[Turkmath:6160] Re: [TMD-UYE: 3732] Re: Karateodori

tanbay at boun.edu.tr tanbay at boun.edu.tr
Fri Jul 21 13:33:02 UTC 2023

değerli matematikçiler (listedeki herkesi kapsamıyor olabilir),

aynı klikin her zamanki seviyesiyle birbiriyle atışmasına
galiba benim mesajlarım sebep oldu. Açıkçası bu sefer ilgisizlik
itibarıyla şaşırdım! Yine de sebep olduğum rahatsızlıktan
özür dilerim...memleketin inşaatları gibi, buradaki rahatsızlık
da bir türlü bitmiyor :)

Bayram vesilesiyle yazdığım epostayla ilgili bir yorum olmamış,
şaşırmadım. Yerli ve milli olmak elbette Avrupa Matematik Birliği'nin
düzenlediği
bir uluslararası toplantının bir türk kadın matematikçi tarafından
açılmasından gurur
duymayı içermez. Belki de yorumsuz kalmasına şükretmek daha iyi :)

IMBM kurulduğu zaman uğraşanların hakkını vermeyenler, bugün
de aynı tutarlılıkta elbette. Kapatıldığı zaman ne yaptılar,
açılması için uğraşıyorlar mı bilmiyorum. Ölmüş birine çamur
atmak daha kolay.

Karatodori hakkında içerikli birkaç laf etmek de mümkündü. İlla
politika sokulacaksa, ailenin ikinci dünya savaşı dönemi ya da
cunta zamanı duruşları ilginç tarihsel bilgiler katabilirdi hayatımıza.
Ama çamur olmazdı, içerikli olurdu.

Ben insanlara eleştirilerimi onlar canlıyken yapmayı tercih
ediyorum, kimsenin onlara dokunmaya cesaret edemediği hatta herkesin
bol bol yalakalık yaptığı zamanlara denk geliyor çoğu zaman.
Özellikle katıkıları büyük olmuş insanları da  öldükten sonra iyi taraflarıyla
hatırlıyorum. Tam tersini yapmaktan daha dürüst geliyor bana.
Umarım genç matematikçiler de trol gibi devamlı etrafı kirletenler yerine,
hala güzel bir şeyler paylaşıp birlikte ilerlemeye hevesi kalanları
akıl ve gönüllerinde tutarlar,

iyi yazlar dilerim