[Turkmath:8779] Docentlik Sinavi Juri Uyeligi

Zafer Ercan zercan at ibu.edu.tr
17 Şub 2013 Paz 23:11:36 EET

Bu iletinin Universitelerarasi Kurul tarafindan yapilan matematik docentlik sinavinda juri uyelerini belirlemede karar verici kisilere ulasacagini tahmin ediyorum. En azindan yaverler ya da muridler kendilerine ileteceklerdir.

Tahmin ediyorum ki karar vericilerin cogunun uzmanlik alani "satistically convergence, summability, Korovkin type theorems " ve onlarla iliskili konulardir.

Bahsi gecen konunun Turkiye versiyonu hemen hemen tumuyle sap ve samandan olustugunu soyleyebilirim.

Bir ornek verecek olursam: "a_{1},...,a_{n},b_{1},...,b_{n}'ler postif reel sayilar ise
$$|sup(a_{1},...,a_{n})-sup(b_{1},...,b_{n})|<=sup(|a_{1}-b_{1}|,...,|a_{n}-b_{n}|" dir ifadesinin 2008 yilinda kanitlanmis oldugu ifade edilmektedir. Bir yazar tarafindan degil, bircok yazar tarafindan. Ve bunlar yayinlanabilmektedir.

Bu yayinlarin sahipleri TUBA uyesi olabilmek icin gerekli satrlari saglamis olabilmektedirler.

Yukaridaki ornegin bir istisna olmadigi konusunda supheniz olmasin.

Bu konularda calisan asil turk matematikcilerinin bazi uluslararasi baglantilarida vardir. Bu kisilerden biri sahtekar Sahtekar Anastassiou dir. Parali dergileri oldukca fazladir. "Yayin Etigi Ihlali ve Sisme Dergiler" baslikli Matematik Dunyasi dergisinde
( http://www.matematikdunyasi.org/arsiv/PDF/12_02_69_75_ozturk.pdf )sahtekar El Naschi tanitilmakta ve bu kisinin kes yapistir yontemiyle Nobel odullu kisilerle olusturdugu resimlerle reklam yaptigi yazilmaktadir. Anlasilan o dur ki Sahtekar Anastassiou da ayni yontemi kullanmaktadir ( http://www.eudoxuspress.com/erdos.html ). Tahminim bu kisiyi duzenledigi konferansla Turkiye'ye ilk tanistiran kisi Okay Celebi dir. Sonrasi malum...

Turkiye'de bu konuda calisan kisilerin artis hizi tavsanlarin ureme hizindan az olmadigini tahmin ediyorum.

Bu kislerle karsilastiginiz zaman su tur sohbetlerle karsilasabilirsiniz: "hoca hoca turev varya turev onun uygulamasini da bizle yapmaliyiz. Bunu uygulamacilar yapamaz". Yani oldukca teorik calistiklarini, biraz da uygulama yapmalari gerektigini ifade ederler.

Bu sonuca Cihan Orhan'nın bu alanda calısıyor olmasından ve ODTU yonetimi tafafından  hakkımda olusturulan juri heyetinde yer alması ve bunun sonucu olusan merakim sonucunda vardim. Bahsi gecen juri heyeti alfabetik olarak A. Aytuna, A. Erkip, M. Kocatepe, Z. Nurlu ve C. Orhan'dir. Uc kez 5-0 maglup oldugum juri heyeti raporlarina, diger aday M. Yurdakul'un karisiyla yazmis oldugu kimya makalelerini Cihan Orhan "taktire sayan" olarak tanimlamis ve A. Aytuna ise M. Yurdakul'u "Dunyadaki uzmanlari arasina girmis" olarak tanimlamisti.

Durum, ahlak, etik, metik, mide bu...

(Tahmin ediyorum  ki Cihan Orhan'nin boyle bir rapor yazmasinin nedeni, "XX" sinifina gecis yapma arzusundan kaynaklanmistir. Ama XX  sinifi cekirdek bir kadrodan olusan bir siniftir ve genislemesi iiihhhh cok zordur. Orada Ofice boy olmak bile cok zordur.)

Gecen gun bir arkadasim bir meslektasinin linkini gondererek "bu kisinin hic calistigini gormuyorum. 30-40 saat derse giriyor. Ozel ogrencileri var. Bir suru makale yaziyor. Yuzlerce atifi var. H-indeksinin bir ucu yerde bir ucu  goklerde. Bu yonuyle bizi eziyor. Bu is ne is olabilir?"sorusu uzerine linke tikladim. Karsimda bir tarafinda Yunan bayragi ve bir tarafinda Venizelos ve ortasinda kendisi olan bir toplanabilir bilimci. Hemen bir dostun daha once yazmis oldugu "bir tarafinda Yunan bayragi, bir tarafinda  Venizelos resmi ortasinda kendisi olan bir resim gorursen bil ki o sahtekardir." iletisini yanitim olarak gonderdim.

Ayni konuda calistigim bir meslaktasin docentlik juri heyetinde yer alan birinin juri heyetinde Yurt Beyazkaya oldugunu ogrendim. Adaya tabiri caiz ise kok sokturmus. Onun da linkine tikladim, hemen hemen hepsi parali dergilerde yayinlanmis "statistically convergence, summability.." yani, cor-cop, sap-saman yazilar.

Anliyorum ki ozellikle fonksiyonel analiz ve Operator theory konusunda calisan kisilere, docentlik sinavinda "Analiz" basligi altinda "satistically convergence, summability, Korovkin type theorems " bir baska deyisle "cor-cop" konusunda calisan bilimadamlari  yer almaktadir. Bu vahim bir durumdur.

Docentlik Juri uyeleri neye gore belirlenmektedir? Alan ayrisimi nasil yapilmaktadir? gibi sorularla ilgilenmek bir mesleki zorunluluktur. Sessiz kalmak acik bir taraf tutmakdir ve bir katliami seyretmektir.

Firsat bu firsata: Juriyi belirleyen komisyon uyelerinden bir talebim var. Bu zamana kadar bana hic juri uyeligi gelmedi. Izmir'in denize sifir bir yerinde  tarafinda yapilacak sinavda bir juri uyeligi belirleyebilir misiniz? Simdiden tesekkur ediyorum.

Zafer Ercan