[Turkmath:7991] TÜBA meselesi

Zafer Ercan zercan at ibu.edu.tr
11 Kas 2011 Cum 08:30:56 EET

Simdilik aşağıdaki formatta konuyu gündeme getiriyorum:

TUBA'ya üye seçimi konusunda hükümetin müdahelesini   TUBA üyesi Celal Şengör yaptığı açıklamada bazı (=üçte ikisi) TÜBA üyeleri için '' Bazı arkadaşlar yalnızca yıllık verilen 20 bin TL’den vazgeçemiyorlar.”  ifadesine yer verererk eleştiriyor. Bence doğru söylüyor. Ve bu, TÜBA'nın öldürülme nedeninin hükümetin müdahelesi değil, kendi iç çürümüşlüğünün-kokuşmuşluğunun açık bir itirafıdır.

TÜBA'nın etkin üyelerinden biri olan Şengör Türkiye'de bilim yapan tek kurumun harp akademileri olduğunu alen beyan açıkladı. Onlar tarafından arandığında hazırola geçtiğini yazdı. Yazıklar olsun bu ve benzer üyelere. Böyle bir TÜBA üyesi olabilir mi?

Bu tür üyeler  Harp Akademileri komutanını TÜBA'ya üye seçme konusunda hiç tereddüt etmezler.

Eğer Türkiye Bilimler Akademisi gerekli ise, bu akademinin üyeleri kibirli ve önlerine atılan 20.000 TL'ye teslim olan türlerden oluşamaz. Bu türlerin çoğu bilimden de anlamazlar.

TÜBA üyelerinin meydan okuyan özellikleri olmalıdır. Ama düne kadar TÜBA üyelerinin hiçbir delikanlılıklarına şahit olmadım. Olan var mı?

Zafer Ercan