<div dir="ltr"><div dir="ltr"><div dir="ltr"><div dir="ltr"><div dir="ltr">imbm nin kapatildigini uzulerek buradan (gecde olsa) okudum.</div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">2009-2012 yillari arasi aylik istanbul ayrik matematik toplantilari ve 2011 ve 2012 yillarinda ayrik matematik </div><div dir="ltr">calistaylarinin imbm de ortak duzenleyicisi (ve muhtelif imbm etkinliklerinin katilimcisi) olarak</div><div dir="ltr">imbm nin kaybini bir seminer calistay duzenleyicisi ve bogazici ile imbm de etkinlik duzenlemnin disinda bir bagi </div><div dir="ltr">olmiyan biri olarak ifade etmek istiyorum. </div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">ayrica imbm etkinlikleri icin herhangi bir fon kullanimim bogazici veya imbm</div><div dir="ltr">konaklama imkanlari vb olanaklarindan yararlanmadim. duzenledigim etkinlikler belirtilen tarihlerde bitti.</div><div dir="ltr"> </div><div dir="ltr">devam eden planlanan herhangi bir imbm etkinligimde yokdur. </div><div dir="ltr">imbm ile ilgili hic bir karar yonetim idari degerlendrme vb gorevlerdede bulunmadim.  </div><div dir="ltr">kisa ve oz olarak herhangi bir cikar catismam bulunmamaktadir.<br></div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">tek amacim imbm nin kapanmasinin matematik camiasina yaratacagi kaybi imbm de etkinlik duzenlemis birinin gozunden </div><div dir="ltr">mumkun oldukca baska bir yere sapmadan gozler onune sermekdir.  </div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">asagida yazdiklarim bogazicili  veya imbm yi bilenler icin asikar olabilir ama </div><div dir="ltr">bence turkiyede matematik etkinlikleri ozelinde her matematikciyi ilgilendirmesi gereken bir </div><div dir="ltr">olaydir imbm nin kapanmasi.   </div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">istanbulda bolumici bazinda olmasa bile gorece hemen her konuda kritik sayida dinleyici konusmaci bulabileceginiz duzenli</div><div dir="ltr">etkinlikler alan(lar) altalan(lar) konular vb etkilesimler icibnetkinlik duzenlemek mumkun olsada </div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">istanbul da universitelerin matematik bolumleri </div><div dir="ltr">cok daginikdir. gebze tuzladan baslar maslak bakirkoy sile </div><div dir="ltr">karakoy kadikoy halic sariyer  yedi tepeli sehrin butun koy  kasaba mezralarini kiyilarini bogazida dolasir</div><div dir="ltr">unilerin matematik bolumleri. teknik olarak bir yerden bir yere istanbul </div><div dir="ltr">ici git geli bir gunde zorlukla yapabilirsiniz (bu benimde defalarca basima gelmisdir). </div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">bu seminer calistay etkinlik duzenliyen(cek)ler icin aslinda kabusdur. </div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">ya kendi uninizde kalicaksinizdir buda katilimi, katilimci ve konusmaci zenginligini daraltir.  </div><div dir="ltr">yada merkezi bir yerde duzenliyeceksinizdir. </div><div dir="ltr">kaldiki istanbulun tek bir merkezi yokdur.</div><div dir="ltr">cok merkezilik toplu ve tekli tasim, ters saat/yon, trafik, park yeri vs gibi istanbul disi</div><div dir="ltr">cokda yasanmiyan ama gercekden insanlarin gunluk ve seminer gibi alisik alaninin disina ciktiginda</div><div dir="ltr">dusunmek zorunda oldugu onemli kriterlerdir istanbulda... </div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">bunun istanbulda tek dogru cozmu vardir imbm. </div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">onun icinde dikkat edin bu tip etkinlikler bolum seminerleri disinda ya olmaz yada </div><div dir="ltr">hep imbm de olurdu yada sabanci unin kullanim icin tmd ye tahsis ettigi karakoydeki </div><div dir="ltr">minerva han da olur(du).</div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">imbm nin kapanmasi de facto istanbulda duzenlenen bolum seminerleri disindaki butun </div><div dir="ltr">matematik etkinliklerini geri donulmez zarara ugratmisdir. ,</div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">kaldiki bazi imbm de duzenlenen etkinlikler diger sehirlerindende</div><div dir="ltr">gelen dineyen konusan ve duzenliyenler oluyordu. etkisi sadece istanbul ozelinde kalmamakdadir. </div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">benim uzun zamandir gozlemledigim bir konu aslinda bolum seminerlerinin turkiye ozelinde </div><div dir="ltr">bolumun belki bir kac kuvetli alani disinda islevini yitirmis olmasidir ankara, istanbul ve izmirde. </div><div dir="ltr">bolum seminerleri aslinda istihdam seminerlerididir cok buyuk bolumunde. disardan gelen konusmacinin </div><div dir="ltr">alaninda dinleyici kitlesi uc kisiyi gecmez. ogrencilerin konusmacinin </div><div dir="ltr">konusma konusu hakkinda hazirlikli gelmesi beklenmez. konusmacininda bize ortaya karisik </div><div dir="ltr">genel bir konusma ver turunde istekler cokdur. konusma sirasinda beylik sorular disinda </div><div dir="ltr">soru gelmez. seminer onu bitisi genelde fabrika cikisina denk gelir herkes cil yavrusu gibi dagilir. </div><div dir="ltr">herhangi bir informal meraklilarla gorusme laflama sosyal icerik bulunmaz. </div><div dir="ltr">genelde ist turkiyeye biri yeni gelmisdir baslar saydigim rotanin bir tarafindan seminer vermeye cikar bir tarafindan. </div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">ist ank ve izmirde bolum seminerler yerine seminer duzenlemeye merakli </div><div dir="ltr">alanlarin bir araya gelip tek merkezde bu etkinlikleri duzenlemesi kacinilmazdir. </div><div dir="ltr">bu olsumu bir cok metropol merkezki dis universitelerde gorulur cesitli adlar ile. </div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">istanbul hatta turkiye icinde imbm bu islevi cok iyi goruyordu.</div><div dir="ltr">bu baglamda istanbul icin gelisimin tamamen tersine donmesi uzucudur.  </div><div dir="ltr"><br></div><div>istanbulda ortak alan(lar) ve etkilesimli alanlarda olanlarin bir araya gelimesini </div><div>ve bir cok olumlu etkislesimi saglayan imbm etkinliklerinin olamamasi </div><div>ortak alanlarda ist daginik yasayan arasitrmaci ve ogrencilerinin bir araya gelmesini </div><div>engellemesinin ileride derin kotu yonde etkileri olacakdir. </div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">etkinlik icin helede matematik icin yapilan yerin ortamin onemi buyukdur. imbm nin ortami cok guzeldir.</div><div dir="ltr">istanbulda imbm cok guzel bir yerdedir. binasi guzeldir. seminer verdiginiz yer guzeldir. </div><div dir="ltr">balkonunda molada ictiginiz cayin manzarasi guzeldir. bogaza bakarak seminer dinler </div><div dir="ltr">matematik konusur dusuncelere dalarsiniz. </div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">tek basinadir. bir bolumun fakultenin kiyinti bir tarafinda degildir. </div><div dir="ltr">kapisi etkinlik oldugunda herkese acikdir. yani imbm ye gelirsiniz. </div><div dir="ltr">bu mekana gitmeyi gelmeyi ekstra guzellestirir. kapida muhtelif guvenlik hademe nereye geldin gittin ne yapiyorsun </div><div dir="ltr">gibi alakasiz durumlar olmaz (eskiden bogazicinede eli kolu sallanarak gidilirdirdi </div><div dir="ltr">artik bu mumkun degildir herhal) </div><div dir="ltr">ayrica cok sote bir yerdedir kimse burda ne var diye gelip sormaz alakasiz kalabalik </div><div dir="ltr">dugun fotarafi falan cektiren yolunu dusurmezdi (muhtesem manzarasina ragmen)</div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">bogazici guney kampusu guzeldir gecmisi bogazicili olan katilimci konusmaci </div><div dir="ltr">duzenleyici bogazicine gelmeyi sever. diger unilerden gelenlerde guzelligini bilir </div><div dir="ltr">insan sirf gezmeye seminere gelebilir. </div><div dir="ltr">bu onemlidir. seminerininizin konusmacisi ve kendiniz calip soyleyip dinlemek istemiyorsaniz </div><div dir="ltr">insanlarin severek geldigi bir yerde yapmak zorla gelecegi yerden bin^bin kat daha iyidir. </div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">bogazici gorece kompaktdir. yaptiginiz etkinlik matematik disindaki bolumleri ilgilendiriyorsa </div><div dir="ltr">bogazicililerde baska bolum seminerine gitme meraki hala az buz hala vardir. bilgisayar </div><div dir="ltr">elektrik elektronik fizik kimya biyoloji endustri bolumlerinden </div><div dir="ltr">konusmayi dinlemeye gelen ogrenci hocalar olma ihtimali yuksekdir </div><div dir="ltr">(bizim seminer ve calistaylarimizda konu itibari ile bu saydigim bolumlerin meraklarini cekmis ve gelmislerdir)</div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">diger unilerde ya bu bolumler yokdur, alisik degildlerdir kendi bolumdisi seminere git gel yapmayi yada </div><div dir="ltr">uni ici kampus disi karsi otoban tarafi ters duser gelmezler...</div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">yani amaciniz disiplinlerarasi etkilesim vb seyler var dogal olarak gerceklesir. <br></div><div dir="ltr">bu imkanlar ortadan kalkmisdir. </div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">imbm de erken gelip kantinde ogrenci fiyatina cay alip bos bank bulup yada kedi kovalayip</div><div dir="ltr">bogaza hakim bir yerde </div><div dir="ltr">bulusup laflayabilir ogrenciler kendi aralarinda bogaz manzarasinda hos vakit gecirebilirsiniz. </div><div dir="ltr">bu guzel ortamda matematik yapabilir yada matematikle alakali laflayabilirsiniz.</div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">etkinlik ogle oncesi ise gene bogaza nazir makul fiyatta yemek yiyebilirsiniz. ogleden sonra etkinlik devam ediyorsa</div><div dir="ltr">bu onemlidir. insanlar dagilip geri gelir (duzenleyicilerin ikinci kabusu ogleden sonrasi dinleyicilerin tuymesidir). etrafda uni disinda fiyatlar ucuk oldugu icin severekde imbm etrafinda kalinir. </div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">ulasim simdilerde metro duraginin olmasi ulasimi ekstra kolaylastirmisdir.  </div><div dir="ltr">asiyandan asagi muhtesem manzara ve orhan veli bir yanda bebege inmek</div><div dir="ltr">bogazda yurumek bunlar dunyada tek bir yerde olabilir.</div><div dir="ltr">  </div><div dir="ltr">etkinlik sonrasi bir arada devam etmek vs cok dogal ve oldukca huzurlu ve guzel mekanda mumkundur. </div><div dir="ltr">kaldiki aksamda etkinligin sosyal tarafina gilebilecek uygun merkezlere uzakligi uygundur hatta kampusde kalnip </div><div dir="ltr">devap edilebilinir laflamaya... </div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">bir donem ist disi gelenlerin ucuzca kalabilecegi uygulama oteli imkani (tahminim otelcililik meslek lisesinin) vardi </div><div dir="ltr">(simdilerde son durumu bilmiyorum) </div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">yani ogrencisi hocasi cebinizden astronomik fiyatlar cikmadan gunu bogaza nazir cok guzel ortamda matematik</div><div dir="ltr">etrafinda dondurmek mumkundu. </div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">yabanci konusmacilar icin yukardaki bir cok etken ve konumun guzelligi ekstra </div><div dir="ltr">memnun edici yonlerdir. yabanci  konusmacilari  istanbula getirmek vb uluslararasi </div><div dir="ltr">baglantilarin kurulmasi guclendirilmesine  imbm nin kapanmasinin kotu yonde etkisi bence buyuk olacakdir.  </div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">yani dort dortluk etkinlik yapma yerinin ortadan kaybolmasi simdiki durumda yeri doldurulamaz</div><div dir="ltr">bir hasar yaratmisdir. </div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">sadece matematik etkinliklerine zarar vermemisdir. </div><div dir="ltr">imbm de duzenli yapilan teorik fizik ve benzer alanlarinada yarattigi hasarda benzerdir.</div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr"> </div><div dir="ltr">ogrenci gozule ile bakalim. katilimcilarin genelde yari yariya bazen daha fazlasi bogazici disindan olur.</div><div dir="ltr">ogrenci matematik sosyalizasyonu icin onemli olan ama unilerde cok da iyi uygulanmiyan etkinlige kendi karar verip</div><div dir="ltr">gelebilir hocasindan bagimsiz cebinden cok makul bir harcama yapar kendi meraki olan farkli oarastirmacilar </div><div dir="ltr">ogrenciler ile oldukca informal egitim arastirma karistirma duzeyi yuksek bir gun </div><div dir="ltr">gecirir kendi suzgecinden gecirir bir dahakine gelsede kazanc gelmesede kazanc. </div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">burda bogazici ogrencisinden cok bogazici disindan gelen ogrenciye verilen zarar buyukdur. </div><div>ayni sekilde bogazici disindan gelen hoca sayisida bogazici hocasi kadardir cogu zaman dahada fazladir. </div><div>benzer sekilde bogazici disindan gelen arasitrmacilara zarari daha buyukdur.</div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">etkinligi duzenleyici icin bu disardan gelen ogrenci ve hocalar cok iyi bir nabiz olcer. </div><div dir="ltr">etkinlikde metazori gelenlerin disinda insanlarin olmasi veya olmamasi etkinligin </div><div dir="ltr">baska bir basari olcme ozelligidir. </div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">imbm etkinlikleri bir markadir belirli bir kalitesi vardir. hic dusunmeden biri size sorsa </div><div dir="ltr">gidiyimmi diye git dersiniz. ogrenciye hocaya onersiniz. </div><div dir="ltr">kendi adima dinleyici olarak gittigim hic bir konusma bos cikmamisidr. bunu tutturmak </div><div dir="ltr">hic kolay degildir. </div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">yani matematikle hasir nesir olan birinin kalburustu bir etkinlige cat kapi gidip gelebilmesi </div><div dir="ltr">oyle yenilir yutulur ve turkiye ortminda kolay bulunur bir sey degildir. helede boyle guzel bir mekanda.</div><div dir="ltr">bu ortadan kalkmisdir. bu sadece bogazicililerin kaybi degildir butun istanbul matematikcilerinin kaybidir.</div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">imbm de etkinlik duzenlemek sudan ucuzdur. </div><div dir="ltr">alirsin eline su isiticisini firindan simidini duzenleyici olarak duzenlersin etkinligini </div><div dir="ltr">(bir calistayi aynen boyle yapmisdik). </div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">imbm den daha iyi bir etkinlik yapilacak istanbulda bir yer goremiyorum bilmiyorum. </div><div dir="ltr">gittigim hic bir uni arastirma enstitusu vb yerler bu yukarsa saydigim yonlerin hepsini </div><div dir="ltr">birden barindirmiyordu ne istanbulda ve nede turkiyede. bi donem biz etkinliklere ev sahibi </div><div dir="ltr">olmak isteyen uniler vardi. yukardaki sebeplerden imbm yerine baska bir yerde devam etmeyi hic dusunmedik.    </div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">benim bildigim minerva han disinda bir uni bir mekan tahsis etmedigi surecede </div><div dir="ltr">matematik etkinligi duzenlenemeyecekdir. minerva hanin fiziki sartlari ortadadir.</div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">uniler yer gosterse bile genel bir uzlasi bulmak cok zor olacakdir. kaldiki </div><div dir="ltr">etkinligin onune arkasina yapilan uni isimleri beklentileri olucakdir vs...</div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">uniler ustu bir kimlikle etkinlik duzenlemek ortadan kalkacakdir.</div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">imbm yer olarakda ist tam ortada kalir. yani bundan sonra istanbulda matematik etkinligi </div><div dir="ltr">duzenlense bile katilimci sayisi epey azalacakdir. </div><div dir="ltr">niye o unide, karsida oluyor (hep karsi taraf karsi) niye ozel devlet vs kirk cesit ipe un serme olacak bahanem.math</div><div dir="ltr">yogun trafik yasayacak kil tuy sebeplerde zaten zar zor olan etkinliklerin olmamasinin sebibnin onu acilacakdir </div><div dir="ltr"> </div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">bence ist ve turkiyedeki butun matematikcilerin ve bolumlerinin imbm nin kapanmasina ortak tavir almasi gerekir. </div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">turker<br></div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr"><br></div></div></div></div></div>