<div dir="ltr">        Bekir hocam,<div>  Geciken cevabım için çok özür dilerim, affınıza sığınıyorum. </div><div><br></div><div>   Ben bizim üniversitelerimizin geliştirdiği programlar konusunda hiç bilgi sahibi değilim. Ancak öğrencilerin başında gardiyanlık yapılmasındansa öğretim üyelerinin öğrencilere kendileriyle eşit bireyler gibi davranmasını, gerekirse daha çok yorulmasını, gerekirse ödevleri kontrol etmeleri için birkaç öğrencinin işe alınmasını, ya da öğrencilerin birbirlerinin ödevlerini kontrol etmelerini tercih ederim.</div><div><br></div><div>    Ödevlerin amacı öğrencinin alıştırma yapıp konuyu öğrenmesi için bir fırsatsa, cevapları koyup öğrencilerin kendi çözümlerini karşılaştırıp kontrol etmeleri, ödevler için ortada pek bir not olmaması da düşünülebilir. Öğrencileri gruplara ayırıp dönemlik projeler vermek(bunları hazırlaması kolay değil, derste işlenen konuların bilgisi üzerine düşünüp çalışma gerektiren projelerden bahsediyorum) de mümkün, çeşitli şekillerde sözlü sınavlar yapmak da. Bu dönemde dünyanın her yerinde pek çok yöntem deneyip paylaşıyor matematik eğitimcileri. Her sınıfa uygun çözümler üretilebileceğini düşünüyorum. Ancak biz öğrenciye güven duymadığımız sürece, haklarını gözetip sınırlarına saygı göstermediğimiz sürece, bu mesele sınavlarda kopya ile sınırlı kalır diye düşünüyorum. </div><div><br></div><div>   Benim gözümde mesele insanların hakları olmayan bir şeyi alıp rahatsızlık duymaması. Bunu davranışı da üniversiteler kültürleri ile epey besliyorlar diye düşünüyorum. Benim gözlemleyebildiğim yerlerde hocalar bir yana, idari personel ve güvenlik görevlileri de öğrencilerin haklarına saygı göstermiyorlar. Hakları gözetilmeyen bir öğrenciden haksızlık yapmamasını beklemeyi gerçekçi bulmuyorum.</div><div><br></div><div>      Selamlar ve sevgiler,<br>           Can Ozan</div></div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">bekir barıs <<a href="mailto:bekirsamibaris@gmail.com">bekirsamibaris@gmail.com</a>>, 22 Kas 2020 Paz, 14:20 tarihinde şunu yazdı:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex"><div dir="ltr"><div>Merhaba Can,</div><div><br></div><div>Kitle derslerinde take home exam vermek pek mumkun değil. Ne olursa olsun, sınavlar kesinlikle gözetilmeli.  Belkide bu pandem sürecinde ödevlere daha fazla ağırlık verilmeli..Ama onların değerlendirmeside öğretim üyelerini çok yorar...<br></div><div><br></div><div>Uzaktan eğitim için bizim üniversitlerin geliştirdiği bir program(zoom, googleclassrom, blackboard, canvas gibi) varmı?  Kameraları açarak  sınavları gözetleyen programlar varmış.. kişi başı başı 2.5 USD olduğu söyleniyor... <br></div><div><br></div><div>Bekir.<br></div><div><br></div><div><br></div></div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">On Tue, Nov 17, 2020 at 2:37 PM Can Ozan Oğuz <<a href="mailto:canozanoguz@gmail.com" target="_blank">canozanoguz@gmail.com</a>> wrote:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex"><div dir="ltr">     Merhaba Bekir hocam,<div>  Farklı farklı yöntemler uygulayanlar var gördüğüm kadarıyla. Ben "Gözetlenmeyen sınav, sınav değildir! " iddianızla ilgili bir görüşümü paylaşmak için yazıyorum. 

Özellikle lisans sonrası eğitimde öğrencilere soruların verildiği, çözmeleri için bir kaç günlük süreler tanındığı 'take home exam' uygulamasına şahit oldum. Elbet bunlar da sınav, öğrencilerin bilgi ve çalışma seviyelerini, bazen de araştırıp bilgiyi bulma becerilerini ölçüyorlar. Öğrencilere ödev verildiği zaman kimse ödev yapılırken öğrencinin başında beklemiyor. Konu sınav olunca işler niye bu kadar karışıyor ben anlamakta zorlanıyorum.   </div><div><br></div><div>    Gözetlemek demek güvenmemek demek. Güvenemediği bireyleri yetiştirmeye çalışan kurumlarda eğitimin eksik kaldığını söylemek yerinde olur sanırım. Hatta çoğu durumda sınavlarda kendisine güvenilmeyen öğrencilerin asistan olduğu, onlara başka öğrencilerin emanet edildiği de oluyor. Sınav soruları konusunda güvenilmeyen, başka öğrencilerin eğitimi konusunda güvenilen kişilerle dolu üniversiteler. Bana üniversitelerde gözetim altında bir şeyler yapılıyor olması garip geliyor.</div><div><br></div><div>     Selamlar ve sevgiler,<br>        Can Ozan</div></div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">bekir barıs <<a href="mailto:bekirsamibaris@listweb.bilkent.edu.tr" target="_blank">bekirsamibaris@listweb.bilkent.edu.tr</a>>, 17 Kas 2020 Sal, 11:07 tarihinde şunu yazdı:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex"><div dir="ltr"><div>Merhaba,</div><div><br></div><div>COVID-19 pandem süreci devam etmekte ve bir çok şey alt üst olmuş durumda.</div><div>Merak ettiğm bir husus var. Yurtiçi ve yurtdışında matematik sınavları nasıl yapılıyor? Online sınav veriliyor diye okuyorum ama sınavların gözetimi nasıl oluyor? Bazı meslektaşlarım ödev veriyorum diyor...Bu ödevleri öğrencilermi yapıyor? Gözetlenmeyen sınav, sınav değildir!  Kameralar açık olacak deyince , öğrenci kamerasaının olmadığını söylüyor! Yani çok mukemmel bir sınav şekli bulmak zor ama yinede çoğunluğun kabul edeceği bir yöntem olmalı. <br></div><div><br></div><div>Bekir.<br></div><div><br></div></div>
_______________________________________________<br>
Turkmath mailing list<br>
<a href="mailto:Turkmath@listweb.bilkent.edu.tr" target="_blank">Turkmath@listweb.bilkent.edu.tr</a><br>
<a href="http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/turkmath" rel="noreferrer" target="_blank">http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/turkmath</a><br>
</blockquote></div>
</blockquote></div>
</blockquote></div>