[Turkmath:720] Re: "Neden Matematik Öğreniriz?", Paul Erdös blogunda yeni bir yazı.
Ayhan Dil
adil at akdeniz.edu.tr
Tue Oct 27 15:00:03 UTC 2015
Merhabalar Hüseyin bey,
Bir süredir Paul Erdös blogunda Türkçe kaliteli bir bilimsel içerik
oluşturmaya çalışıyoruz. Elbette bunun sınırları bilgimiz ve görgümüz
dahilinde gelişiyor. Daha iyi bir içerik için daha fazla kişinin katkısına
ihtiyacımız var. Sizin bu güzel ve moral verici e-postanız vesilesiyle
sayfayı kısaca tanıtmak isterim.
Sayfanın "hakkında" kısmında da belirtildiği gibi amacımız internet
üzerinde bir matematik gazetesi oluşturmak. Güncel gelişmeleri, konuya
yakın kişilerce,Türkçe'ye hızla çevirmek ve herkesin kendi uzmanlık
konuları ile ilgili yazdıkları (mümkün olduğunca az teknik bir anlatımla)
yazıları okuyucusuyla buluşturmaktır.
Safya fikri Ferit Öztürk'ün (Boğaziçi ü.) teşvikiyle ve Salih Durhan'ın
(Odtü Kuzey Kıbrıs) büyük emeği, desteği, katkılarıyla şu anki haline
geldi.
Böyle bir sayfanın oluşmasının en temelinde ise Nesin Matematik Köyü'nün
matematikçiler arasında kurduğu samimi, bilimi öne çıkaran ortamı yatıyor.
Sayfaya yazı yazmak isteyen kişiler e-posta ile iletişime geçerlerse
seviniriz.
Tekrardan teşekkürler Hüseyin bey.
Sevgiler, saygılar tüm Turkmath üyeleri.
Ayhan DİL
26 Ekim 2015 17:45 tarihinde Hüseyin Eğinç <huseyin.eginc at gmail.com> yazdı:
> From: huseyin.eginc at gmail.com
> Date: Mon, 26 Oct 2015 16:55:20 +0200
> Subject: BU GÜN EKRANIMA DÜŞEN PAYLAŞIM . . .İNANIN EKRANIMI IŞIL IŞIL
> YAPTI . . BASİT VE SADE ANLATIMLARLA MATEMATİĞİ. . HİÇ BÖBÜRLENMEDEN . .
> .HİÇ İCBAR ETMEDEN . . HİÇ YOKUŞA KOŞMADAN . . .OLMAZSA OLMAZ DEMEDEN . . .
> OLMAYINCA NELERİN MAHRUMİYETİNİN YAŞANACAĞINDAN . . .NEDEN HER ZAMAN HER
> YERDE KULLANIM OLANAĞI OLMADIĞINDAN . . . BAHSEDEN NEFİS BİR ANLATIM DI BU
> IŞIĞIN KAYNAĞI . . .
> To: itu69insaat at googlegroups.com; itu68ins at googlegroups.com
>
> Matematik biliyorum diyemeyecek bir >70 lik olarak . . .
> Matematiğin;. . . ve asırlar içindeki akışını . . kabullenilmesini . .
> .yaşamanın neresinde, ne zaman, ne kadar olduğunu . . . böylesi alçak
> gönüllük ve tevazu ama mağrur eda içinde . . . anlatan . . .böylesi kısa
> bir metin hiç okumamıştım . .
>
> Benim anlayış sınırlarım içinde nefis. . .nefis olduğu kadar akıcı ve
> sürükleyici . . . anlatım . . .
>
> Haddime olmasa da kutluyorum . . . müellifi olan . . Boğaç Karçıka yı. . .
>
> Her paragrafı, matematik ve insanlık tarihi ile sade anlatımlar ile
> dolu dolu bir anlatım . .
>
> Matematiği sevmeyene bile matematiğin ne kadar şirin ne kadar cazibeli
> olduğunu, bu cazibe ve şirinliğe erişmek . . onunla aşk yaşamak için . . .
> bazı farklılıklar göstermek gerektiğini . . . bu aşkın antik çağlardan
> buyana . . .farkında lık dahilinde veya haricinde nasıl yaşandığını . . .
> çok güzel alıntılar ile anlatmış sayın Boğaç Karçıka . . .
>
> İlk hızlı okumamda . . . antikte çözümlenen veya sorulan matematik ile
> ilgili çözümlerden . . matematiği bilmeyen biri olarak . . . en çok
> dikkatimi çeken lerin . . .
>
> Antik mısırda sorulmuş - çözülmüş olan . . .
> *100 somun ekmeği 5 kişiye öyle şekilde paylaştırın ki, paylar aritmetik
> dizi halinde gitsin ve en büyük üçünün toplamının 1/7 si diğer ikisinin
> toplamına eşit olsun.*
>
> sorusu ile .. . .
>
> beni bir kaç kere okumaya icbar eden . . . finiş paragrafındaki . . .
>
> *Matematik eğitimi meslekler için değildir. Akıl yürütmeyi öğretmek
> içindir. Matematik her zaman bunda başarılı olamayabilir fakat bunu
> öğretmek için en iyi yoldur. Bu amaca ulaşmak için matematik tek yol
> değildir. Fakat bundan daha iyi bir yol yoktur. Bu sebepten öğretmeye değer
> bir şeydir. Eğer abartma hakkım olsaydı matematiğin insan zekasının
> yarattığı en muhteşem şey olduğunu söylerdim. Bu kadar abartmayacağım ama
> gerçek hayatta ya da öldükten sonra benden hayatımı anlatmam istendiğinde,
> bu soruyu gururla şöyle cevaplayacağım “ Ben matematiğin hizmetkarlarından
> biriyim ve bu bana hiç bir şekilde zarar vermedi.”. Asla “ İnsanlara iş
> bulmaları için yardımcı oldum.” gibi bir şey söylemeyeceğim.*
>
> satırları dır . . .
>
> Tekrar kutluyorum Boğaç Karçıka yı . . .
>
> Bu güzel anlatımı . . . ekranlarda paylaşıma açan . . . Ayhan Dil e de
> ayrıca teşekkürler ediyorum . . .
>
> Merak edenler için bu güzel anlatımı okuyabilecekleri adres. .
> http://erdos.matkafasi.com/?p=328
>
> 26 Ekim 2015 15:56 tarihinde Ayhan Dil <adil at listweb.bilkent.edu.tr>
> yazdı:
>
>> “Hiç bir zaman kullanmayacağımız bu matematiği öğrenmenin amacı ileriki
>> matematik konularına hazırlanmak olmalı ki bu konular da hayatımızda hiç
>> bir işe yaramayacak.”
>>
>> “Lisede öğrendiğim trigonometri ve geometri bilgisini ömrümde ikinci
>> defa- belki de ilk defa- bu olay sayesinde kullanma fırsatını yakaladım.
>> Bunun dışında lisenin bana verdiği daha ileri matematiği hiç bir zaman
>> kullanmadım. Hiç bir zaman! Ömrümüz boyunca kullanmayacağımız bir şey için
>> neden ben ve diğer öğrenciler değerli öğrenme saatlerini harcarlar ki? Buna
>> eğitim denir mi? Hiç bir zaman ihtiyaç duymayacağımız şeyleri öğrenince ne
>> olacak?”
>>
>> Bilkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Öğrencisi
>> Boğaç Karçıka'nın Matematik Kafasının akademik blogu Paul Erdös için
>> hazırladığı adlı yazısını bağlantıdan okuyabilirsiniz.
>>
>> http://erdos.matkafasi.com/?p=328
>>
>>
>>
>>
>>
>> --
>> Ayhan Dil
>>
>>
>> _______________________________________________
>> Turkmath mailing list
>> Turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
>> http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/turkmath
>>
>>
>
--
Ayhan Dil
adil at akdeniz.edu.tr
Akdeniz University,
Faculty of Science
Department of Mathematics
Antalya, 07058, Turkey
Tel: +90 242 310 2380
Fax: +90 242 227 8911
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/pipermail/turkmath/attachments/20151027/c1ad3c9b/attachment-0001.html>
-------------- next part --------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: math_education.jpg
Type: image/jpeg
Size: 54111 bytes
Desc: not available
URL: <http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/pipermail/turkmath/attachments/20151027/c1ad3c9b/attachment-0001.jpg>
More information about the Turkmath
mailing list