[Turkmath:9872] Re: Bugunle kiyaslarsak: "Az gittik uz gittik dere tepe duz gittik, bir de arkamiza dönüp baktik ki bir arpa boyu yol gittik"...diyebilirmiyiz?

yilmaz akyildiz yilmaz.akyildiz at gmail.com
30 Mayıs 2014 Cum 12:47:22 EEST


sen sus! hüso
sen şu an universitelerimizde neler oluyor
ne numaralar dönüyor
biliyormusun?
bilgi olmadan fikir olamaz! demiş uğur mumcu.

sen bugün universitelerimizin halini biliyormusun.
al sana bir resim ekde
daha fazlasını istiyormusun?


2014-05-30 12:36 GMT+03:00 Hüseyin Eğinç <huseyin.eginc at gmail.com>:

> Bir arpa boyu gitmedik demek bence haksızlık etmek olur. . .
>
> 23 - 45 arası, yokluk ve yoksulluklara rağmen,  inanç ve büyük gayretler
> ile, . . .ilme ve bilimsel ilerlemeye ışık olacak üniversiteler kurmak gibi
> yüce bir amaca inanmış, ilkeli bir avuç insanın Atatürk ün direktifleri ile
> kurulan üniversiteler ve mensupları ile ekrana düşen 17 madde ile
> eleştirilen üniversiteleri bir arada tutmak çok doğru olmaz. .
>
> 23 - 45 arası kurulan üniversiteler dünya çapında bilim adamları
> yetiştirmek le kalmamış . . . Yokluk ve çaresizliklere rağmen % 10 nun
> üzerinde kalkunma hızını gerleştirebilmek için isabetli, planlı yatırım
> programlarını yapabilen gerçekleştirebilen, işletebilen elemanlar
> yetiştirmiştir bu ülkeye.
>
> O yüzden bu günün üniversiteleri top yekün olarak, 25 - 45 lerde açılan,
> eğitim veren üniversitelere göre, arpa boyu ilerlemek şöyle dursun. . .
> geri gitmiştir. . .
>
> 23 - 45  lerin Üniversitelerin  deki; . . . Vatan Millet Musavvat Cemiyet
>  aşkı uçup gitmiş, yerine  kolay yoldan para tanrıya hizmet aşkı ile ikbal
> arama gayretleri ile dolup taşan mevcudiyetli yeni nesil Üniversiteler
> kgelivermiş artık. . .
>
> Eski ve yeni Üniversiteler, elma ve arnut gibi kıyası mümkün olmayan
> kavramlar haline geldi getirildi artık. . .
>
> O yüzden günümüz üniversiteleri ancak kendi denk ve bezerleri ile
> kıyaslanabilir diye düşünürüm. .
>
>
>
>
> 30 Mayıs 2014 11:17 tarihinde yilmaz akyildiz <yilmaz.akyildiz at gmail.com>
> yazdı:
>
>>  1932 yılında atatürk'ün talimatıyla darülfunun'a, yani günümüzün güzide
>> istanbul üniversitesi'ne, düzendeki aksaklıkları tespit etmek göreviyle
>> isviçre'den profesör albert malche getirilmiştir. prof. malche saptadığı
>> bozuklukları 16 noktada toplanmıştır:
>>
>> 1- darulfünun'un fakülteleri arasında bilimsel çalışma ortaklığını
>> sağlayacak bağlantı yoktur.
>> 2- bazı fakülteler sadece öğretimle ilgilenerek birer meslek okulu
>> durumuna gelmişlerdir.
>> 3- öğretim üyelerinin çoğunluğu, kendilerini sadece belirli saatlerdeki
>> derslerden sorumlu sayarak bilimsel inceleme ve araştırmadan uzak
>> kalmışlardır.
>> 4- öğrenci öğretici arasındaki ilişki dersane içinde bitmekte, dersane
>> dışında öğrenci yol göstericisiz ve kendi başına kalmaktadır.
>> 5- öğretim genellikle ve sadece öğretim üyesinin söylediklerinden öteye
>> gitmemekte, öğrencinin öğrenme sorumluluğu da belirli bir kitabın
>> sayfaları, ya da hocanın tutulan notları içinde kalmaktadır.
>> 6- seminerler, genellikle sözde kalmaktadır.
>> 7- laboratuarlarda daha ziyade demonstrasyonla yetinilerek, öğrencinin
>> kişisel çalışmada bulma ve araştırma usullerine alışma olanakları en aşağı
>> orana indirilmiştir.
>> 8- hocaların kendi yazdıkları(telif) eser ve yayınlar yok denecek
>> derecede azdır.
>> 9- öğretim üyelerinin çoğunluğu, dışarıdaki iş ve ilişkilerinin çokluğu
>> yüzünden darülfunun'daki görevlerini ikinci derecede sayacak kadar
>> müesseseyle bağlarını azaltmışlardır.
>> 10- darülfunun öğretimi, memleketin hayatı ve çalışmalarıyla bağlantıyı
>> kaybetmiş, teorik bir içine kapanma halinde kalmıştır.
>> 11- haydarpaşa'da, kendi aleminde kalan tıp fakültesi, şehrin
>> hastaneleriyle bağlantı kuramamış, bu nedenle tıp öğretim ve eğitiminde
>> birinci derecede önemli olan klinik öğretimi çok sınırlı bir alanda
>> kalmıştır.
>> 12- bir kısım öğretim üyeleri yıllardan beri darülfunun'da çalıştıkları
>> halde ortaya henüz bilimsel değeri olan belli başlı bir eser
>> çıkaramamışlardır.
>> 13- basit bir tercümenin bir tez olarak kabul edilmesi, kişisel araştırma
>> ve telif eserlerin değerlerini hiçe indirmiştir.
>> 14- aynı fakülte içindeki öğretim üyeleri arasında verimli, mutlu bir
>> fikir ve ideal birliği, birlikte çalışma yerine çatışma ve düşmanlıklar
>> bulunmaktadır.
>> 15- rektörlüük, dekanlık, divan üyelikleri gibi durumlar, sadece bazı
>> öğretim üyeleri arasında ihtiras ve kıskançlık doğurucu bir makam halini
>> almıştır.
>> 16- darülfunun muhtariyeti yalnız mevki ve makam ihtiraslarını
>> kaynaştıran olumsuz bir etken olmuştur.
>>
>> malche sözlerini şöyle tamamlıyor:
>>
>> "bunlar istanbul darülfununu'nun ilerlemesine ve gelişmesine, kendi
>> kendisini ıslah etmesine engel olan birçok sebepler arasında hemen hatıra
>> gelenlerdir."
>>
>> *kaynak*: tarık zafer tunaya, medeniyetin bekleme odasında, bağlam
>> yayınları, 1988, istanbul
>>
>>  --
>> Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "itu69insaat" grubuna abone olduğunuz
>> için aldınız.
>> Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için
>> itu69insaat+unsubscribe at googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
>> Daha fazla seçenek için https://groups.google.com/d/optout adresini
>> ziyaret edin.
>>
>
>  --
> Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "itu69insaat" grubuna abone olduğunuz
> için aldınız.
> Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için
> itu69insaat+unsubscribe at googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
> Daha fazla seçenek için https://groups.google.com/d/optout adresini
> ziyaret edin.
>
-------------- sonraki bölüm --------------
Bir HTML eklentisi temizlendi...
URL: <http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/private/turkmath/attachments/20140530/453c006d/attachment-0001.html>
-------------- sonraki bölüm --------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: konyalım.jpg
Type: image/jpeg
Size: 40378 bytes
Desc: kullanılamıyor
URL: <http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/private/turkmath/attachments/20140530/453c006d/attachment-0001.jpg>


Turkmath mesaj listesiyle ilgili daha fazla bilgi