[Turkmath] bir açıklama

Zafer Ercan zercan at ibu.edu.tr
Thu Dec 4 18:58:12 UTC 2014

Liste Üyelerine:

Bir önceki gödermiş olduğum iletide geçen ve bir yönüyle
mecazi anlam yükleyerek yazdığım ''At hırsızına hocam diyebilirim. Ama ODTÜ Dekanı
Ersan Akyıldız'a hocam diyemem.'' yazımdan neyi amaçladığım sorulmaktadır.

- At çalmak zor iştir, bilgi beceri gerektiren niteliklerin olması gerekir.

- At hırsızının hayata dair öğreteceği çok şey olabilir.

- Dolmuşçudan, taksiciden bişeyler öğrenebilirim.

- Hatta Kerhane bekçisinden de birşey öğretebilir.

  Çünkü hepsi hayatın içinden gelen bilgilere sahiptirler.

  Ancak bilgi yönünden liyakat sahibi ve hayat derinliği olmadığını düşündüğüm kişiler sırf unvanları ve makamları var diye bana birşey
  öğretemeyebilirler.

  Bu nedenlerden dolayı kişilerin ünvan ve makam sahibi olmaları, onlara hocam diyebilmem için yeterli şeyler değildir. Onlara hocam
  demeyebilirim. Ersan Akyıldız'ın ne hayattan ne de mesleki anlamda bana birşey öğretecek durumda olmadığını düşündüğümden dolayı, ona hocam
  diyemem.

  Saygılarımla.

  Zafer Ercan