[Turkmath:8795] carpilabilme teorisi ve serserilik

Zafer Ercan zercan at ibu.edu.tr
19 Şub 2013 Sal 11:47:32 EET

Carpilabilme teoerisinin Yunan versiyonu biçimine sap-saman olarak bakıyorum.

Bu bakışım konusunda bazen ''yanılıyor olabilir miyim?'' diye dusunmuyor degilim.

Bir serserilik yapıp bu konuda çalışayım mı diye düşündüğüm de olmuyor değil.

Bu sırada Yalçık Küçük ile ilgili aşağıdaki anektod aklıma geliyor:

''Yalçın Küçük bir zamanlar hapishaneye girdiğinde, hapishanedekiler açlık grevindedir.
Yalçık Küçük, açlık gerevine katılmaya davet edilir. Küçük biraz düşündükten sonra:
''cocuklar sizin yaptığınız serseriliktir! Ama ben serseriliği severim. Elbet de katılacağım'' der ve greve katılır''

Bu anektodu aklıma iyi niyetle getiririyorum; sap-saman konusunu ''serseriliğe'' cevirebilir miyim diye.

Ama olmuyor. Sap-saman serserileğede çevrilemiyor. Sap-saman olarak kalıyor.

Ben de carpilabilme teorisinin Yunan verisyonun çalışmaktan vazgeçiyorum.

Zafer Ercan