabilir.

Üniversite'nin uygulaması konusunda mahkeme yürütmeyi durdurma kararı vermiş bulunmakta ve karar bir ay içinde uygulanmak
durumunda. Ama şuydu, buydu, oydu diyerek kararı uygulamazlar. (Kendim üzerinden örnek vermek hoş olmasa da) aleyhime verilen
bir kararı bir günde işime son vererek uygulayan hasta ruhlu ciğeri beş para etmez üniversite yöneticier (bunlardan biri, 6 yıl dekanlık,
8 yıl rektör yardımcılığı, 8 yıl rektörlük yapan ODTÜ rektörü Ahmet Acar'dı, defolup gitti, öldü) lehime verilen kararı ''30. günde YÖK'e
yazdık, görüş alacağız'' diyerek kararı 30 gün içinde uygulamış olduklarını söylebiliyorlardı. Bunların rezillikleri bitmez, anında satılık jüri üyeleri oluşturmaktan tutun, hakim ve savcılara ulaşmak için her yolu denerler.

Evet, Eduard Salı günü Türkiye'den ayrılıyor. Bir meslaktaşımız üzerinden bu biçimde ''zafer kazanan'' sorumluların allah belasını versin.

ZE.