[Turkmath:6613] Ynt: Atama/Yükseltme Kriterleri:TMD Raporu

Ayhan Dil adil at akdeniz.edu.tr
Mon Sep 2 07:25:47 UTC 2024


Bu raporu çok olumlu bulduğumu belirtmiştim, ancak burada büyük bir tehlikeye işaret etmek istiyorum. Eğer bu rapor sadece bir rapor olarak kalırsa bir hayal kırıklığı ve umutsuzluğa yol açabilir. Hepimizin bildiği bir çürümüşlüğü kanıksamamıza neden olur. "Evet böyle şeyler var ama ne yapalım işte hepimiz biliyoruz, elden bir şey gelmiyor", fikrine alışırsak bu bozulmayı meşrulaştırıp yayın-atıf çetelerine hiç istemeden hizmet etmiş oluruz. O yüzden TMD bu raporun peşinden neler yapılabileceğini, ülkedeki bilim alanını yağmacılara bırakmamak için nasıl adımlar atılması gerektiğini tartışmalıdır.


Ayhan DİL

________________________________
Gönderen: AYSE UYAR <ayseu at gazi.edu.tr> adına Turkmath <turkmath-bounces at listweb.bilkent.edu.tr>
Gönderildi: 23 Ağustos 2024 Cuma 18:04:20
Kime: turkmath
Konu: [Turkmath:6612] Re: [TMD-UYE: 4073] Atama/Yükseltme Kriterleri:TMD Raporu


Böyle bir raporun hazırlanmasında geç bile kalınmıştır. Akademinin, daha doğrusu eğitim ve öğretimin çivisinin çıkarıldığı bu ortamda, rapor ses getirmese de, doğru olanı her koşulda söylemekten vazgeçmemek önemli ve gerekli bir hayat duruşudur. Çürümenin boyutu ne kadar büyük olsa da, gelecek nesillere yol gösterici olacağını düşündüğüm raporun hazırlanmasında emeği geçenlere teşekkür ederim.

Ayşe Uyar


________________________________
Kimden: "Türk Matematik Derneği" <tmd at listweb.bilkent.edu.tr>
Kime: "tmd-uye" <tmd-uye at listweb.bilkent.edu.tr>
Gönderilenler: 23 Ağustos Cuma 2024 14:18:37
Konu: [TMD-UYE: 4073]        Atama/Yükseltme Kriterleri:TMD Raporu

Matematik Araştırmalarının Yayın Süreçleri ve Atama/Yükseltme Kriterleri ile İlgili Sorunlar Hakkında TMD Raporu

Değerli Matematikçiler,

Her akademik disiplinin kendine ait ve dolayısıyla kendi dinamiklerini yansıtan atama ve yükseltme ölçütleri olması esastır. Bilimde ileri gitmiş ve yüksek kaliteli bilimsel üretim yapan ülkelerin (ABD, İngiltere, Almanya, Fransa, Japonya vb.) bu konuyu nasıl ele aldıklarına bakıldığında, hiçbir alan için sayı bazında bir ölçüt kullanılmadığı görülebilir.

Birçok üniversitemizde matematik bölümleri, fizik, kimya, biyoloji gibi temel bilimlerin bir parçası olarak fen fakültelerinin içinde konumlandırılmasına rağmen, matematik araştırmaları temel bilimlerle araştırma teknikleri ve yayın süreçleri bakımından farklılıklar gösterir. Bu, hepimizin üzerinde hemfikir olduğu bir gerçektir. Hatta bildiğiniz gibi, matematiğin alt alanları içerisinde dahi araştırma teknikleri ve yayın süreçleri bakımından büyük farklılıklara rastlanabiliyor. Alanlar arası araştırma teknikleri ve yayın süreçlerinin farklılıklarının göz ardı edilmesinin, ülkemizdeki matematik çalışmalarını olumsuz yönde etkileyeceği öngörülmektedir.

Bu nedenle, TMD öncülüğünde, matematik araştırma süreçlerini açıklayan ve ülkemizde matematikçilerin karşılaştıkları sorunlara vurgu yapan bir bilgilendirme metni hazırlanmıştır. Gerektiğinde belli kısımlarına veya tamamına referans verebilmeniz için bu metni sizinle paylaşmak isteriz. İlgili metne derneğimizin https://tmd.org.tr/matematik-arastirmalarinin-yayin-surecleri-ve-atama-yukseltme-kriterleri-ile-ilgili-sorunlar-hakkinda-tmd-raporu/ sayfasında ulaşabilirsiniz.

Metnin hazırlanmasında emeği geçen Prof.Dr. Gonca Ayık (Çukurova Üniversitesi), Prof.Dr. Tuğrul Burak Gürel (Boğaziçi Üniversitesi), Prof.Dr. Yıldıray Ozan (Ortadoğu Teknik Üniversitesi) ve TMD adına koordinatör, Prof. Dr. Emine Şule Yazıcı Yuret'e (Koç Üniversitesi) teşekkür ederiz.

Saygılarımızla,

TMD Yönetim Kurulu


_______________________________________________
Bu e-postayı Türk Matematik Derneği'nin TMD-UYE E-Posta Listesine üye olduğunuz için aldınız.
TMD-UYE at listweb.bilkent.edu.tr
BU E-POSTA LİSTEDEN ÇIKMAK (UNSUBSCRIBE) VEYA ÜYELİK SEÇENEKLERİNİ DÜZENLEMEK İÇİN aşağıda bağlantısı verilen sayfayı ziyaret ediniz:
http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/tmd-uye

--

Bu e-posta mesajı ve içeriği gizli veya özel bilgiler içerebilir. Mesajın içeriğinde bulunan tüm fikir ve görüşler sadece göndericiye ait olup, Gazi Üniversitesi’nin resmi görüşünü yansıtmaz. Kurumumuz bu e-posta içeriğindeki bilgilerin kullanılması nedeniyle hiç kimseye karşı sorumlu tutulamaz. Mesajın belirlenen alıcılardan biri değilseniz, mesaj içeriğini ya da eklerini kullanmayınız, kopyalamayınız, yaymayınız, başka kişilere yönlendirmeyiniz ve mesajı gönderen kişiyi derhal e-posta yoluyla haberdar ederek bu mesajı ve eklerini herhangi bir kopyasını muhafaza etmeksizin siliniz. Kurumumuz size, mesajın ve bilgilerinin değişikliğe uğramaması, bütünlüğünün ve gizliliğin korunması konusunda garanti vermemekte olup, e-posta içeriğine yetkisiz olarak yapılan müdahale, virüs içermesi ve/veya bilgisayar sisteminize verebileceği herhangi bir zarardan da sorumlu değildir.

________________________________

This e-mail message and its content may contain confidential or proprietary information. All ideas and opinions contained in the message are solely those of the sender and do not reflect the official opinion of Gazi University. Our institution cannot be held responsible to anyone for the use of the information contained in this e-mail. If you are not one of the designated recipients of the message, do not use, copy, disseminate, forward the message content or attachments, and immediately notify the sender of the message via e-mail and delete this message and its attachments without retaining any copies. Our institution does not guarantee you that the message and its information will not be changed, its integrity and confidentiality will be protected, and is not responsible for any unauthorized intervention to the e-mail content, viruses and/or any damage it may cause to your computer system.
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/pipermail/turkmath/attachments/20240902/3a5c3b08/attachment-0001.html>


More information about the Turkmath mailing list