[Bsb-forum:244] İktisat İşletme ve Finans Dergis'nin son sayısında yayınlanan bir makale kritik önemde bence.

Serdar Şahinkaya Serdar.Sahinkaya at kalkinma.com.tr
12 Oca 2010 Sal 23:33:41 EET


________________________________
Kimden: Serdar Şahinkaya
Tarih: 12 Ocak 2010 Salı 23:33
Konu: İktisat İşletme ve Finans Dergis'nin son sayısında yayınlanan bir makale kritik önemde bence.

Sevgili Hocalarım ve sevgili Arkadaşlar
İktisat İşletme ve Finans Dergis'nin son sayısında yayınlanan bir makale kritik önemde bence.
Sarı ile işaretlediğim yerlere dikkatinizi çekerim
sevgi ve selamlar
serdar

http://www.iif.com.tr/index.php/iif/article/view/iif.2010.286.2416

Türkiye ticaretinde ulusal pazar etkisi
________________________________
The home market effect in Turkey’s trade

Hasan VERGİL

________________________________
Makaleyi satın almalı veya dergiye abone olmalısınız.
________________________________
Makalenin Yayınlandığı Dergi: İktisat İşletme ve Finans
Yayınlanma Tarihi: 2010-01-01 00:00:00
Cilt: 25, Sayı: 286, Yıl: 2010
Sayfa(lar): 35-59
ISSN: 1300-610X
Digital Object Identifier (DOI): 10.3848/iif.2010.286.2416
JEL Sınıflandırması: F12 F10

Bu makalenin tüm telif hakları BİLGESEL Yayıncılık San. ve Tic. Ltd. Şti. 'ye aittir. Yayıncının yazılı izni olmadan kullanılması veya çoğaltılması yasaktır.

Özet
________________________________

Bu çalışma Türkiye’nin ticaret ortaklarına yapmış olduğu ihracatta ulusal pazar etkisinin geçerliliğini her bir 8 tane 1 haneli SITC ürün grubu için ARDL gravity denklemlerini tahmin ederek incelemektedir. Çalışmada 1989-2007 dönemi için Türkiye’nin ihracat yaptığı en fazla 42 ülke ile ilgi veriler bir araya getirilmiştir. Panel birim kök ve panel eşbütünleşme testleri yapıldıktan sonra, havuz ortalama grup (PMG) teknikleri kullanılarak yapılan tahminlerde homojen mallar için genel bir sonuca ulaşılmazken, farklılaştırılmış mallar için tüm ürün gruplarında ulusal pazar etkisine ters sonuç bulunmuştur. Bu ulusal pazar etkisine ters sonucun ortaya çıkması, birinci olarak, incelenen dönem içerisinde Türkiye’ye gelen yabancı sermayeli şirketlerin ihracattan daha çok ithalat yapmaları ve, ikinci olarak da, yapısal olarak, Türkiye’deki hızlı büyümenin ihracat yerine daha fazla ithalat artışına neden olması ve Türkiye’deki imalat sanayi sektör ihracatının büyük oranda ithalata bağlı olması ile açıklanabilir.

Anahtar Kelimeler
________________________________
Ulusal Pazar Etkisi, Gravity Denklemi, Panel Birim Kök Testi, Panel Eşbütünleşme Testi, Havuz Ortalama Grup Teknikleri

Özet (İngilizce)
________________________________

This paper investigates the validity of the home market effect in Turkey’s exports to its partners by estimating ARDL gravity equations separately for each of the eight 1-digit SITC sections by pooling data for the sample of at most 42 countries for the period 1989-2007. Having performed the panel unit root and panel co integration tests, the pooled mean group techniques reveal that while no general conclusions are derived for the homogenous goods, the reverse home market effect is found for the differentiated goods. The reason of this reverse home market effect can be explained by, first, firms with foreign capital in Turkey largely import rather than export in the period investigated. Second, structurally, higher growth rates lead to higher imports rather than higher exports in Turkey and Turkey’s exports in manufacturing sectors largely depend on imports.

Anahtar Kelimeler (İngilizce)
________________________________
Home Market Effect, Gravity Equation, Panel Unit Root Test, Panel Cointegration Tests, Pooled Mean Group Techniques
-------------- sonraki bölüm --------------
Bir HTML eklentisi temizlendi...
URL: http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/pipermail/bsb-forum/attachments/20100112/e4a9474e/attachment.htm 


More information about the Bsb-forum mailing list