<div dir="ltr"><div class="gmail_default" style="font-size:large"><br></div><div class="gmail_quote"><br><div dir="ltr"><div class="gmail_default" style="font-size:large">​Bilgiyi ve bilimi  sevmeyen insan,   sevgi ile buluşmamış,  genel anlamda sevgiden bihaber ve mahrum yaşamaya mahkum olmuş insandır . . .</div><div class="gmail_default" style="font-size:large"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:large">Matematiğe özel olarak,  matematiği sevmeyen insan ise . . . yaşadığı çevreyi algılayıp . . doğanın varlık ve güzelliğine ulaşmayı kendisine yasaklamış . . kendisini aydınlık içinde karanlığa mahkum etmiş olan insandır . . .</div><div class="gmail_default" style="font-size:large"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:large">İnsan. . . ata atasından bu güne önce yaşadığı dar çevreden başlayarak sonra da günümüzdeki  doğa ve evrene bütün kazanım ve tanımlamalarına . . .</div><div class="gmail_default" style="font-size:large"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:large">sırasıyla . . .</div><div class="gmail_default" style="font-size:large"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:large">önce felsefe + fizik . . sonra geometri ve daha sonrada astroloji + astroloji  bilgilerini . . ilmini edinip . . .  hayali sayesinde teknolojisini yaratıp geliştirerek  yaşamını . . çevresini tanımaya, ulaşıp biçimlendirmeye çalışmıştır . . .</div><div class="gmail_default" style="font-size:large"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:large">Bu merak ve gayretlerinde, çevresinin  . . .bulunduğu doğasının . . .ve dinsel duvarları yıkarak uzandığı evrenin geometrik ve boyutsal  ölçüt ve konumsallıkları nın  ifadesinde  karşılaştığı büyük zorlukları zaman zaman da çaresizlikleri aşabilmek için önce sayılar düzen ve ifadesi sonrada matematik denen bilgi ile yüzleşmek zorunda kalmıştır . . .</div><div class="gmail_default" style="font-size:large"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:large">Antik çağlarda . .  her coğrafyanın kendine özgü olan sayı  düzeni ve sayıların ifade edildiği işaretler . . .insanların matematik ile tanışmalarını oldukça zorlaştırmış  ve matematik ilmi    bu karmaşık ve çeşitli sayı düzeni ve işaraetleri nedeniyle . . . 1000 seneye yakın duraksama dönemi geçirmiştir . . .</div><div class="gmail_default" style="font-size:large"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:large">Mezopotamya nın  3 e, 4 de,  5 e endekslenmiş  3 - 4 - 12 - 60 sayı düzeni ve bu sayılara ait işaretler  . . . . Latin dünyasının 1 re, 5 e, 10 a ve bunların katlarına endekslenen sayı düzeni ile  bu sayılara ait işaretler  ile matematik biligisinin geliştirilmesi ve bilim sel hale getirilmesi asla mümkün olmuyordu . . .olamaz dı da . . .<br></div><div class="gmail_default" style="font-size:large">Neyse ki . . . Hint sayı sistemi ticaret yolu ile doğu Akdeniz e taşındı .  da insanlar 1000 senelik bir uğraştan sonra . . .matematik te ilerlemeye ve ölçüt  ve değerlendirmede  ifade kolaylıklarına ulaşabildiler . . .</div><div class="gmail_default" style="font-size:large"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:large">Hint sayı sistemi . . .sıfırile ifade edilen bir başlangıç noktasından itibaren . . .</div><div class="gmail_default" style="font-size:large"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:large">1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,  sayı düzeninden ibaretti . . . ilk düzren 10 oduğun da 1 yanına  başlangıç olarak sıfır gelerek ifadesini buluyor . . .  sayım düzeni hiç bozulmadan tekrar 1 rin yanından itibaren . . .11,  12,  13 . . . .20 . . . gibi ilanahiye ifade edilebiliniyor du . . . </div><div class="gmail_default" style="font-size:large"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:large">Bu düzen doğu akdenizden itibaren kullanıma girince . . . 300 lerde başlayan imparatorluk ve klise dinin baskısına rağmen gelişimini sürdürdü . . . ondalıklı  kullanılmaya da çok müsait olan bu sayı sistemi . . .aralık ta kalan büyüklüklerin ifadesinde kullanılmaya başlandı . . . 1300 lerden sonra başlangıçış noktasının solu da . . .başlangıçtan önceki ölçüleri ifade etmesiyle 1500 lere ulaşıldı . . .</div><div class="gmail_default" style="font-size:large"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:large">Bu sayı sistemi . . . felsefe ve fizik ile ulaşılan . . .geometri ve asronomi ile genişletilen . . . hayal ile bilginin birleşmesi sayesinde var edilen teknolojinin getirdiği imkanlar sayesinde . . .ulaşılan bilgilerin . . . sayım ve çizim  ve çözümlerinde . . . . matematik bilimini . . . bir çilingir . . bir açıcı . . bir çözücü bilim dalı haline getirdi. . .</div><div class="gmail_default" style="font-size:large"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:large">Antiklerin sonunda ve orta çağın başlarında . . . kullanılan sayı sistemleri nedeniyle   ancak basit düzeydeki çözümler ile dar ve kısmen de küçük boyutlarda ulaşılan çözümler . . . 1500 lede artık dünyaya hakim tek sayı sistemi olması dolaysıyla . . . Fiziğin de Astronominin de önünü açar hale gelmiş . . . </div><div class="gmail_default" style="font-size:large"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:large">Bizler bu günlere . . .hint sayı sistemi ve matematiğin yaptığı çilingirliği . . şifreciliği </div><div class="gmail_default" style="font-size:large">ve de insanın seçilmişlerinde olabilen . . .bilgi severlik leri , merak ve hayalleri sayesinde ulaşabildik . . .</div><div class="gmail_default" style="font-size:large"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:large">Bunları yazıp paylaşabilir olduk . . . </div><div class="gmail_default" style="font-size:large"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:large">Şimdi söylermisin bana . . . benim bilgiyiveya matematiği sevmediğimi . . .</div><div class="gmail_default" style="font-size:large"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:large">Sevmesem bunları diyebilirmiydim . . .</div><div class="gmail_default" style="font-size:large"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:large">Bren matematiği severim . . . Gerekirse yaparım  da . . .çözüuşlaşırım veya ulaşamam . . .o benim akıl kıtlığım dan olabilir . . . </div><div class="gmail_default" style="font-size:large"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:large">Ama ben matematiğin felsefesini . . .kendinden biraz daha çok severim . . .</div><div class="gmail_default" style="font-size:large"> </div><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">28 Kasım 2015 12:08 tarihinde yilmaz akyildiz <span dir="ltr"><<a href="mailto:yilmaz.akyildiz@gmail.com" target="_blank">yilmaz.akyildiz@gmail.com</a>></span> yazdı:<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><div dir="ltr"><div style="font-family:arial,helvetica,sans-serif;font-size:large">kim yaptı len seni bu adrese üye?</div><div style="font-family:arial,helvetica,sans-serif;font-size:large">orası matematikçilerin sitesi</div><div style="font-family:arial,helvetica,sans-serif"><b><font size="6" color="#0000ff">sen matematik sevmezsin ki!!!</font></b></div></div><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote"><br></div></div></blockquote></div></div></div><span class="HOEnZb"><font color="#888888">

<p></p>

-- <br>
Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "itu68ins" grubuna abone olduğunuz için aldınız.<br>
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için <a href="mailto:itu68ins+unsubscribe@googlegroups.com" target="_blank">itu68ins+unsubscribe@googlegroups.com</a> adresine e-posta gönderin.<br>
Bu gruba yayın göndermek için, <a href="mailto:itu68ins@googlegroups.com" target="_blank">itu68ins@googlegroups.com</a> adresine e-posta gönderin.<br>
Bu grubu <a href="http://groups.google.com/group/itu68ins" target="_blank">http://groups.google.com/group/itu68ins</a> adresinde ziyaret edebilirsiniz.<br>
Daha fazla seçenek için <a href="https://groups.google.com/d/optout" target="_blank">https://groups.google.com/d/optout</a> adresini ziyaret edin.<br>
</font></span></div><br></div>