[Turkmath:7361] Yavuz Nutku

Ergun Yalcin yalcine at fen.bilkent.edu.tr
10 Ara 2010 Cum 11:10:28 EET

Yavuz Nutku Bilkent'te muhendislik okurken hocam olmustu. Cok canli
ders anlatirdi. O zamanlar ben matematikle ilgili universite genelinde
aktiviteler duzenliyordum. Matematigin ne kadar guzel bir sey oldugunu
herkese anlatmaya calisiyordum. Yine bu aktivitelerden biri icin kendisinden
yardim istedim. Bana "Matematigin guzel birsey oldugunu baskalarina anlatip
duracagina oturup kendin yapsana" demisti. Bu sozunu hep hatirlarim.
Bir de hakkinda bazi efsaneler dolasirdi. Mesela bir seferinde kutuphaneye,
bolumde o konuda ilgilen hoca olup olmadigina bakmadan, "Lecture Notes
in Mathematics" serisinin tamamini aldirmis derler. Bir de bolum baskanligi
sirasinda dekanliktan ve rektorlukten gelen butun dokumanlari okumadan
cope attigi soylenirdi. Renkli bir kisiydi. Onunla ogrenciyken karsilastigim
icin kendimi sansli hissediyorum. Allah rahmet eylesin.

Ergun Yalcin
Bilkent Matematik