[Turkmath:5748] Re: Yapay Sinir Ağları

Muhammed Uludag muhammed.uludag at gmail.com
Mon Sep 26 08:36:40 UTC 2022

Ünver bey merhaba

Biz pratik ve pragmatik bir milletiz. YSA da doğrudan işe yarayan, girdisi
çıktısı anlaşılan, ölçülebilir bir konu. Malumunuz ülkemizde "uygulamalı"
matematik konularında çalışan çok; lakin bu meslektaşların yaptığı işlerin
hakiki uygulamasını gören varsa beri gelsin. Pür konularda da
meslektaşların niş sahalara girip işin kolayına kaçtığını görebiliyoruz.
Size katılıyorum, memleketteki matematik bölümlerinin bazılarını Yazılım,
Yapay Sinir Ağları, Makine Öğrenmesi-Derin öğrenme, Veri Bilimi gibi güncel
konulara sevk etmek çok daha faydalı ve verimli olabilir (elbette bunu eni
konu düşünmek lazım). YÖK ve TÜBİTAK bu işi yapamayacağına göre bu sevk
işini yapabilecek bir TMD'miz var; lakin maalesef memleket
matematikçilerinin geneline ulaşmak için çok çaba gösteremiyor; dolayısıyla
etkisi mahdut kalıyor. Misal bugüne değin tüm matematik bölüm idarecilerini
bir buluşturup görüş alışverişi yapalım; genel strateji belirleyelim gibi
bir girişimleri olmadı. Ancak YSA konulu bir çalıştay tertip edip TMD'ye
başvurursanız bir miktar destek verebilirler belki.

Selamlar

--
A. M. Uludag
http://math.gsu.edu.tr/uludag/