[Turkmath:6472] Re: ZE yi ciddiye almıyorum!... Fadime yi destekliyorum..!
Hüseyin Eğinç
huseyin.eginc at gmail.com
Tue Apr 30 13:21:49 UTC 2024
Milli eğitim bakanı . . .
ilk ve orta öğretimin eğitim ilkelerini belirlemeyi . . .
kendine görev . . .makamına hak . . .gördüğü sürece . . .
emekli proflar . . .
istedikleri kadar . . .matematik nasıl ne kadar öğretilmeli . . .yi
konuşursa konuşsun . . .
Ülkemizin yarını olan . . .
çocuk ve ergenlerinin . . genç beyinler olarak önce eğitilmesi . .
.sonra bilgiye açık hale getirilmesi
ülkeye kazandırılması . . .ASLA MÜMKÜN OLMAYACAKTIR . . .
Ülkemizin yüksek öğrenim kurumları dibe vurmuşken . . .
Ülkemizde . .
bilim bilgi . .akıl . . .düşünme . . önemsizleştirilmiş . .
metafizik hurafeler ezberletilerek ilimleştirilmeye çalışılıyorken . . .
ergenlere integralimi öğretelim . . yoksa cebiri mi sohbetlerini yapmak
bence çok doğru değil . . .
Bence . . .yanlışı başladığı yerden düzeltmeye başlamak lazım . . .
Önce . . .Eğitim bakanına . . .bu senin işin değil . . .
bilen uzmanlaşmış kurumların hazırlayacağı bir program dır . deyip
Bakan denen siyasi kimliği bu işin dışına kovmak ile işe başlamak lazım . .
.
Bu önemli işi yaptıktan sonra ancak . . .
genç beyinlerin nasıl eğitileceğini . . .
neyin nasıl öğretileceği konusunu . . .
bilen bilim kurumlarındaki akademisyen ve uzmanlarına bırakmak gerekir . .
.
Yoksa şimdiki gibi tarikatları sivil toplum örgütleri görüp . .
dergahlarını eğitim kurumu. . .
sakallı salyalı sarıklı ne idüğü belirsiz imamşıh ve şeyhlerini de
eğitim görevlisi yetkilisi olarak görüp lanse eden . . .
bir yılını bile doldurmamış serseri bir bakanın çıkıp. . .
10 sene çalışarak tamamladıklarını beyan ettiği . .
bağlı bulunduğu siyasi partinin logosunu taşıyan
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli"
altında lanse edip . . .
10 yıllık hazırlığını bir hafta da okuyun itirazınız varsa bildirin
dayatmasıyla
kamuya açtığı . . .
Vizyonsuz . . . siyasi amaca uygun saçmalıkların içindeki konu başlıklarını
irdelemek değil . . .
*BU REZALETİ TOPTAN REDDETMEK GEREKİR DİYE* düşünüyorum . . .
yilmaz akyildiz <yilmaz.akyildiz at gmail.com>, 30 Nis 2024 Sal, 13:34
tarihinde şunu yazdı:
> Bizim zamanımızda lise matematik-fizik müfredatı İTÜ inşaata girmek için,
> 70 den sonra da genelde üniversitelere girmek için yarışta ölçü olarak
> düzenlenmiştir. Dersaneler aileleri samur gibi sömürmüştür. O paralarla
> fabrikalar kurulduğunu düşünün. Herşeyden önce herkesin üniversiteye gitme
> hevesi kırılmali, bir kaç devlet ve özel hariç bütün universiteler meslek
> liselerine veya 2 senelik yüksek okullara çevrilmelidir. Lise eğitimi genel
> kültür ve kritik muhakemeli düşünce üzerine kurulmalıdır. İsteyen
> gerektiğinde calculus da öğrenir. Herkese matematiğin muhendislik yüzünü
> göstermeliyiz inadindan vazgecmeli, .Matematiğin tarihi, felsefi ve
> düşünsel yönü öğretilmelidir. Ayrıca üniv giriş sınavı bugünkü gibi herkes
> için gerekli olmayan konularda at yarışı halinden çikartilip aileler
> dersane canavarindan kurtarılmalıdır. Bugunmu batik ekonomimizin bir nedeni
> de eğitimde çöpe atılan paralardır (dersaneler, diploma satan
> üniversiteler.)
>
> 30 Nis 2024 Sal 12:42 tarihinde Hasan Gümral <hasangumral at gmail.com> şunu
> yazdı:
>
>> Bunlar yillardir bilmekle sidik yarisi yapmayi karistirdilar, sidik
>> yarisina alet edilmeyen calculus da simplicial complex de Lise de
>> ogretilebilir gibi, Tek kosulla : hastalikli olmayan matematikcilere
>> birakilarak.
>> Hormetler
>>
>> On Tue, 30 Apr 2024, 19:27 yilmaz akyildiz, <
>> yilmaz.akyildiz at listweb.bilkent.edu.tr> wrote:
>>
>>> 30 Nis 2024 Sal 10:32 tarihinde 'DURGUNOGLU Turan' via itu68ins <
>>> itu68ins at googlegroups.com> şunu yazdı:
>>>
>>>> Yılmaz kardeşim tuzağa sen de düşmüşsün bir lise öğrencisi limit turev
>>>> ve integrali bilmeyecek ve o halde üniversiteye gıdecek ! Zaten 300 küsur
>>>> üniversitede inşaat muhendisliği programı var bu meslek yerlerde sürünüyor.
>>>> Kara Selma benim soracagım integrali kimse yapamaz demişti imtihanda murat
>>>> ve ben iki kişi yapmıştık. Yani bır fonksyonun x veya y eksenı arasındaki
>>>> alanın hesabını bilmeyecek lise öğrencisi öyle mi! Senin önerdiklerın
>>>> mükemmel de acaba maksat o mu? Yoksa dinci cahil bir nesil mi yetiştirmek!
>>>> Sevgiler
>>>>
>>>
>>> BİLAKİSSSS...
>>> KALKULUSUN MUCİTLERİ NEWTON - LİEBNİZ DİNBAZ HATTA PAPAZ DİRLAR.
>>> BENİM ÖNERDİĞİM MUFREDATİN ALLAHI KURT GÖDEL - ALAN TURİNG GİBİ
>>> ATESİSTLER.. GENÇLERİN BİR AN ÖNCE BUNLARLA TANIŞMALARINDA YARAR VAR.
>>> SANİRİM GÖDEL İN TANRİNİN VARLİGİ KONUSUNDA MSNTİKİ İSPATİ DA VAR. YOKSA
>>> YOKLUGU UZERİNEMİY Dİ? YAPAY ZEKAYA SORAK! FADİME NİN DEDİGİ GİBİ MAALESEF
>>> LİSE MUFREDATİ UNİVDRSİTEYE GİRİŞ SİNAVİNA GORE AYARLİ. DERSHANELER BU
>>> YOLDA COK BUYUK VERGİSİZ PARA KAZANİP MALUM DİPLOMA DAGİTAN "UNİVERSİTE"
>>> LERE DÖNÜŞTÜLER. ALİ BEY Mİ DFMİSTİ "YAZİK BU ÜLKEYE" . GERCEKTEN YAZIK ...
>>>
>>>> ------------------------------
>>>> *Gönderen:* yilmaz akyildiz <yilmaz.akyildiz at gmail.com> adına
>>>> itu68ins at googlegroups.com <itu68ins at googlegroups.com>
>>>> *Gönderildi:* Tuesday, April 30, 2024 9:32:52 AM
>>>> *Kime:* yark <yarkty at googlegroups.com>
>>>> *Konu:* ITU68INS MEB Matematik Müfredat Taslağı üzerine bir Tefekkur
>>>>
>>>> Genelde resmi makamlarla hiç bir konuda hemfikir olmayan ben şu konuda
>>>> müzakereye açıkım:
>>>>
>>>> <feritgurbuz at klu.edu.tr> wrote:
>>>>
>>>> *Meb lise öğrencileri limit, süreklilik, türev, integral soruları
>>>> çözmesin, zeka-muhakeme soruları çözsün diyor. Dedikleri gibi bayağı
>>>> uğraşmışlar. Yazık bu ülkeye....*
>>>>
>>>> Buna şartlı olarak evet diyebilirim. Lise de limit - türev - integral
>>>> olmasa da olur. Gerekenlere üniversitede öğretilebilir. Hep derler "bir
>>>> hukukçu nun hayatında integral alması gerekmeyecek tir". Zaten bu konular
>>>> artık Yapay Zekanın elindedir. Bunun yerine orta öğretimde denildiği gibi
>>>> zeka-muhakeme- kritik ve analitik düşünce konuları çok ciddi ve
>>>> kapsamlı öğretilir ve üniversite giriş sınavları bu çeşit sorular üzerinden
>>>> yapılırsa gencin kişisel kafa gelişimi için daha iyi olabilir
>>>> kanaatindeyim. İleride o kafa donanımiyla Limit - türev -integral i lazım
>>>> olduğunda kolayca öğrenebilir.
>>>>
>>>> Benim Lise eğitimimde fransızcadan "tercüme" Turan Tan'ın sentetik
>>>> geometri kitabı hiç sevilemedi ve sadece ben gibi bir kaç şavalak
>>>> başarılı olunca onlar da yanlış yere "vayyy çok akıllı" denerek gaza
>>>> getirilip yanlış yönlendirildiler. Pek çok kabiliyetleri başka yönlerde
>>>> olan arkadaşlarım bu şekilde ziyan oldular. Benim zamanımda, tek
>>>> mühendislik okulu, İTÜ ye, girmek için türev integral işlerinde Liselerde
>>>> matematik hocaları aralarında adeta yarışırlar, "kim daha çok öğrencisini
>>>> İTÜ İnşaata sokacak" yönünde efsaneler yaratmışlardır. Aksiyomatik ispatlı
>>>> düzlem ve 3 boyutlu sentetik geometriyi anlarım ama limit-türev-integral in
>>>> kafa çalıştırdığına inanmıyorum..! Bunlar mekanik bilgiler ve artık Yapay
>>>> Zeka var. Bunların yanında Liselerde pekala Sembolik Mantık ve Lineer Cebir
>>>> dersleri öğretilebilir. Limit-Türev-İntegral zaten üniversitelerde
>>>> gerektiği bölümlerde öğretilmektedir.
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> Benim tavsiye edeceğim konular:
>>>>
>>>>
>>>> * aksiyomatik sistemler, ispatlar, sayılar, öklid (düzlem geometri)
>>>> * saymak yani kombinasyon ve permutasyonlar
>>>>
>>>> * Olasılık ve istatistik
>>>>
>>>> * sembolik mantık, bool cebiri, elektrik devreleri,
>>>> * lineer cebir, yani y = ax + b, ardından
>>>> * y =ax^2 + bx + c ile polinomlara giriş
>>>>
>>>> bu konuların kafa çalıştırıcı, zeka ve muhakeme ölçücü ve de bu
>>>> konularda öğrencileri test etmenin çok daha kolay olacağı düşüncesindeyim.
>>>> Kısacası:
>>>> limit-türev-integral OUT !
>>>> düşündürücü ve pratik matematik IN..!
>>>> y.a.
>>>>
>>>>
>>>> --
>>>> Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "itu68ins" grubuna abone olduğunuz
>>>> için aldınız.
>>>> Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için
>>>> itu68ins+unsubscribe at googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
>>>> Bu tartışmayı web'de görüntülemek için
>>>> https://groups.google.com/d/msgid/itu68ins/CAJg42Pstbtdt5mUQ20ww%2BUB2HEfmcmnbZsa0aU2T7n_FrFY68g%40mail.gmail.com
>>>> <https://groups.google.com/d/msgid/itu68ins/CAJg42Pstbtdt5mUQ20ww%2BUB2HEfmcmnbZsa0aU2T7n_FrFY68g%40mail.gmail.com?utm_medium=email&utm_source=footer>
>>>> adresini ziyaret edin.
>>>>
>>>> --
>>>> Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "itu68ins" grubuna abone olduğunuz
>>>> için aldınız.
>>>> Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için
>>>> itu68ins+unsubscribe at googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
>>>> Bu tartışmayı web'de görüntülemek için
>>>> https://groups.google.com/d/msgid/itu68ins/AM8PR04MB72014D9F6078E2B71B5733D09E1A2%40AM8PR04MB7201.eurprd04.prod.outlook.com
>>>> <https://groups.google.com/d/msgid/itu68ins/AM8PR04MB72014D9F6078E2B71B5733D09E1A2%40AM8PR04MB7201.eurprd04.prod.outlook.com?utm_medium=email&utm_source=footer>
>>>> adresini ziyaret edin.
>>>>
>>> _______________________________________________
>>> Turkmath mailing list
>>> Turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
>>> http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/turkmath
>>>
>> --
> Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "yarkty" grubuna abone olduğunuz için
> aldınız.
> Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için
> yarkty+unsubscribe at googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
> Bu tartışmayı web'de görüntülemek için
> https://groups.google.com/d/msgid/yarkty/CAJg42Pt%2BM2DYOSc-FvBYe6u93QVkRbkDJHMsCkOwMYp9qY22KQ%40mail.gmail.com
> <https://groups.google.com/d/msgid/yarkty/CAJg42Pt%2BM2DYOSc-FvBYe6u93QVkRbkDJHMsCkOwMYp9qY22KQ%40mail.gmail.com?utm_medium=email&utm_source=footer>
> adresini ziyaret edin.
>
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/pipermail/turkmath/attachments/20240430/12146d25/attachment-0001.html>
More information about the Turkmath
mailing list