[Turkmath:7994] Re: TÜBA meselesi

Zafer Ercan zercan at ibu.edu.tr
11 Kas 2011 Cum 14:14:31 EET

Bilimler Akdememisi gucsuz olabilir, ölebilir ama zavalli olmaya hakki yoktur. Ama TUBA zavalliydi. Onun zavalliginin kaniti onun son raporudur...

Zafer Ercan

''...TÜBA’nın hal-i pür melaline dair kimi kesitler!..
1. TÜBA, tıpkı üniversiteler ya da TÜBİTAK gibi geçmişte siyasi iktidarlarca kurulmuştur.

2. İşlevi bilim alanında ve bilimsel konularda siyasi iktidarlara danışmanlık olarak çizilmiştir.

3. Son TÜBA raporu bu danışmanlık işinde, hükümet güzellemelerine ve kapitalist sistemin doğasını aklayıcı akademik çözümlemelere eni boyu kapsamlı yer vermiş ve portalda da ben dahil farklı yazarlarca epeyi eleştiri almıştır.

4. Eleştirilerin bir kısmının içeriden yapıldığı da bilinmektedir.

5. Ancak açık bir yansıması ya da kamuoyunu yeniden bilgilendirici bir tutum şimdiye değin izlenmemiştir.

6. Bilimin çizgisi dışında, siyasal iktidarlarla içselleşme izlenimi veren her faaliyet ya da sözün bumerang etkisi TÜBA’nın başında patlamamış, daha vahimi, şimdi onu külliyen yok etmiştir.''

Zafer Ercan