[Turkmath:7999] kisa bir aciklama

Mustafa Akgul akgulxx at gmail.com
13 Kas 2011 Paz 21:45:53 EET

Timur hocamizin yazdiklari üzerine kısa bir aciklama  gerekti:

1. Ali Nesin yaptıklarını takdir etmemek, gipta ile bakmamak mümkün mü?
matematik Köyü, matematik Dünyası, arada çıkardığı  çıkardığı kitaplar
çok güzel şeyler.
Yazdığı bilimsel makaleler, yetistirdigi ogrencileri isin cabasi
(onları uzaktan konu disindan degerlendirmek haddime degil)

Ali yetenekli, çalışkan, sabirl, israrli bir kardesimiz. Takdir etmek,
destek olmak hepimizin borcu.

2. Moderasyona niye gittik, Ali niye listedne ayrıldı. Onlara
girmeyecegim. TMD moderasyonu üstlenirse, sece seve oratk ederim. Ben
yine isin teknik destegi veririm. Ek bir moderator atariz. Ben hic bir
seyi reddetmem. (zaten  reklam dısında  bir seyi reddetigim olmuyor),
TMD temsilcisi gerektiginde karar  verir.

3. Zamanında Ali'ye listede kal, mesajlar sana otomatik gelmesin, bir
sey yazmak istediginde yaz dagilsin dedim. O ilke düzeyind elistde
durmayı dogru bulmadı. Sonunda cikartmistim.

4. Timor hocanin mesajindan  Nesin Matematik Köyü, MD duyruların tüm
matematikcilere (bu listedkeileri kastediyorum) gitmeyebilecegi
endisesi sezdim. Bana gelen Nesin vakfi, Mateatik Koyu, MD
duyurularını taradım. 5 farklı adres buldum. Bunlari turkmath
listesine keldim. Ama, VACATION moduna aldım. Bu adrese hic mesaj
gitmeyecek, ama bu adreslerden gelen normal mesajlar dagilacak.

Noral mesajla neyi kastettigi acayim. Kullandıgimiz listeci yazılımı
olan Mailman bazi hallerd emesaji moderasyona  dusurur. Bunlar
a. mesaj BCC hanesine yazıldıysa
b. To ve CC hanesinde "cok " adres varsa. Bu ayarlanabilir ama genelde
10+ cok olur
c. mesaj "cok buyuk" se, bu da  1M olarak secilmis.

bu 3 sarta takılmayan mesaja "normal" diyorum, bu mesaj uye olunan bir
mesajdan gelirse dagilir, aksi halde moderasyon için bekletilir.
Moderatorlere mesaj gider. Onlardan bakip, onaylamazsa
öyle bekler.

Umarım durumu aciklayabildim.

Saygılarımla