<div dir="auto">Ali hocam,<div dir="auto"><br></div><div dir="auto">Elbette, bilhassa kadı, hendese yani aritmetik bilecek! </div><div dir="auto">Konumuz limit-turev-integral...</div><div dir="auto">Kadı bunları nereden bilecek..!</div><div dir="auto"><br></div><div dir="auto">Aslında MEB türevi kaldırmıyor sa onların dediği İntegral turevden sonra iki satırda zaten  öğretilir </div><div dir="auto"><br></div><div dir="auto">Ek te</div><div dir="auto"><br></div><div dir="auto">Tekrarlıyorum: </div><div dir="auto">gençlerin kafalarını geliştirmek , Kritik ve analitik düşünmeye açmak için limit-turev-integral en son düşünülecek (mekanik) konular.   </div></div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">30 Nis 2024 Sal 09:39 tarihinde Ali Demirci <<a href="mailto:demircial@listweb.bilkent.edu.tr">demircial@listweb.bilkent.edu.tr</a>> şunu yazdı:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Katip Çelebi’ye göre integral (basit hacim hesabını yapabilmek için)  <br>
bilmesi gerekiyor bir hukukçunun.<br>
<br>
<a href="http://www.weblopedi.com/hendese-bilen-kadi-ile-hendese-bilmeyen-kadi" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">http://www.weblopedi.com/hendese-bilen-kadi-ile-hendese-bilmeyen-kadi</a><br>
<br>
İntegral ile bu bağın kurulması biraz zorlama biliyorum fakat  <br>
müfredatı pragmatik sonuçlara göre değilde (yarar— yaramaz) başka  <br>
kriterlere göre belirlemek çocuklar için daha önemli olabilir.<br>
<br>
İyi günler dilerim herkese<br>
<br>
Ali Demirci<br>
<br>
<br>
Alıntı yilmaz akyildiz <<a href="mailto:yilmaz.akyildiz@listweb.bilkent.edu.tr" target="_blank" rel="noreferrer">yilmaz.akyildiz@listweb.bilkent.edu.tr</a>>:<br>
<br>
> Genelde resmi makamlarla hiç bir konuda hemfikir olmayan ben şu konuda<br>
> müzakereye açıkım:<br>
><br>
> <<a href="mailto:feritgurbuz@klu.edu.tr" target="_blank" rel="noreferrer">feritgurbuz@klu.edu.tr</a>> wrote:<br>
><br>
>> *Meb lise öğrencileri limit, süreklilik, türev, integral soruları<br>
>> çözmesin, zeka-muhakeme soruları çözsün diyor. Dedikleri gibi bayağı<br>
>> uğraşmışlar. Yazık bu ülkeye....*<br>
>><br>
>> Buna şartlı olarak evet diyebilirim. Lise de limit  -  türev - integral<br>
>> olmasa da olur. Gerekenlere üniversitede öğretilebilir. Hep derler "bir<br>
>> hukukçu nun hayatında integral  alması gerekmeyecek tir".  Zaten bu konular<br>
>> artık Yapay Zekanın elindedir. Bunun yerine orta öğretimde denildiği gibi<br>
>> zeka-muhakeme- kritik ve analitik düşünce konuları çok ciddi ve kapsamlı<br>
>> öğretilir ve üniversite giriş sınavları bu çeşit sorular üzerinden<br>
>> yapılırsa gencin kişisel kafa gelişimi için daha iyi olabilir<br>
>> kanaatindeyim. İleride o kafa donanımiyla  Limit - türev -integral i lazım<br>
>> olduğunda kolayca öğrenebilir.<br>
>><br>
> Benim Lise eğitimimde fransızcadan "tercüme" Turan Tan'ın sentetik geometri<br>
>> kitabı hiç sevilemedi ve sadece ben gibi bir kaç şavalak başarılı olunca<br>
>> onlar da yanlış yere "vayyy çok akıllı" denerek gaza getirilip yanlış<br>
>> yönlendirildiler. Pek çok kabiliyetleri başka yönlerde olan arkadaşlarım bu<br>
>> şekilde ziyan oldular. Benim zamanımda, tek mühendislik okulu, İTÜ ye,<br>
>> girmek için türev integral işlerinde  Liselerde matematik hocaları<br>
>> aralarında adeta yarışırlar, "kim daha çok öğrencisini İTÜ İnşaata sokacak"<br>
>> yönünde  efsaneler yaratmışlardır. Aksiyomatik ispatlı düzlem ve 3 boyutlu<br>
>> sentetik geometriyi anlarım ama limit-türev-integral in kafa çalıştırdığına<br>
>> inanmıyorum..! Bunlar mekanik bilgiler ve artık Yapay Zeka var. Bunların<br>
>> yanında Liselerde pekala Sembolik Mantık ve Lineer Cebir dersleri<br>
>> öğretilebilir. Limit-Türev-İntegral zaten üniversitelerde gerektiği<br>
>> bölümlerde öğretilmektedir.<br>
>><br>
><br>
><br>
>> Benim tavsiye edeceğim konular:<br>
>><br>
><br>
> * aksiyomatik sistemler, ispatlar, sayılar, öklid (düzlem geometri)<br>
>> * saymak yani kombinasyon ve  permutasyonlar<br>
>><br>
>     * Olasılık ve istatistik<br>
><br>
>> * sembolik mantık, bool cebiri, elektrik devreleri,<br>
>> * lineer cebir, yani  y = ax + b, ardından<br>
>> * y =ax^2 + bx + c ile polinomlara giriş<br>
>><br>
>> bu konuların kafa çalıştırıcı, zeka ve muhakeme ölçücü ve de  bu konularda<br>
>> öğrencileri test etmenin çok daha kolay olacağı düşüncesindeyim.<br>
>> Kısacası:<br>
>> limit-türev-integral OUT !<br>
>> düşündürücü ve pratik matematik IN..!<br>
>> y.a.<br>
>><br>
>><br>
>><br>
<br>
<br>
-- <br>
Ali Demirci, Phd.<br>
<br>
Address: Istanbul Technical University, Faculty of Science and Letters,<br>
Department of Mathematics, 34469, Maslak, Istanbul, Turkey.<br>
Office Phone: +90 (212) 285 32 76<br>
Fax: +90 (212) 285 6386<br>
<br>
<br>
_______________________________________________<br>
Turkmath mailing list<br>
<a href="mailto:Turkmath@listweb.bilkent.edu.tr" target="_blank" rel="noreferrer">Turkmath@listweb.bilkent.edu.tr</a><br>
<a href="http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/turkmath" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/turkmath</a><br>
</blockquote></div>