[Turkmath:718] Re: "Neden Matematik Öğreniriz?", Paul Erdös blogunda yeni bir yazı.
Hüseyin Eğinç
huseyin.eginc at gmail.com
Mon Oct 26 15:45:50 UTC 2015
From: huseyin.eginc at gmail.com
Date: Mon, 26 Oct 2015 16:55:20 +0200
Subject: BU GÜN EKRANIMA DÜŞEN PAYLAŞIM . . .İNANIN EKRANIMI IŞIL IŞIL
YAPTI . . BASİT VE SADE ANLATIMLARLA MATEMATİĞİ. . HİÇ BÖBÜRLENMEDEN . .
.HİÇ İCBAR ETMEDEN . . HİÇ YOKUŞA KOŞMADAN . . .OLMAZSA OLMAZ DEMEDEN . . .
OLMAYINCA NELERİN MAHRUMİYETİNİN YAŞANACAĞINDAN . . .NEDEN HER ZAMAN HER
YERDE KULLANIM OLANAĞI OLMADIĞINDAN . . . BAHSEDEN NEFİS BİR ANLATIM DI BU
IŞIĞIN KAYNAĞI . . .
To: itu69insaat at googlegroups.com; itu68ins at googlegroups.com
Matematik biliyorum diyemeyecek bir >70 lik olarak . . .
Matematiğin;. . . ve asırlar içindeki akışını . . kabullenilmesini . .
.yaşamanın neresinde, ne zaman, ne kadar olduğunu . . . böylesi alçak
gönüllük ve tevazu ama mağrur eda içinde . . . anlatan . . .böylesi kısa
bir metin hiç okumamıştım . .
Benim anlayış sınırlarım içinde nefis. . .nefis olduğu kadar akıcı ve
sürükleyici . . . anlatım . . .
Haddime olmasa da kutluyorum . . . müellifi olan . . Boğaç Karçıka yı. . .
Her paragrafı, matematik ve insanlık tarihi ile sade anlatımlar ile dolu
dolu bir anlatım . .
Matematiği sevmeyene bile matematiğin ne kadar şirin ne kadar cazibeli
olduğunu, bu cazibe ve şirinliğe erişmek . . onunla aşk yaşamak için . . .
bazı farklılıklar göstermek gerektiğini . . . bu aşkın antik çağlardan
buyana . . .farkında lık dahilinde veya haricinde nasıl yaşandığını . . .
çok güzel alıntılar ile anlatmış sayın Boğaç Karçıka . . .
İlk hızlı okumamda . . . antikte çözümlenen veya sorulan matematik ile
ilgili çözümlerden . . matematiği bilmeyen biri olarak . . . en çok
dikkatimi çeken lerin . . .
Antik mısırda sorulmuş - çözülmüş olan . . .
*100 somun ekmeği 5 kişiye öyle şekilde paylaştırın ki, paylar aritmetik
dizi halinde gitsin ve en büyük üçünün toplamının 1/7 si diğer ikisinin
toplamına eşit olsun.*
sorusu ile .. . .
beni bir kaç kere okumaya icbar eden . . . finiş paragrafındaki . . .
*Matematik eğitimi meslekler için değildir. Akıl yürütmeyi öğretmek
içindir. Matematik her zaman bunda başarılı olamayabilir fakat bunu
öğretmek için en iyi yoldur. Bu amaca ulaşmak için matematik tek yol
değildir. Fakat bundan daha iyi bir yol yoktur. Bu sebepten öğretmeye değer
bir şeydir. Eğer abartma hakkım olsaydı matematiğin insan zekasının
yarattığı en muhteşem şey olduğunu söylerdim. Bu kadar abartmayacağım ama
gerçek hayatta ya da öldükten sonra benden hayatımı anlatmam istendiğinde,
bu soruyu gururla şöyle cevaplayacağım “ Ben matematiğin hizmetkarlarından
biriyim ve bu bana hiç bir şekilde zarar vermedi.”. Asla “ İnsanlara iş
bulmaları için yardımcı oldum.” gibi bir şey söylemeyeceğim.*
satırları dır . . .
Tekrar kutluyorum Boğaç Karçıka yı . . .
Bu güzel anlatımı . . . ekranlarda paylaşıma açan . . . Ayhan Dil e de
ayrıca teşekkürler ediyorum . . .
Merak edenler için bu güzel anlatımı okuyabilecekleri adres. .
http://erdos.matkafasi.com/?p=328
26 Ekim 2015 15:56 tarihinde Ayhan Dil <adil at listweb.bilkent.edu.tr> yazdı:
> “Hiç bir zaman kullanmayacağımız bu matematiği öğrenmenin amacı ileriki
> matematik konularına hazırlanmak olmalı ki bu konular da hayatımızda hiç
> bir işe yaramayacak.”
>
> “Lisede öğrendiğim trigonometri ve geometri bilgisini ömrümde ikinci defa-
> belki de ilk defa- bu olay sayesinde kullanma fırsatını yakaladım. Bunun
> dışında lisenin bana verdiği daha ileri matematiği hiç bir zaman
> kullanmadım. Hiç bir zaman! Ömrümüz boyunca kullanmayacağımız bir şey için
> neden ben ve diğer öğrenciler değerli öğrenme saatlerini harcarlar ki? Buna
> eğitim denir mi? Hiç bir zaman ihtiyaç duymayacağımız şeyleri öğrenince ne
> olacak?”
>
> Bilkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Öğrencisi
> Boğaç Karçıka'nın Matematik Kafasının akademik blogu Paul Erdös için
> hazırladığı adlı yazısını bağlantıdan okuyabilirsiniz.
>
> http://erdos.matkafasi.com/?p=328
>
>
>
>
>
> --
> Ayhan Dil
>
>
> _______________________________________________
> Turkmath mailing list
> Turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
> http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/turkmath
>
>
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/pipermail/turkmath/attachments/20151026/1a78a13b/attachment-0001.html>
-------------- next part --------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: math_education.jpg
Type: image/jpeg
Size: 54111 bytes
Desc: not available
URL: <http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/pipermail/turkmath/attachments/20151026/1a78a13b/attachment-0001.jpg>
More information about the Turkmath
mailing list