<div>                <br>Ve bir sey ogrenmiyorlar !<br>zaten ogrenmek istedikleri de yok.<br>Essegin 2 yaninda yem koyarsan ,<br>acliktan mortlarmis.<br>> Artık, dünyanın en iyi hocası da olsanız<br>> dersinizi alanlar internetten başka anlatımlar arıyor.<br>> Ayrıca öyle saatlerce anlatımı da izlemiyorlar.<br>> Bir çok şeyi de önemsemiyorlar.<br>> Sınav maksadı ile çalışıp kapatıyorlar.<br><br>"Universite = diploma" bakis acisiyla boyle.<br>"Universite = bilgi ve meslek ve kultur ogrenme yeri" bakis acisiyla<br>boyle DEGIL tabi ki :<br>> Ben de üniversitelerin fiziksel varlığının sorgulanacağını düşünüyorum.<br>> Ama tamamen kalkması yerine<br>> eğitim süresinin düşmesi daha makul geliyor.<br><br>> Bir diğer konu üretken yapay zeka araçları.<br><br>Inan arkadasimiz , wikipedia da okuduklarinin<br>DOGRU oldugunu nereden biliyor ????<br>Forumlarda okuduklarinin<br>DOGRU oldugunu nereden biliyor ????<br>Tavsanin suyunun suyunu okumak yerine<br>neden 1. kaynaklara ulasmaya ve<br>okumaya calismadi ????<br>> Ben doktoramı henüz 7 yıl önce tamamladım.<br>> Kendi çalışmalarımı yürütürken<br>> Wikipedia ve<br>> çeşitli forumlar okuyarak<br>> zor bulabildiğim cevapları<br><br>chatgpt vb de okuduklarinin<br>DOGRU oldugunu nereden biliyor ????<br>> şu an chatGPT gibi araçlar saniyeler içinde veriyor.<br><br>Herkes herseyi bildigini saniyor ; ne guzel !<br>O bambaska dunyada okuduklarinin<br>DOGRU oldugunu kim nereden biliyor ????<br>> Artık herkesin uzmanlığı bilgiye muhtaç olanlar açısından<br>> kıymetini kaybediyor.<br>> Dolayısıyla bambaşka bir dünyanın içerisindeyiz.<br><br>Machine Learning , okuyarak ogrenilmez , ogretilmez ;<br>kodlama bileceksin , kodlayacaksin ,<br>okuduklarinin nerede nasil ise yaradigini ,<br>nerede cuvalladigini<br>kodlayarak goreceksin.<br>Kafada canlandirmak icin psikoloji okuyacaksin.<br>Inan arkadasimiz ,<br>masallah hic cekinmeden Machine Learning<br>ogretmeye kalkmadan once<br>kendi ogrense !<br>> Hatta şu anda<br>> Mathematics Of Machine Learning<br>> (mml book) kitabını<br>> satır satır okuyoruz ve<br>> kanala yüklüyorum.<br>> Gelecek dönemde de bir<br>> Riemann Geometrisi kitabını okuyup anlatmaya çalışacağım.<br><br>Inan arkadasimiz , Gazi Uni matematik te doktora yaparken<br>Kirgizistan daki Ahmet Yesevi Uni den<br>internet uzerinde<br>bilgisayar muhendisligi lisans diplomasi almis.<br>Simdi baska sehirdeki<br>Firat Uni de yazilim muhendisligi doktorasi yapiyormus.<br><br>Inan arkadasimiz , masallah yputube kanalinda<br>daldan dala atlar yar , hic cekinmeden<br>her konuyu anlatiyor.<br>Elektronik muhendisligi konusu<br>Sayisal Sinyal Isleme anlatiyor ,<br><br>Inan arkadasimizin anlattiklarinin<br>DOGRU oldugunu kim nereden bilecek ????<br>> Şu ana kadar 800 bin üzerinde görüntülenme aldı ve<br>> 47 bin saate yakın izlendi.<br><br><br>Re: [Turkmath:6730] Re: Ayşe Uyar'dan reel analiz dersleri<br>            </div>            <div class="yahoo_quoted" style="margin:10px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid #ccc;padding-left:1ex;">                                    <div style="font-family:'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, sans-serif;font-size:13px;color:#26282a;">                                <div>                        On Thursday, November 14, 2024 at 09:27:45 PM GMT+3, İnan ÜNAL <inanunal@munzur.edu.tr> wrote:                    </div>                    <div><br></div>                    <div><br></div>                                                <div><div id="yiv5300974795"><div><div>Ayşe hocamın fikirlerine kısmen katılıyorum. Uzun zamandır eğitimde dijitalleşmeyi yakından izliyorum.  Elimden geldiğince de sürece adapte olmaya çalışıyorum. </div><div>Bu maksatla 2020 de Tensör Akademi YouTube kanalını kurdum. Başlangıçta uzaktan eğitim dönemindeki derslerimi ekledim. Sonrasında da yeni derslerle devam ediyorum. Şu ana kadar 800 bin üzerinde görüntülenme aldı ve 47 bin saate yakın izlendi. </div><div><br clear="none"></div><div>Kanal adresi: <a rel="nofollow noopener noreferrer" shape="rect" target="_blank" href="https://youtube.com/@tensorakademi?si=RKmLsypWSB2x9ehp">https://youtube.com/@tensorakademi?si=RKmLsypWSB2x9ehp</a></div><div><br clear="none"></div><div>Artık, dünyanın en iyi hocası da olsanız dersinizi alanlar internetten başka anlatımlar arıyor. Ayrıca öyle saatlerce anlatımı da izlemiyorlar. Bir çok şeyi de önemsemiyorlar. Sınav maksadı ile çalışıp kapatıyorlar. Biz Türkçe topoloji kitabı bulmazdık onlar Türkçe ders anlatan hoca buluyor. İstediği soruyu soruyor ve cevap alıyorlar. </div><div><br clear="none"></div><div>Ben de üniversitelerin fiziksel varlığının sorgulanacağını düşünüyorum. Ama tamamen kalkması yerine eğitim süresinin düşmesi daha makul geliyor.</div><div><br clear="none"></div><div> Bir diğer konu üretken yapay zeka araçları. Ben doktoramı henüz 7 yıl önce tamamladım. Kendi çalışmalarımı yürütürken Wikipedia ve çeşitli forumlar okuyarak zor bulabildiğim cevapları şu an chatGPT gibi araçlar saniyeler içinde veriyor. Artık herkesin uzmanlığı bilgiye muhtaç olanlar açısından kıymetini kaybediyor. Dolayısıyla bambaşka bir dünyanın içerisindeyiz. </div><div><br clear="none"></div><div>Ayşe hocamın kullandığı yöntemi bazı derslerimde kullanıyorum. Hatta şu anda Mathematics Of Machine Learning (mml book) kitabını satır satır okuyoruz ve kanala yüklüyorum.  Gelecek dönemde de bir Riemann Geometrisi kitabını okuyup anlatmaya çalışacağım. </div><div><br clear="none"></div><div>Dijitalleşme sürecinden en çok etkilenecek alanlardan biri matematik eğitimi. Dolup boşalan tebeşir tahtaları tarih olacak. İyi veya kötü doğru veya yanlış bu olacak. Çünkü nesil değişiyor. </div><div><br clear="none"></div><div>Ayşe hocama, Yıldıray Ozan hocama ve birikimlerini YouTube üzerinden paylaşan tüm hocalarımıza teşekkür ederim. </div><div><br clear="none"></div><div>Saygılarımla. </div><div><br clear="none"></div><div>İnan Ünal </div><div><br clear="none"></div><div id="yiv5300974795ms-outlook-mobile-signature">Android için <a rel="nofollow noopener noreferrer" shape="rect" target="_blank" href="https://aka.ms/AAb9ysg">Outlook</a> edinin</div><hr style="display:inline-block;width:98%;" tabindex="-1"><div id="yiv5300974795yqt56440" class="yiv5300974795yqt2339269811"><div dir="ltr" id="yiv5300974795divRplyFwdMsg"><font style="font-size:11pt;" face="Calibri, sans-serif" color="#000000"><b>From:</b> Turkmath <turkmath-bounces@listweb.bilkent.edu.tr> on behalf of AYSE UYAR <ayseu@gazi.edu.tr><br clear="none"><b>Sent:</b> Thursday, November 14, 2024 8:34:57 PM<br clear="none"><b>To:</b> yilmaz akyildiz <yilmaz.akyildiz@listweb.bilkent.edu.tr><br clear="none"><b>Cc:</b> tmd <tmd-uye@listweb.bilkent.edu.tr>; Zafer ERCAN <Zafer.Ercan@listweb.bilkent.edu.tr>; turkmath <turkmath@listweb.bilkent.edu.tr><br clear="none"><b>Subject:</b> [Turkmath:6729] Re: [TMD-UYE: 4136] Re: Ayşe Uyar'dan reel analiz dersleri</font><div> </div></div><div><div style="font-family:arial, helvetica, sans-serif;font-size:12pt;color:#000000;"><div>Pdf üzerinden ders anlatmak yeni bir metot değil. Artık her sınıfta projeksiyon cihazı var ve öğretim üyesi ders notlarını (veya güvendiği kitabı) perdeye yansıtarak ders anlatabiliyor. Tahta ve tebeşir neredeyse rafa kalktı. Öğrenciler tabletle gelip not tutuyor. Defter de neredeyse rafa kalktı. Kaldı ki, pandemi döneminde ve deprem felaketinde, uzaktan eğitim adı altında bu yöntem kullanılarak ders işlendi. Dünya genelinde, uzaktan eğitimin avantajı -dezavantajı üzerine epey konuşuldu, tartışıldı.<br clear="none"><br clear="none">Özellikle lisans öğrencilerinin, uzaktan eğitime geçmesi gerektiği fikrini savundum. Hala savunmaktayım. z kuşağı teknolojinin içine doğdu ve hız onlar için önemli. Uzaktan eğitim, mekandan ve zamandan tasarruf sağlıyor. Part time çalışabilirler, başka mecralarda sosyalleşebilirler. Üstelik, öğrenmek isteyen uzaktan eğitimle de  rahatlıkla öğrenebiliyor. Yakın gelecekte, bunun hayata geçeceğini düşünüyorum.  Böylece, gençler ve yaşarsam ben de dahil pek çok kişi iyi hocalardan ders alma fırsatını yakalayabilecek.<span style="color:#000000;font-family:arial, helvetica, sans-serif;font-size:16px;font-style:normal;font-weight:400;letter-spacing:normal;orphans:2;text-indent:0px;text-transform:none;white-space:normal;widows:2;word-spacing:0px;background-color:#ffffff;text-decoration-style:initial;text-decoration-color:initial;display:inline!important;float:none;">Zamanın ruhunun gerisinde kalmamak lazım. Bugün, birikimini herhangi bir yolla öğrenmek isteyenlere sunmak</span> " ben buraya üniversite diktim, alın bu da diploma" minvalindeki çürümüş üniversitelerin yaptığından çok daha faydalı diye düşünüyorum.     <br clear="none"><br clear="none">Ayşe Uyar</div><div><br clear="none"></div><hr id="yiv5300974795x_zwchr"><div><b>Kimden: </b>"yilmaz akyildiz" <yilmaz.akyildiz@listweb.bilkent.edu.tr><br clear="none"><b>Kime: </b>"Zafer ERCAN" <Zafer.Ercan@listweb.bilkent.edu.tr><br clear="none"><b>Kk: </b>"tmd" <tmd-uye@listweb.bilkent.edu.tr>, "turkmath" <turkmath@listweb.bilkent.edu.tr><br clear="none"><b>Gönderilenler: </b>9 Kasım Cumartesi 2024 17:44:48<br clear="none"><b>Konu: </b>[TMD-UYE: 4136] Re:        [Turkmath:6697] Ayşe Uyar'dan reel analiz dersleri<br clear="none"></div><div><br clear="none"></div><div><div dir="ltr"><div style="font-family:'verdana' , sans-serif;font-size:small;" class="yiv5300974795x_gmail_default">ayşe hocanın yaptığı yeni bir metot</div><div style="font-family:'verdana' , sans-serif;font-size:small;" class="yiv5300974795x_gmail_default">önceden hiç görmediğim bir şey</div><div style="font-family:'verdana' , sans-serif;font-size:small;" class="yiv5300974795x_gmail_default">bir kitabın pdf ini ekrana alıp </div><div style="font-family:'verdana' , sans-serif;font-size:small;" class="yiv5300974795x_gmail_default">sayfa sayfa konuyu kitapla birlikte anlatıyorsun</div><div style="font-family:'verdana' , sans-serif;font-size:small;" class="yiv5300974795x_gmail_default">artık pek çok kitapların pdf leri olduğuna göre</div><div style="font-family:'verdana' , sans-serif;font-size:small;" class="yiv5300974795x_gmail_default">bence bu denenmesi gereken bir metot.</div><div style="font-family:'verdana' , sans-serif;font-size:small;" class="yiv5300974795x_gmail_default">geçmişte bazı hocalar vardı, hala da olabilir,</div><div style="font-family:'verdana' , sans-serif;font-size:small;" class="yiv5300974795x_gmail_default">derse gelir kitabı tebeşirle tahtaya yazardı.</div><div style="font-family:'verdana' , sans-serif;font-size:small;" class="yiv5300974795x_gmail_default">onun yerine ayşe hocanın yaptığı gibi </div><div style="font-family:'verdana' , sans-serif;font-size:small;" class="yiv5300974795x_gmail_default">koy kitabı ekrana ve şimdi anlat konuş yorumla izah et ne varsa o sayfada.</div><div style="font-family:'verdana' , sans-serif;font-size:small;" class="yiv5300974795x_gmail_default">bu metodun pedagojik başarısını bilmek isterim!.</div><div style="font-family:'verdana' , sans-serif;font-size:small;" class="yiv5300974795x_gmail_default">acaba öğrenciler ne düşünürler?</div><div style="font-family:'verdana' , sans-serif;font-size:small;" class="yiv5300974795x_gmail_default">kabul görürse hocalarımızdan kendi yazdıkları </div><div style="font-family:'verdana' , sans-serif;font-size:small;" class="yiv5300974795x_gmail_default">veya beğendikleri kitapları bu şekilde youtube'a koymalarını beklerim.</div><div style="font-family:'verdana' , sans-serif;font-size:small;" class="yiv5300974795x_gmail_default">örneğin, zafer ercan'ı kendi kitapları üzerinde kendi sesinden dinlemeyi isterim.</div><div style="font-family:'verdana' , sans-serif;font-size:small;" class="yiv5300974795x_gmail_default">benden böyle bir hizmet beklense şu kitaplardan seçmek isterdim:</div><div style="font-family:'verdana' , sans-serif;font-size:small;" class="yiv5300974795x_gmail_default"><ol><li>Bütün zamanların kitabı: Euler: Master of us all</li><li>Feza Gürsey: Introduction to Group Theory, <span style="color:rgb(71 ,71 ,71);font-family:'arial' , sans-serif;font-size:14px;">Les Houches Summer School of Theoretical Physics, 91-164. Published: 1964</span></li><li>Ercüment Ortaçgil: <span style="color:rgb(15 ,17 ,17);" class="yiv5300974795x_gmail_default"></span><span style="color:rgb(15 ,17 ,17);font-family:'arial' , sans-serif;">An Alternative Approach to Lie Groups and Geometric Structures</span></li><li><span style="color:rgb(15 ,17 ,17);font-family:'arial' , sans-serif;">Spivak: Calculus on Manifolds</span></li><li><span style="color:rgb(15 ,17 ,17);font-family:'arial' , sans-serif;">Chern: Differential Geometry (Selman Akbulut bu dersi Chern den aldı)</span></li><li><span style="color:rgb(15 ,17 ,17);font-family:'arial' , sans-serif;">Milnor dan: Morse Theory, Differential Topology, Characteristic Classes</span></li><li>gençliğimin kitabı: Hoffman & Kunze: Linear Algebra</li><li>öğrenciliğimin kitabı: Ahlfors: Complex Analysis</li><li>Churchill: Complex Analysis & Applications</li><li>Lang den: Algebraic Structures (dersini Langlands dan aldım),                                                             Algebra (dersini <span style="color:rgb(71 ,71 ,71);font-family:'arial' , sans-serif;font-size:14px;">Hochschild</span> den aldım)</li><li>hocalığımın kitabı: Strang: Linear Algebra & Applications</li><li>M. Artin: Galois Theory</li><li>öğrenciliğimin kitabı (dersini Langlands dan almıştık): O'Neill: Differential Geometry</li><li>De Carmo: Differential Geometry</li><li>P. A. Dirac: The Principles of Quantum Mechanics</li></ol></div><div style="font-family:'verdana' , sans-serif;font-size:small;" class="yiv5300974795x_gmail_default">bu listeyi vermemin esas nedeni:</div><div style="font-family:'verdana' , sans-serif;font-size:small;" class="yiv5300974795x_gmail_default">bu kitaplar ve konular  klasiktirler, </div><div style="font-family:'verdana' , sans-serif;font-size:small;" class="yiv5300974795x_gmail_default">değil sadece matematik öğrencileri artık teorik fizik öğrencileri de bu konuları bilmelidirler!</div><div style="font-family:'verdana' , sans-serif;font-size:small;" class="yiv5300974795x_gmail_default">y.a.</div><div style="font-family:'verdana' , sans-serif;font-size:small;" class="yiv5300974795x_gmail_default"><br clear="none"></div><div style="font-family:'verdana' , sans-serif;font-size:small;" class="yiv5300974795x_gmail_default"><br clear="none"></div><div style="font-family:'verdana' , sans-serif;font-size:small;" class="yiv5300974795x_gmail_default"><br clear="none"></div><div style="font-family:'verdana' , sans-serif;font-size:small;" class="yiv5300974795x_gmail_default"><br clear="none"></div></div><br clear="none"><div class="yiv5300974795x_gmail_quote"><div dir="ltr" class="yiv5300974795x_gmail_attr">On Sat, Nov 9, 2024 at 12:09 PM Zafer ERCAN <<a rel="nofollow noopener noreferrer" shape="rect" ymailto="mailto:Zafer.Ercan@listweb.bilkent.edu.tr" target="_blank" href="mailto:Zafer.Ercan@listweb.bilkent.edu.tr">Zafer.Ercan@listweb.bilkent.edu.tr</a>> wrote:<br clear="none"></div><blockquote style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204 ,204 ,204);padding-left:1ex;" class="yiv5300974795x_gmail_quote"><div><div style="font-family:'arial' , 'helvetica' , sans-serif;font-size:12pt;color:rgb(0 ,0 ,0);"><div style="text-align:center;"><span style="font-size:14pt;">Prof. Dr. Ayşe Uyar youtube üzerinden</span></div><div><span style="font-size:18.6667px;">reel analiz dersleri vermeye başladı. Çok yararlı</span></div><div><span style="font-size:18.6667px;">olacağını düşündüğüm bu dersler için kendisine şimdiden </span><span style="font-size:18.6667px;">teşekkür ederim.</span></div><div><span style="font-size:18.6667px;"><br clear="none"></span></div><div><span style="font-size:18.6667px;">Dersin linki: <a rel="nofollow noopener noreferrer" shape="rect" target="_blank" href="https://m.youtube.com/watch?v=uNXCEaImyRM">https://m.youtube.com/watch?v=uNXCEaImyRM</a></span></div><div><span style="font-size:18.6667px;"><br clear="none"></span></div><div><span style="font-size:18.6667px;">ZE</span></div><br clear="none"><div><span style="font-size:14pt;"><br clear="none"></span></div></div></div>_______________________________________________<br clear="none">Turkmath mailing list<br clear="none"><a rel="nofollow noopener noreferrer" shape="rect" ymailto="mailto:Turkmath@listweb.bilkent.edu.tr" target="_blank" href="mailto:Turkmath@listweb.bilkent.edu.tr">Turkmath@listweb.bilkent.edu.tr</a><br clear="none"><a rel="nofollow noopener noreferrer" shape="rect" target="_blank" href="http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/turkmath">http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/turkmath</a><br clear="none"></blockquote></div><br clear="none">_______________________________________________<br clear="none">Bu e-postayı Türk Matematik Derneği'nin TMD-UYE E-Posta Listesine üye olduğunuz için aldınız.<br clear="none">TMD-UYE@listweb.bilkent.edu.tr<br clear="none">BU E-POSTA LİSTEDEN ÇIKMAK (UNSUBSCRIBE) VEYA ÜYELİK SEÇENEKLERİNİ DÜZENLEMEK İÇİN aşağıda bağlantısı verilen sayfayı ziyaret ediniz:<br clear="none">http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/tmd-uye<br clear="none"></div></div><br clear="none">--<br clear="none"><p>Bu e-posta mesajı ve içeriği gizli veya özel bilgiler içerebilir. Mesajın içeriğinde bulunan tüm fikir ve görüşler sadece göndericiye ait olup, Gazi Üniversitesi’nin resmi görüşünü yansıtmaz. Kurumumuz bu e-posta içeriğindeki bilgilerin kullanılması nedeniyle hiç kimseye karşı sorumlu tutulamaz. Mesajın belirlenen alıcılardan biri değilseniz, mesaj içeriğini ya da eklerini kullanmayınız, kopyalamayınız, yaymayınız, başka kişilere yönlendirmeyiniz ve mesajı gönderen kişiyi derhal e-posta yoluyla haberdar ederek bu mesajı ve eklerini herhangi bir kopyasını muhafaza etmeksizin siliniz. Kurumumuz size, mesajın ve bilgilerinin değişikliğe uğramaması, bütünlüğünün ve gizliliğin korunması konusunda garanti vermemekte olup, e-posta içeriğine yetkisiz olarak yapılan müdahale, virüs içermesi ve/veya bilgisayar sisteminize verebileceği herhangi bir zarardan da sorumlu değildir.</p><hr><p>This e-mail message and its content may contain confidential or proprietary information. All ideas and opinions contained in the message are solely those of the sender and do not reflect the official opinion of Gazi University. Our institution cannot be held responsible to anyone for the use of the information contained in this e-mail. If you are not one of the designated recipients of the message, do not use, copy, disseminate, forward the message content or attachments, and immediately notify the sender of the message via e-mail and delete this message and its attachments without retaining any copies. Our institution does not guarantee you that the message and its information will not be changed, its integrity and confidentiality will be protected, and is not responsible for any unauthorized intervention to the e-mail content, viruses and/or any damage it may cause to your computer system.</p></div></div></div></div><div class="yqt2339269811" id="yqt52772">_______________________________________________<br clear="none">Turkmath mailing list<br clear="none"><a shape="rect" ymailto="mailto:Turkmath@listweb.bilkent.edu.tr" href="mailto:Turkmath@listweb.bilkent.edu.tr">Turkmath@listweb.bilkent.edu.tr</a><br clear="none"><a shape="rect" href="http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/turkmath" target="_blank">http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/turkmath</a><br clear="none"></div></div>            </div>                        </div>