[Turkmath:9873] Re: Bugunle kiyaslars?==?utf-8?Q?ak: "Az gittik uz gittik dere tepe duz gi?==?utf-8?Q?ttik, bir de arkamiza dönüp baktik ki bi?==?utf-8?Q?r arpa boyu yol gittik"...diyebilirmiyiz?

Zafer Ercan zercan at ibu.edu.tr
30 Mayıs 2014 Cum 13:29:47 EEST


Yılmaz Akyıldız'nın gündeme koyduğu konuyla bağlantılı bir mail atmıştım listeye. Yine gönderiyorum. Arpa boyu yol alıp almadığımıza dolaylı bir yanıt niteliğinde.

''Sayin Matematikciler:

Asagidaki saptamami nasil buluyorsunuz?

"Anlamsız kullanımı, saçma sapan şeyleri yutturmak için her safhada sıkıştırılan "bilim" kelimesinden nefret ediyorum.

Erdoğan'ın ''twitter mivitter hepsini kapayacağız" çıkışına benzer biçimde ben de "bilim filim hepsini kapayacağız" demek geliyor içimden!

"En aptallar hangi meslek grubunda bulunmakta?" diye sorsalar, vereceğim yanıt "üniversite camiasında bulunan profesörler, doçentler" olur.

Acı olan ise, toplumun bu aptal ve tembelleri "bilimsel araştırma yapan kişiler" olarak görmesi ve inanması.

Bir başka gerçek ise, bu aptalların aptallıklarının farkında olmamayışıdır."


Zafer Ercan''




----- Orijinal Mesaj -----
Kimden: "yilmaz akyildiz" <yilmaz.akyildiz at gmail.com>
Kime: itu69insaat at googlegroups.com
Kk: "turkmath" <turkmath at listweb.bilkent.edu.tr>
Gönderilenler: 30 Mayıs Cuma 2014 12:47:22
Konu: [Turkmath:9872] Re:Bugunle kiyaslarsak: "Az gittik uz gittik dere tepe duz gittik, bir de arkamiza dönüp baktik ki bir arpa boyu yol gittik"...diyebilirmiyiz?

sen sus! hüso 
sen şu an universitelerimizde neler oluyor 
ne numaralar dönüyor 
biliyormusun? 
bilgi olmadan fikir olamaz! demiş uğur mumcu. 

sen bugün universitelerimizin halini biliyormusun. 
al sana bir resim ekde 
daha fazlasını istiyormusun? 


2014-05-30 12:36 GMT+03:00 Hüseyin Eğinç < huseyin.eginc at gmail.com > : 



Bir arpa boyu gitmedik demek bence haksızlık etmek olur. . . 

23 - 45 arası, yokluk ve yoksulluklara rağmen, inanç ve büyük gayretler ile, . . .ilme ve bilimsel ilerlemeye ışık olacak üniversiteler kurmak gibi yüce bir amaca inanmış, ilkeli bir avuç insanın Atatürk ün direktifleri ile kurulan üniversiteler ve mensupları ile ekrana düşen 17 madde ile eleştirilen üniversiteleri bir arada tutmak çok doğru olmaz. . 

23 - 45 arası kurulan üniversiteler dünya çapında bilim adamları yetiştirmek le kalmamış . . . Yokluk ve çaresizliklere rağmen % 10 nun üzerinde kalkunma hızını gerleştirebilmek için isabetli, planlı yatırım programlarını yapabilen gerçekleştirebilen, işletebilen elemanlar yetiştirmiştir bu ülkeye. 

O yüzden bu günün üniversiteleri top yekün olarak, 25 - 45 lerde açılan, eğitim veren üniversitelere göre, arpa boyu ilerlemek şöyle dursun. . . geri gitmiştir. . . 

23 - 45 lerin Üniversitelerin deki; . . . Vatan Millet Musavvat Cemiyet aşkı uçup gitmiş, yerine kolay yoldan para tanrıya hizmet aşkı ile ikbal arama gayretleri ile dolup taşan mevcudiyetli yeni nesil Üniversiteler kgelivermiş artık. . . 

Eski ve yeni Üniversiteler, elma ve arnut gibi kıyası mümkün olmayan kavramlar haline geldi getirildi artık. . . 

O yüzden günümüz üniversiteleri ancak kendi denk ve bezerleri ile kıyaslanabilir diye düşünürüm. . 



30 Mayıs 2014 11:17 tarihinde yilmaz akyildiz < yilmaz.akyildiz at gmail.com > yazdı: 





1932 yılında atatürk'ün talimatıyla darülfunun'a, yani günümüzün güzide istanbul üniversitesi'ne, düzendeki aksaklıkları tespit etmek göreviyle isviçre'den profesör albert malche getirilmiştir. prof. malche saptadığı bozuklukları 16 noktada toplanmıştır: 

1- darulfünun'un fakülteleri arasında bilimsel çalışma ortaklığını sağlayacak bağlantı yoktur. 
2- bazı fakülteler sadece öğretimle ilgilenerek birer meslek okulu durumuna gelmişlerdir. 
3- öğretim üyelerinin çoğunluğu, kendilerini sadece belirli saatlerdeki derslerden sorumlu sayarak bilimsel inceleme ve araştırmadan uzak kalmışlardır. 
4- öğrenci öğretici arasındaki ilişki dersane içinde bitmekte, dersane dışında öğrenci yol göstericisiz ve kendi başına kalmaktadır. 
5- öğretim genellikle ve sadece öğretim üyesinin söylediklerinden öteye gitmemekte, öğrencinin öğrenme sorumluluğu da belirli bir kitabın sayfaları, ya da hocanın tutulan notları içinde kalmaktadır. 
6- seminerler, genellikle sözde kalmaktadır. 
7- laboratuarlarda daha ziyade demonstrasyonla yetinilerek, öğrencinin kişisel çalışmada bulma ve araştırma usullerine alışma olanakları en aşağı orana indirilmiştir. 
8- hocaların kendi yazdıkları(telif) eser ve yayınlar yok denecek derecede azdır. 
9- öğretim üyelerinin çoğunluğu, dışarıdaki iş ve ilişkilerinin çokluğu yüzünden darülfunun'daki görevlerini ikinci derecede sayacak kadar müesseseyle bağlarını azaltmışlardır. 
10- darülfunun öğretimi, memleketin hayatı ve çalışmalarıyla bağlantıyı kaybetmiş, teorik bir içine kapanma halinde kalmıştır. 
11- haydarpaşa'da, kendi aleminde kalan tıp fakültesi, şehrin hastaneleriyle bağlantı kuramamış, bu nedenle tıp öğretim ve eğitiminde birinci derecede önemli olan klinik öğretimi çok sınırlı bir alanda kalmıştır. 
12- bir kısım öğretim üyeleri yıllardan beri darülfunun'da çalıştıkları halde ortaya henüz bilimsel değeri olan belli başlı bir eser çıkaramamışlardır. 
13- basit bir tercümenin bir tez olarak kabul edilmesi, kişisel araştırma ve telif eserlerin değerlerini hiçe indirmiştir. 
14- aynı fakülte içindeki öğretim üyeleri arasında verimli, mutlu bir fikir ve ideal birliği, birlikte çalışma yerine çatışma ve düşmanlıklar bulunmaktadır. 
15- rektörlüük, dekanlık, divan üyelikleri gibi durumlar, sadece bazı öğretim üyeleri arasında ihtiras ve kıskançlık doğurucu bir makam halini almıştır. 
16- darülfunun muhtariyeti yalnız mevki ve makam ihtiraslarını kaynaştıran olumsuz bir etken olmuştur. 

malche sözlerini şöyle tamamlıyor: 

"bunlar istanbul darülfununu'nun ilerlemesine ve gelişmesine, kendi kendisini ıslah etmesine engel olan birçok sebepler arasında hemen hatıra gelenlerdir." 

kaynak : tarık zafer tunaya, medeniyetin bekleme odasında, bağlam yayınları, 1988, istanbul 


-- 
Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "itu69insaat" grubuna abone olduğunuz için aldınız. 
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için itu69insaat+unsubscribe at googlegroups.com adresine e-posta gönderin. 
Daha fazla seçenek için https://groups.google.com/d/optout adresini ziyaret edin. 



-- 
Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "itu69insaat" grubuna abone olduğunuz için aldınız. 
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için itu69insaat+unsubscribe at googlegroups.com adresine e-posta gönderin. 
Daha fazla seçenek için https://groups.google.com/d/optout adresini ziyaret edin. 


_______________________________________________
Turkmath mailing list
Turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/turkmath


Turkmath mesaj listesiyle ilgili daha fazla bilgi