[Turkmath:8460] Re: sisme dergiler ve yayin etigi ihlali

yilmaz akyildiz yilmaz.akyildiz at gmail.com
17 Haz 2012 Paz 11:37:37 EEST

2012/6/17 Zafer Ercan <zercan at ibu.edu.tr>

*"............ bu alanlar ozellikle Turkiye'de yasaklanmalidir". Bu konular
Turkiye'de yapilan matematigi bir batakliga donusturulebilecek
niteliktedir. Cunku bu alanlarin her ne kadar ici bos olsa da bir o kadar
sayisi fazla ve kolay  yayin yapilabilmekte, ve Turkiye'de basarilar bu
yonuyle degerlendirildiginden, bu yontemle uretilen  "basarilari
matematikciler" Turkiye'de kilit noktalara gelip, matematigin konumunu
kendilerine benzetebilmektedirler."*

Yukardaki paragrafın mühim bir gözlem olduğuna inanıyorum: Türkiyede 14
senelik aktif çalışma hayatım boyunca bilhassa jüri üyesi olarak ben de
karşılaştığım bu gibi konularda  çok rahatsızlık ve çaresizlik hissetmiş ve
matematikde de bir "cemaat"  oluşumunun bizzat farkına varmıştım, (bu
cemaat baska bir cemaat). Korkum o ki benim yaşadıklarım devede kulak. Bu
hususlarda  isimlerin verilmesini genç nesiller  için elzem sayarım.