[Turkmath:7095] Re: arnold

Arkadas Ozakin arkadas at gmail.com
8 Haz 2010 Sal 23:14:51 EEST

Asagida bahsettigim ucuncu "cevher"i konu etmis Terry Tao dunku
yazisina. Ben iyice uzatmamak icin sadece kati cisimlerden
bahsetmistim, Tao akiskanlar mekanigindeki benzer durumu da eklemis.
Kati cisimlerin hareketi ile SO(3)'teki jeodezik hareketi arasindaki
baglantiya benzer sekilde, akiskanlar mekanigindeki sikistirilamaz
sivilarin hareketi ile R^3'un hacim koruyan difeomorfizmalarinin
olusturdugu (sonsuz boyutlu) uzaydaki jeodezik hareketi arasinda da
baglanti var. (Tabi once uygun bir metrik tensor secmek gerekiyor bu
uzayda.) Uzayin sonsuz boyutlu olmasi cesitli zorluklar cikartiyor ama
yine de sivi akisinin kararliligi (stabilitesi) ile bu uzayin Riemann
egriligi arasinda formel duzeyde de olsa baglantilar gormek mumkun.

http://terrytao.wordpress.com/2010/06/07/the-euler-arnold-equation/