[Turkmath:7993] Temel Gerçel Analiz I

Timur Karacay tkaracay at baskent.edu.tr
11 Kas 2011 Cum 11:16:41 EET

*Bu kitabı okutmak isterdim!*

Uzun yıllar analiz derslerinde Amerika çıkışlı kitapları okuttum. Baskı
kalitesi yüsek, şekiller güzel çizilmiş, dizgi yanlışlarından arınmış,
doğru bir sistematik yapıya sahip olan iyi kitaplardı. Onlara kusur
bulmak zordur.

Ama, ben hepsinde genellik kazanan bir kusur görüyorum. Her biri ders
kitabı olamayacak kadar kalın kitaplardı. Ders kitabı olmaktan çok
ansiklopedi görünümündeydiler. Geniş hacimleri öğrenciyi yıldırıyor,
korkutuyordu. Öğrenciler, o kitapların arasında, sanki ormana girmiş
acemi avcı gibi kayboluyorlardı. Konuyla ilgili hemen her bilgiyi
içerdikleri için, neyin önemli neyin önemsiz olduğunu saptayamıyorlardı.
Daha da kötüsü, dersi veren öğretmen doğru bir seçim yapamıyorsa,
öğretim yılı bitiyor, ama işlenecek konular bitmemiş oluyordu.

Türkçe telif edilen analiz kitaplarının çoğu da Amerikan modasına
uymaktan geri kalmıyordu...

Ali Nesin, "/Temel Gerçel Analiz I/" adını taktığı kitapla, bu
alışkanlığı yıkıyor. Gerçel sayılar, diziler ve seriler'i anlatan kitap,
yeterince derin, ama gereksiz ayrıntılardan sıyrılmış mükemmel bir ders
kitabı. Yalın, pırıl pırıl bir baskısı var. LATEX ile dizilmiş,
formüllerin albenisi yerli yerinde. Üstelik, inanılmayacak kadar ucuz, 19TL.

Bir matematik sınıfım olsaydı, bu kitabı zevkle okutabilirdim.

Timur Karaçay

11.11.2011