[Turkmath:6366] Re: [TMD-UYE: 3889] Re: TÜBİTAK ARDEB toplantısı

tanbay tanbay at bogazici.edu.tr
Thu Feb 8 18:41:04 UTC 2024

sanıyorum çoğumuz hemfikiriz ki, TMD'nin en önemli misyonu kaliteden
taviz vermeden araştırmanın gelişmesini sağlamak.

TMD-ARDEP toplantısı son derece anlamlıydı. katılım gayet iyiydi.
TÜBİTAK-ARDEP'in matematikle ilgili çalışmalarında TMD'yi

muhatap alması en doğru kanal.

gelişmiş dünyada "araştırma için araştırma" gitgide daha az para
bulduğundan, ve en hızlı gelişen konularda biz şimdilik ancak para

verip turist pozisyonunda kaldığımızdan, uzun vadede insanlığın ister
istemez "saf", "sırfi", "temel" olana dönmesi gerekebileceğinden,

aslında TÜBİTAK ile TMD çok ciddi bir "matematik araştırması hamlesi"
geliştirebilirler.

Bu konularda ikibinli yıllarda TÜBİTAK'ın oluşturduğu "matematik
komitesi" (tam ismini unuttum) matematiğe uygun proje başvuruları

konusunda çok iyi çalışmalar yapmıştı ve komitenin çalışmaları sayesinde
4 sene boyunca 15 üniversiteden 60 kadar matematikçinin

dahil olduğu "araştırma ve doktora ağı" TÜBİTAK tarafından (İŞBAP ismi
altına konmuştu) desteklenmişti.

bu örnek kullanılarak geliştirilerek yeni kanallar oluşturulabilinir.

TMD yönetimine bu etkinlik için çok teşekkürler, devamının geleceği de
toplantıda duyuruldu :)