<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
</head>
<body>
<div dir="auto">Ayşe hocamın fikirlerine kısmen katılıyorum. Uzun zamandır eğitimde dijitalleşmeyi yakından izliyorum.  Elimden geldiğince de sürece adapte olmaya çalışıyorum. </div>
<div dir="auto">Bu maksatla 2020 de Tensör Akademi YouTube kanalını kurdum. Başlangıçta uzaktan eğitim dönemindeki derslerimi ekledim. Sonrasında da yeni derslerle devam ediyorum. Şu ana kadar 800 bin üzerinde görüntülenme aldı ve 47 bin saate yakın izlendi. </div>
<div dir="auto"><br>
</div>
<div dir="auto">Kanal adresi: <a href="https://youtube.com/@tensorakademi?si=RKmLsypWSB2x9ehp">
https://youtube.com/@tensorakademi?si=RKmLsypWSB2x9ehp</a></div>
<div dir="auto"><br>
</div>
<div dir="auto">Artık, dünyanın en iyi hocası da olsanız dersinizi alanlar internetten başka anlatımlar arıyor. Ayrıca öyle saatlerce anlatımı da izlemiyorlar. Bir çok şeyi de önemsemiyorlar. Sınav maksadı ile çalışıp kapatıyorlar. Biz Türkçe topoloji kitabı
 bulmazdık onlar Türkçe ders anlatan hoca buluyor. İstediği soruyu soruyor ve cevap alıyorlar. </div>
<div dir="auto"><br>
</div>
<div dir="auto">Ben de üniversitelerin fiziksel varlığının sorgulanacağını düşünüyorum. Ama tamamen kalkması yerine eğitim süresinin düşmesi daha makul geliyor.</div>
<div dir="auto"><br>
</div>
<div dir="auto"> Bir diğer konu üretken yapay zeka araçları. Ben doktoramı henüz 7 yıl önce tamamladım. Kendi çalışmalarımı yürütürken Wikipedia ve çeşitli forumlar okuyarak zor bulabildiğim cevapları şu an chatGPT gibi araçlar saniyeler içinde veriyor. Artık
 herkesin uzmanlığı bilgiye muhtaç olanlar açısından kıymetini kaybediyor. Dolayısıyla bambaşka bir dünyanın içerisindeyiz. </div>
<div dir="auto"><br>
</div>
<div dir="auto">Ayşe hocamın kullandığı yöntemi bazı derslerimde kullanıyorum. Hatta şu anda Mathematics Of Machine Learning (mml book) kitabını satır satır okuyoruz ve kanala yüklüyorum.  Gelecek dönemde de bir Riemann Geometrisi kitabını okuyup anlatmaya
 çalışacağım. </div>
<div dir="auto"><br>
</div>
<div dir="auto">Dijitalleşme sürecinden en çok etkilenecek alanlardan biri matematik eğitimi. Dolup boşalan tebeşir tahtaları tarih olacak. İyi veya kötü doğru veya yanlış bu olacak. Çünkü nesil değişiyor. </div>
<div dir="auto"><br>
</div>
<div dir="auto">Ayşe hocama, Yıldıray Ozan hocama ve birikimlerini YouTube üzerinden paylaşan tüm hocalarımıza teşekkür ederim. </div>
<div dir="auto"><br>
</div>
<div dir="auto">Saygılarımla. </div>
<div dir="auto"><br>
</div>
<div dir="auto">İnan Ünal </div>
<div><br>
</div>
<div dir="auto" id="ms-outlook-mobile-signature">Android için <a href="https://aka.ms/AAb9ysg">
Outlook</a> edinin</div>
<hr style="display:inline-block;width:98%" tabindex="-1">
<div id="divRplyFwdMsg" dir="ltr"><font face="Calibri, sans-serif" style="font-size:11pt" color="#000000"><b>From:</b> Turkmath <turkmath-bounces@listweb.bilkent.edu.tr> on behalf of AYSE UYAR <ayseu@gazi.edu.tr><br>
<b>Sent:</b> Thursday, November 14, 2024 8:34:57 PM<br>
<b>To:</b> yilmaz akyildiz <yilmaz.akyildiz@listweb.bilkent.edu.tr><br>
<b>Cc:</b> tmd <tmd-uye@listweb.bilkent.edu.tr>; Zafer ERCAN <Zafer.Ercan@listweb.bilkent.edu.tr>; turkmath <turkmath@listweb.bilkent.edu.tr><br>
<b>Subject:</b> [Turkmath:6729] Re: [TMD-UYE: 4136] Re: Ayşe Uyar'dan reel analiz dersleri</font>
<div> </div>
</div>
<div>
<div style="font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:12pt; color:#000000">
<div>Pdf üzerinden ders anlatmak yeni bir metot değil. Artık her sınıfta projeksiyon cihazı var ve öğretim üyesi ders notlarını (veya güvendiği kitabı) perdeye yansıtarak ders anlatabiliyor. Tahta ve tebeşir neredeyse rafa kalktı. Öğrenciler tabletle gelip
 not tutuyor. Defter de neredeyse rafa kalktı. Kaldı ki, pandemi döneminde ve deprem felaketinde, uzaktan eğitim adı altında bu yöntem kullanılarak ders işlendi. Dünya genelinde, uzaktan eğitimin avantajı -dezavantajı üzerine epey konuşuldu, tartışıldı.<br>
<br>
Özellikle lisans öğrencilerinin, uzaktan eğitime geçmesi gerektiği fikrini savundum. Hala savunmaktayım. z kuşağı teknolojinin içine doğdu ve hız onlar için önemli. Uzaktan eğitim, mekandan ve zamandan tasarruf sağlıyor. Part time çalışabilirler, başka mecralarda
 sosyalleşebilirler. Üstelik, öğrenmek isteyen uzaktan eğitimle de  rahatlıkla öğrenebiliyor. Yakın gelecekte, bunun hayata geçeceğini düşünüyorum.  Böylece, gençler ve yaşarsam ben de dahil pek çok kişi iyi hocalardan ders alma fırsatını yakalayabilecek.
<span data-mce-style="color: #000000; font-family: arial, helvetica, sans-serif; font-size: 16px; font-style: normal; font-variant-ligatures: normal; font-variant-caps: normal; font-weight: 400; letter-spacing: normal; orphans: 2; text-align: start; text-indent: 0px; text-transform: none; white-space: normal; widows: 2; word-spacing: 0px; -webkit-text-stroke-width: 0px; background-color: #ffffff; text-decoration-thickness: initial; text-decoration-style: initial; text-decoration-color: initial; display: inline !important; float: none;" style="color:#000000; font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:16px; font-style:normal; font-variant-ligatures:normal; font-variant-caps:normal; font-weight:400; letter-spacing:normal; orphans:2; text-align:start; text-indent:0px; text-transform:none; white-space:normal; widows:2; word-spacing:0px; background-color:#ffffff; text-decoration-style:initial; text-decoration-color:initial; display:inline!important; float:none">
Zamanın ruhunun gerisinde kalmamak lazım. Bugün, birikimini herhangi bir yolla öğrenmek isteyenlere sunmak</span> " ben buraya üniversite diktim, alın bu da diploma" minvalindeki çürümüş üniversitelerin yaptığından çok daha faydalı diye düşünüyorum.     <br>
<br>
Ayşe Uyar</div>
<div><br>
</div>
<hr id="x_zwchr" data-marker="__DIVIDER__">
<div data-marker="__HEADERS__"><b>Kimden: </b>"yilmaz akyildiz" <yilmaz.akyildiz@listweb.bilkent.edu.tr><br>
<b>Kime: </b>"Zafer ERCAN" <Zafer.Ercan@listweb.bilkent.edu.tr><br>
<b>Kk: </b>"tmd" <tmd-uye@listweb.bilkent.edu.tr>, "turkmath" <turkmath@listweb.bilkent.edu.tr><br>
<b>Gönderilenler: </b>9 Kasım Cumartesi 2024 17:44:48<br>
<b>Konu: </b>[TMD-UYE: 4136] Re:        [Turkmath:6697] Ayşe Uyar'dan reel analiz dersleri<br>
</div>
<div><br>
</div>
<div data-marker="__QUOTED_TEXT__">
<div dir="ltr">
<div class="x_gmail_default" style="font-family:'verdana' ,sans-serif; font-size:small">
ayşe hocanın yaptığı yeni bir metot</div>
<div class="x_gmail_default" style="font-family:'verdana' ,sans-serif; font-size:small">
önceden hiç görmediğim bir şey</div>
<div class="x_gmail_default" style="font-family:'verdana' ,sans-serif; font-size:small">
bir kitabın pdf ini ekrana alıp </div>
<div class="x_gmail_default" style="font-family:'verdana' ,sans-serif; font-size:small">
sayfa sayfa konuyu kitapla birlikte anlatıyorsun</div>
<div class="x_gmail_default" style="font-family:'verdana' ,sans-serif; font-size:small">
artık pek çok kitapların pdf leri olduğuna göre</div>
<div class="x_gmail_default" style="font-family:'verdana' ,sans-serif; font-size:small">
bence bu denenmesi gereken bir metot.</div>
<div class="x_gmail_default" style="font-family:'verdana' ,sans-serif; font-size:small">
geçmişte bazı hocalar vardı, hala da olabilir,</div>
<div class="x_gmail_default" style="font-family:'verdana' ,sans-serif; font-size:small">
derse gelir kitabı tebeşirle tahtaya yazardı.</div>
<div class="x_gmail_default" style="font-family:'verdana' ,sans-serif; font-size:small">
onun yerine ayşe hocanın yaptığı gibi </div>
<div class="x_gmail_default" style="font-family:'verdana' ,sans-serif; font-size:small">
koy kitabı ekrana ve şimdi anlat konuş yorumla izah et ne varsa o sayfada.</div>
<div class="x_gmail_default" style="font-family:'verdana' ,sans-serif; font-size:small">
bu metodun pedagojik başarısını bilmek isterim!.</div>
<div class="x_gmail_default" style="font-family:'verdana' ,sans-serif; font-size:small">
acaba öğrenciler ne düşünürler?</div>
<div class="x_gmail_default" style="font-family:'verdana' ,sans-serif; font-size:small">
kabul görürse hocalarımızdan kendi yazdıkları </div>
<div class="x_gmail_default" style="font-family:'verdana' ,sans-serif; font-size:small">
veya beğendikleri kitapları bu şekilde youtube'a koymalarını beklerim.</div>
<div class="x_gmail_default" style="font-family:'verdana' ,sans-serif; font-size:small">
örneğin, zafer ercan'ı kendi kitapları üzerinde kendi sesinden dinlemeyi isterim.</div>
<div class="x_gmail_default" style="font-family:'verdana' ,sans-serif; font-size:small">
benden böyle bir hizmet beklense şu kitaplardan seçmek isterdim:</div>
<div class="x_gmail_default" style="font-family:'verdana' ,sans-serif; font-size:small">
<ol>
<li>Bütün zamanların kitabı: Euler: Master of us all</li><li>Feza Gürsey: Introduction to Group Theory, <span style="color:rgb(71 ,71 ,71); font-family:'arial' ,sans-serif; font-size:14px">Les Houches Summer School of Theoretical Physics, 91-164. Published: 1964</span></li><li>Ercüment Ortaçgil: <span class="x_gmail_default" style="color:rgb(15 ,17 ,17)"></span><span style="color:rgb(15 ,17 ,17); font-family:'arial' ,sans-serif">An Alternative Approach to Lie Groups and Geometric Structures</span></li><li><span style="color:rgb(15 ,17 ,17); font-family:'arial' ,sans-serif">Spivak: Calculus on Manifolds</span></li><li><span style="color:rgb(15 ,17 ,17); font-family:'arial' ,sans-serif">Chern: Differential Geometry (Selman Akbulut bu dersi Chern den aldı)</span></li><li><span style="color:rgb(15 ,17 ,17); font-family:'arial' ,sans-serif">Milnor dan: Morse Theory, Differential Topology, Characteristic Classes</span></li><li>gençliğimin kitabı: Hoffman & Kunze: Linear Algebra</li><li>öğrenciliğimin kitabı: Ahlfors: Complex Analysis</li><li>Churchill: Complex Analysis & Applications</li><li>Lang den: Algebraic Structures (dersini Langlands dan aldım),                                                             Algebra (dersini <span style="color:rgb(71 ,71 ,71); font-family:'arial' ,sans-serif; font-size:14px">Hochschild</span> den aldım)</li><li>hocalığımın kitabı: Strang: Linear Algebra & Applications</li><li>M. Artin: Galois Theory</li><li>öğrenciliğimin kitabı (dersini Langlands dan almıştık): O'Neill: Differential Geometry</li><li>De Carmo: Differential Geometry</li><li>P. A. Dirac: The Principles of Quantum Mechanics</li></ol>
</div>
<div class="x_gmail_default" style="font-family:'verdana' ,sans-serif; font-size:small">
bu listeyi vermemin esas nedeni:</div>
<div class="x_gmail_default" style="font-family:'verdana' ,sans-serif; font-size:small">
bu kitaplar ve konular  klasiktirler, </div>
<div class="x_gmail_default" style="font-family:'verdana' ,sans-serif; font-size:small">
değil sadece matematik öğrencileri artık teorik fizik öğrencileri de bu konuları bilmelidirler!</div>
<div class="x_gmail_default" style="font-family:'verdana' ,sans-serif; font-size:small">
y.a.</div>
<div class="x_gmail_default" style="font-family:'verdana' ,sans-serif; font-size:small">
<br>
</div>
<div class="x_gmail_default" style="font-family:'verdana' ,sans-serif; font-size:small">
<br>
</div>
<div class="x_gmail_default" style="font-family:'verdana' ,sans-serif; font-size:small">
<br>
</div>
<div class="x_gmail_default" style="font-family:'verdana' ,sans-serif; font-size:small">
<br>
</div>
</div>
<br>
<div class="x_gmail_quote">
<div dir="ltr" class="x_gmail_attr">On Sat, Nov 9, 2024 at 12:09 PM Zafer ERCAN <<a href="mailto:Zafer.Ercan@listweb.bilkent.edu.tr" target="_blank" rel="nofollow noopener noreferrer">Zafer.Ercan@listweb.bilkent.edu.tr</a>> wrote:<br>
</div>
<blockquote class="x_gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex; border-left:1px solid rgb(204 ,204 ,204); padding-left:1ex">
<div>
<div style="font-family:'arial' ,'helvetica' ,sans-serif; font-size:12pt; color:rgb(0 ,0 ,0)">
<div style="text-align:center"><span style="font-size:14pt">Prof. Dr. Ayşe Uyar youtube üzerinden</span></div>
<div><span style="font-size:18.6667px">reel analiz dersleri vermeye başladı. Çok yararlı</span></div>
<div><span style="font-size:18.6667px">olacağını düşündüğüm bu dersler için kendisine şimdiden </span><span style="font-size:18.6667px">teşekkür ederim.
</span></div>
<div><span style="font-size:18.6667px"><br>
</span></div>
<div><span style="font-size:18.6667px">Dersin linki: <a href="https://m.youtube.com/watch?v=uNXCEaImyRM" target="_blank" rel="nofollow noopener noreferrer">https://m.youtube.com/watch?v=uNXCEaImyRM</a></span></div>
<div><span style="font-size:18.6667px"><br>
</span></div>
<div><span style="font-size:18.6667px">ZE</span></div>
<br>
<div><span style="font-size:14pt"><br>
</span></div>
</div>
</div>
_______________________________________________<br>
Turkmath mailing list<br>
<a href="mailto:Turkmath@listweb.bilkent.edu.tr" target="_blank" rel="nofollow noopener noreferrer">Turkmath@listweb.bilkent.edu.tr</a><br>
<a href="http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/turkmath" rel="noreferrer nofollow noopener noreferrer" target="_blank">http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/turkmath</a><br>
</blockquote>
</div>
<br>
_______________________________________________<br>
Bu e-postayı Türk Matematik Derneği'nin TMD-UYE E-Posta Listesine üye olduğunuz için aldınız.<br>
TMD-UYE@listweb.bilkent.edu.tr<br>
BU E-POSTA LİSTEDEN ÇIKMAK (UNSUBSCRIBE) VEYA ÜYELİK SEÇENEKLERİNİ DÜZENLEMEK İÇİN aşağıda bağlantısı verilen sayfayı ziyaret ediniz:<br>
http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/tmd-uye<br>
</div>
</div>
<br>
--<br>
<p>Bu e-posta mesajı ve içeriği gizli veya özel bilgiler içerebilir. Mesajın içeriğinde bulunan tüm fikir ve görüşler sadece göndericiye ait olup, Gazi Üniversitesi’nin resmi görüşünü yansıtmaz. Kurumumuz bu e-posta içeriğindeki bilgilerin kullanılması nedeniyle
 hiç kimseye karşı sorumlu tutulamaz. Mesajın belirlenen alıcılardan biri değilseniz, mesaj içeriğini ya da eklerini kullanmayınız, kopyalamayınız, yaymayınız, başka kişilere yönlendirmeyiniz ve mesajı gönderen kişiyi derhal e-posta yoluyla haberdar ederek
 bu mesajı ve eklerini herhangi bir kopyasını muhafaza etmeksizin siliniz. Kurumumuz size, mesajın ve bilgilerinin değişikliğe uğramaması, bütünlüğünün ve gizliliğin korunması konusunda garanti vermemekte olup, e-posta içeriğine yetkisiz olarak yapılan müdahale,
 virüs içermesi ve/veya bilgisayar sisteminize verebileceği herhangi bir zarardan da sorumlu değildir.</p>
<hr>
<p>This e-mail message and its content may contain confidential or proprietary information. All ideas and opinions contained in the message are solely those of the sender and do not reflect the official opinion of Gazi University. Our institution cannot be
 held responsible to anyone for the use of the information contained in this e-mail. If you are not one of the designated recipients of the message, do not use, copy, disseminate, forward the message content or attachments, and immediately notify the sender
 of the message via e-mail and delete this message and its attachments without retaining any copies. Our institution does not guarantee you that the message and its information will not be changed, its integrity and confidentiality will be protected, and is
 not responsible for any unauthorized intervention to the e-mail content, viruses and/or any damage it may cause to your computer system.</p>
</div>
</body>
</html>