[Turkmath:6027] Dergi Seçimi

ÜNVER ÇİFTÇİ uciftci at nku.edu.tr
Sun Mar 19 08:16:12 UTC 2023

Selamlar,

Ben aslında sizler gibi zeki insanların gündemini boşuna meşgul etmemek
için sadece fırsatçı dergiler ile ilgili kısa bir bildirim paylaşmıştım.
Ama içinde bulunduğumuz durumda bazı hatırlatmaları yapmam gerekti.

Yayın yaparken derginin ciddi bir dergi olup olmadığını, hakemlik sürecini
bakarak çok rahat anlayabiliriz. Dolayısıyla sorun bizim yayın yapmadaki
amacımızdadır. Bununla birlikte amacımız ne olursa olsun düşüneceğimiz
genel ilkeler var;

- çalıştığımız ülkenin onuru,
- kurumumuz ve topluluğumuz,
- gençlere iyi örnek olmak
- ...

Eğer bulunduğunuz ülkenin e-posta adresiyle sunum yapıyorsanız bir
sorumluluğunuz var demektir. Sunumunuzda "öz" itibariyle olumsuz bir yön
olduğu gösterilmişse, o makale çöptür. İlle de yayınlatarak oluşturacağınız
takribat büyük olacaktır.

Değerlendirici kişilere de bu anlamda büyük görev düşüyor. Jürilik
formalite değildir, sorumluluğu vardır.

Ülkemizin akademik kurumlarının ve genel olarak bilimin güvenilirliğine
katkılarınız için teşekkürler.

Ünver