[Turkmath:5837] Re: Fwd: TMD seçkin seminer dizisi

Enis Kaya eniskaya16 at gmail.com
Thu Nov 17 12:32:44 UTC 2022

Sayin liste uyeleri,

15 Kasim gunu Isabel Vogt'un verdigi konusmayi dinledim. Tek kelimeyle
harika bir konusmaydi, ozenle hazirlanmisti, bu listeye uye olan herkesin
kolaylikla takip edebilecegi bir seviyedeydi. Konusmalar kaydediliyor,
muhtemelen de bir yerde paylasiliyor, katilamayanlarin oradan izlemesini
siddetle tavsiye ederim.

Bunlardan neden bahsettigime geleyim. Konusmadaki katilimci sayisi 23 idi,
inanilmaz dusuk bir sayi. Ulkemizde cebirsel geometri veya yakin alanlarda
calisan ya da calismis 23'ten fazla arastirmaci sayabilirim. Kaldi ki
konusmalar genel dinleyiciye hitap ediyor, o yuzden katilimci sayisi cok
daha fazla olmaliydi. Bu guzel firsatin bir cok kisi tarafindan kacirilmis
olmasina uzuldum acikcasi. "Distinguished Colloquium Series" adi altinda
cagrilan konusmacinin karsisina bu kadar az kisiyle cikmis olmanin da
ulkemiz adina bir mahcubiyet oldugu kanaatindeyim.

Camianin genc bir uyesi olarak nacizane tavsiyemdir, bu tip etkinliklerden
mumkun oldugunca faydalanmak lazim. Bunlari duzenleyen organizatorlere en
iyi bu sekilde tesekkur edebiliriz diye dusunuyorum. Emegi gecen herkese
sukranlarimi sunarim.

Iyi calismalar,
Enis