[Turkmath:6228] İKÜ Cumhuriyet'in 100. Yılı Etkinlikleri

yilmaz akyildiz yilmaz.akyildiz at gmail.com
Sat Oct 28 03:51:34 UTC 2023

Kültür Üniversitesini tebrik eder, teşekkür ederiz!
Benzer etkinlikleri  geçmişte *Erdal ve Cahit Hocalarımız* için de
düzenlemişlerdi.

"*100. YIlında TC Matematiği*" etkinliğini Türk Matematik Derneği'
nden beklerdik...
En azından birilerimizden (tercihim *Ali Ülger* dir) KU nun *Alp Eden* den
beklediği konuşmanın yazılı bir örneğini, Tekin Dereli nin  Fizik üzerine
yazdığı şuna benzer bir yazı yazmasını (hala)  isteyebilir:
https://gazetebilim.com.tr/cumhuriyetin-100-yilinda-cagdas-fizik-ve-fizikcilerimiz-baslangicindan-yok-yasasina-kadar-1900-1985/

Yalnız Tekin, *Yavuz Nutku, Hakkı Ögelman ve Namık Kemal Pak* ı
görmemezlikten gelirken fizikçi bile olmayan *Derek de Solla Price* isimli
bilim tarihçisinin sadece bir aylık ODTÜ ziyaretini ihmal etmeyerek, daha
geçen hafta, farkına varmadan  *Yeter Göksu*' nun kaşıdığı eski bir *yaramı*,
bir hafta araylan, yeniden *kanatmıştır*...*(*)*

"*100. YIlında TC Matematiği*" yazılacağı durumunda yazacak arkadaşı
*UYARIYORUM*!:
Fizikçilerin hatasına düşmeyin!  *Selman Akbulut, Ali Nesin ve Ercüment
Ortaçgil *i ihmal etmeyin! *Hepimiz bu Cumhuriyetin çocuklarıyız...!*

Bakın şimdi aklıma *Muammer Karaca *nın  şu tiyatro sahnesi  geldi:
*"1970’li yılların başıydı.. Demirerl'in “Biz cumhuriyet çocuğuz” sözü
gündemdeydi.. *
*Bir gün Demirel, Karaca Tiyatrosu’nun en ön sırasında oyunu
seyretmektedir.. Muammer Karaca oyun esnasında Demirel’e iyice yanaşıp, “-
Sen cumhuriyet çocuğusun da.. Biz oruspu çocuğu muyuz?..” demesin mi..
Demirel başta herkes gülmekten kırılmıştı..."*

bir başka efsaneye göre:
"*12 eylül'den önce bülent ecevit'in meclis kürsüsüne çıkıp "biz halk
çocuğuyuz" diye haykırması üzerine süleyman demirel'in kürsüden verdiği
cevap: "biz o.pu çocuğumuyuz?"*

*(*) *Daha geçen hafta Osmanlı' nın *USTURLAP *i:   [image: image.png]
konusunda yazşırken,  Derek de Solla Price ismini anan *Yeter Göksu*
yaralarımı deşmişti. Bu hafta da bakıyorum Tekin Dereli nin yazısında
Nutku, Ögelman, Pak yokken Price in bir aylık ODTÜ ziyareti ihmal edilmemiş.
Bari oldu olacak Tekin, Derek'in kızı *Linda Price *den de bahsetseydin...
elbet bunun da hikayesini yazdım (ben artık, a la Garica, yazmak için
yaşıyorum...), ama o yazımı bu platformda paylaşamam...  sadece özel istek
üzerine..
daha nice yüzyıllara...
kalın sağlıcakla.
y.a.