[Turkmath:1814] Re: ben bu kısalıkta bu kadar manalı ve güzel başka bir şiir görmedim:

Hüseyin Eğinç huseyin.eginc at gmail.com
Fri Dec 30 09:58:37 UTC 2016


Mehmet bey teşekkür ederim . . .

Zannedersem  "" cahil "" olarak nitelediğiniz  bu zatları . .

*Bir toplum uzerinde bu kadar radikal degisiklikler yapma cesareti sadece
cahillerde olur.*

satırlarında atıfta bulunduğunuz "" cahiller ""  lere   misal olarak
verdiniz . . .

Falih Rıfkı, Hasan Soyak, Mazhar Müfit, Salih Bozok,  Yunus Nadi, Afet
İnan, Hamdullah Suphi, Suphi bey  . . . gibi zatların  şahsiyetleri ne ,
eğitimlerine,  kariyerlerine,  icraatlarına ve de hizmetlerine şöyle kısa
ca baktığımızda . . .

Bu zatların,  okuma yazma oranının ancak %5 ler civarında olduğu bir
ülkede,  mekteb i tahsil - idadi - Rüştiye - sultani - yüksek okul -
Mülkiye - hukuk  mektepleri ile  askeri okullarda   eğitim öğretim
gördükleri ve bir kısmının da Fransa ve İsviçre okullarında kariye
edindiklerini görmekteyiz . . .
Eğitim gördükleri   bu okullara ve yüksek okulları değerlendirdiğimiz de .
.

Bu okullar . . . .

 ""   olmuş olacak her şeyde tek güç, tek irade, tek fail Allahtır . . Her
olayın,  her vakıa nın olmuş olacak her şeyin sebep neden ve niçinleri de
Allah tarafından gönderilmiş Kur'an da mevcuttur . . .öyleyse ilim  denen
şey Kur'an ın bilinmesidir ""  temeline oturtulmuş medrese eğitim  sistemi
 nedeni ile uğradığı zararlardan ülkeyi ve hanedanlığı kurtarmak için. . .
1800 lerde   yüzünü  çağdaş eğitime  ve  bilime dönmek için hanedanından
 II Mahmut un  başlattığı   çağdaşlaşma hamlesinde . . .  Avrupa
 ülkelerinden getirilen eğitimci ve bilim adamları  nezaretinde kurulan . .
.

çağdaş eğitim ve öğretim kurumlarıdır . . .

Bu okullarda eğitim ve öğretim günümüz okullarında ( üniversitelerimiz
dahil ) verilen  eğitim ve öğretimin fersah fersah da üzerinde olduğu
tartışılmaz  tarihi bir gerçektir .

Hal böyle olunca,  okuma yazma oranı %5  gibi olan bir ülkede bu okullarda
çok iyi eğitim görmüş olan bu zatları . . .sizin "" cahil "" olarak
nitelemenizi . . inan ki, uzun uzun değerlendirmek zorunda kaldım . . .

"" cahil "" nitelemenizi sözlükte  aradım . . "" eğitim ve öğrenim görmemiş
kimse ""  açıklaması ile karşılaştım . .
Her ne kadar  günümüz de artık   gerçek bir karşıt olmuyorsa da . . .

bu zatları "" cahil "" olarak nitelemenizin sebepleri konusunda inanın
tereddütlerim hasıl oldu . . .

Bu tereddütlerim dir ki . . beni . . .
Bir toplum uzerinde bu kadar radikal degisiklikler yapma cesareti sadece
cahillerde olur.
​ ​

bu satırlar ile neyi  kast etmeye çalıştığınız kanusunda epey meraka
sürükledi . . .

Ve aklımda şöyle bir soru hasıl oldu . . .

Acaba siz bu satırlarınız ile. . .

"" *Toplum üzerinde radikal değişiklere sebep olan Cumhuriyet devrimleri .
.   cahillikten doğan cesaretin ürünüdür* ""  mü demek istediniz . . .

Ve dahası ise . . .

 Anadolu ve insanını. .  istibdattan istiklale ulaştırıp . . . onlara bütün
ulusların saygı duyduğu . . . Anadolu insanının onur ve gurur kaynağı olan
Türkiye Cumhuriyeti devletini kurduran . . .  çağdaşlığa refaha bilime
 ulaştırmak için halkının en az %90 ile beraber el ele vererek devrimleri
 Cumhuriyet devrimlerini  hayata geçirip benimseterek  ülkemizin ve ülkemiz
insanlarını çağdaşlığa bilime ve refaha ilerlemesini sağlayan  . . .

Yüce liderimiz Atatürk ve gazi meclisi . . . cahil . . ve cahil cesaretine
sahip insanlar olarak mı niteliyorsunuz . . .

İçinde bulunduğum ikilem ve açmazları geçip . . .tatlı sohbetimize devam
edebilmemiz için beni bu konuda . . .açık ve net olarak aydınlatıp bilgilen
dire bilir misiniz . . .

Beni aydınlatırsanız . . .size müteşekkir olurum . . .

   1.








29 Aralık 2016 12:22 tarihinde Mehmet Can <mcan at ius.edu.ba> yazdı:

>
> Sayin Eginc
>
>
> Size kisaltilmis bir liste
>
>
> *Falih Rıfkı Atay (1894-1971)*
>
> *Gazeteci ve yazar. 1894 yılında İstanbul'da doğdu. Fıkra, makale, gezi
> türlerindeki gazete yazılarıyla ve özellikle Atatürk'ü yakından tanıtan
> anılarıyla ün kazanan Falih Rıfkı Atay, Rehberi Tahsil Rüştiyesi'ni
> bitirdikten sonra Hüseyin Cahit Yalçın'ın müdürlük yaptığı Mercan
> İdadisi'nde öğrenimini tamamladı. Darülfünunun Edebiyat bölümünü bitirdi.*
>
>
> *Hasan Rıza Soyak (1888-1970)*
>
> *Yönetici ve siyaset adamı. 1888 yılında Üsküp'te doğdu. Rüştiye'yi
> bitirdikten sonra İstanbul'da, Vilayet kaleminde devlet hizmetine girdi;*
>
>
>
> *Mazhar Müfit Kansu (1873-1948)*
>
> *Siyaset adamı ve idareci. 1873'de Denizli'de doğdu. Edirne'de gördüğü ilk
> ve orta öğreniminden sonra Gelibolu'da (1891) ve Edirne İdadisi'nde tarih
> ve matematik öğretmenliği yaptı.*
>
>
>
> *Salih Bozok (1881-1941)*
>
> *Salih Bozok 1881'de Selanik'te doğdu. Mustafa Kemal ile önce mahalle,
> daha sonra da okul arkadaşlığı oldu. İkisi de aynı okullarda okuduktan
> sonra aynı yıl Harp Okulu'nu bitirdiler. Salih Efendi jandarma sınıfına
> seçilmişti.*
>
>
> *Yunus Nadi Abalıoğlu (1880-1945)*
>
> *Gazeteci Yunus Nadi Abalıoğlu 1880 yılında Fethiye'de doğdu. Abalızade
> Hacı Halil Efendi'nin oğlu olan Yunus Nadi, ilk öğrenimini Fethiye'de
> yaptı, Rodos adasında Süleymaniye Medresesi'nde, İstanbul'da Galatasaray
> Sultaniyesi'nde okudu. Sonra Hukuk Mektebine devam etti. *
>
>
> *Afet İnan (1908-1985)*
>
> *Mustafa Kemal tarafından Fransızca öğrenmesi için İsviçre'ye gönderilen
> Afet İnan, 1908'de Selanik'te doğdu. 1925'te Bursa Kız Öğretmen Okulu'nu
> bitirdi. *
>
>
>
> *Hamdullah Suphi Bey (Tanrıöver) (1885-1966)*
>
> *İstanbul'da 1885'te doğan Hamdullah Suphi Bey (Tanrıöver), Galatasaray
> Lisesi'ni bitirdikten sonra ilkokul öğretmeni olarak çalıştı.*
>
>
>
> *Yusuf Bey (Akçuraoğlu) (1876-1935)*
>
> *Türkçülük akımının ilk aşamasının önde gelen düşünürü ve tarihçisi olan
> Yusuf Akçura, 1876'da Kazan'da doğdu. İstanbul'da Harbiye Mektebi'ni ve
> Paris'te Siyasal Bilgiler Yüksek Okulu'nu bitirdi.*
>
>
> Bunlarin tamaminin karsisina
>
>
> Yeni devlet
>
> yeni sosyete
>
>
> sloganiyla girisilen devrimlerin bilimsel geri planini tamamjlayacak bilgi
> birikimi acisindan
>
>
> "illiterate"
>
>
> yazmak yanlis olmaz.
>
>
>
>
> Mehmet Can
>
>  _____________________________________
>
> Prof. Dr. Mehmet Can
>
> *The University Information Technology Center*
>
>
>
> *INTERNATIONAL UNIVERSITY OF SARAJEVO *
>
> *Hrasnicka cesta 15, 71000 Sarajevo, B&H*
>
> *Phone: +387 33 957 150 <+387%2033%20957-150> ; Fax: +387 33 957 105
> <+387%2033%20957-105>*
>
> *mcan at ius.edu.ba <mcan at ius.edu.ba>   ius.edu.ba/mehmet-can
> <http://ius.edu.ba/mehmet-can>*
> ------------------------------
> *From:* Hüseyin Eğinç <huseyin.eginc at gmail.com>
> *Sent:* Thursday, December 29, 2016 10:32:53 AM
>
> *To:* Mehmet Can
> *Cc:* Mehmet Can; Timur Karacay; turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
> *Subject:* Re: [Turkmath:1792] Re: ben bu kısalıkta bu kadar manalı ve
> güzel başka bir şiir görmedim:
>
> Mehmet bey . . .
>
> Devrimlerin arkasındaki akademisyen ordusunun tamamını sıralamam için bana
>  çok uzun bir ömür gerekir. . .,,  gene de özellikle günümüz de   ömrümün
> kalan kısmını bu işe eda etmem bana inanınki huzur ve onur verir . . .
>
> Sohbetimizin gelişimi içerisinde . . . talebiniz olan . . .duyup
> dinlediğim . . . Atatürk Devrimlerinin sadece  arkasında durmalarından öte
> devrimin nimet ve faziletlerini her fırsatta anlatmayı ilke edinmiş  bilim
> adamlarının   sadece çok çok çok cüz'i sini oluşturacak mini minnacık
> listeyi  aşağıdaki ekte size takdim ediyorum . . .
>
> Bu liste   devrim savunucusu akademisyen ve bilim adamları listesinin
> ancak binlercesinden sadece biri olan listedir. . .
>
>>  121108 . . . . CUMHURİYET İN İLK YILARINDA DE...
> <https://docs.google.com/document/d/1E8wkB_tNYQMv7zps1904bjJdZAPMg_gbRrDPXigqirs/edit?usp=drive_web>
>>
> Bu konuda çok geriye de gitmemek gerekir . . .
>
> Günümüzden çok değil henüz aylara önce . . .nobel ödüllü bilim adamımız
> Aziz Sancar . . . Cumhur başkanı Erdoğan ile yan yana verdiği söylemde . .
> . devrimlerin önem ve özelliğini . . .bütün dünyaya güzide kelimeler ile
> çok güzel anlatmıştı . . .
> Ayrıcada eline her mikrofon verildiğinde Atatürk Cumhuriyetinin önem ve
> anlamının   felsefesinin ne olduğunu kısıtlı dahi olsa çok güzel kelimeler
> ile anlatmıştı . . . İsteyenler o söylemlere   ulaşıp defalarca da
> di,nleyebilirler . .
>
>
> Bir de Mehmet bey . . .
>
> *Bir toplum uzerinde bu kadar radikal degisiklikler yapma cesareti sadece
> cahillerde olur.  *
>
> sözünde kastetmeye çalıştığınız   cesaretli cahillerden bir kaç isimsel
> örnek verişrseniz . . .inanın ki beni ziyadesi  ile aydınlatmış  olacak . .
> .mutlu kılacaksınız . . .
>
>
> 29 Aralık 2016 10:13 tarihinde Mehmet Can <mcan at ius.edu.ba> yazdı:
>
>> Sayin Eginc
>>
>>
>> Sizin yardiminiz olmadan bu liste tamam olmaz.
>>
>>
>> Turkiye insaninin hayatinin her vechesine
>>
>>
>> Yeni devlet
>>
>> Yeni sosyete (society)
>>
>>
>> sloganiyla degisiklikler getirmis bir devrim hareketinin arkasinda bir
>> bilim adamlari ordusu olmazsa, olmaz.
>>
>>
>> Siz devrimlerin arkasindaki bilim insanlarinin listesini verin, ben de
>> size onlarin
>>
>>
>> sosyoloji
>> sosyal psikoloji
>> antropoloji
>> sosyal tarih
>> Kultur degismeleri
>> Medeniyetler arasi iliskiler
>>
>> bilgi alanlarindaki muktesabatlari konusunda bilgi takdim edeyim.
>>
>>
>>
>> Mehmet Can
>>
>>  _____________________________________
>>
>> Prof. Dr. Mehmet Can
>>
>> *The University Information Technology Center*
>>
>>
>>
>> *INTERNATIONAL UNIVERSITY OF SARAJEVO *
>>
>> *Hrasnicka cesta 15, 71000 Sarajevo, B&H*
>>
>> *Phone: +387 33 957 150 <+387%2033%20957-150> ; Fax: +387 33 957 105
>> <+387%2033%20957-105>*
>>
>> *mcan at ius.edu.ba <mcan at ius.edu.ba>   ius.edu.ba/mehmet-can
>> <http://ius.edu.ba/mehmet-can>*
>> ------------------------------
>> *From:* Hüseyin Eğinç <huseyin.eginc at gmail.com>
>> *Sent:* Wednesday, December 28, 2016 7:07:49 PM
>>
>> *To:* Mehmet Can
>> *Cc:* Mehmet Can; Timur Karacay; turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
>> *Subject:* Re: [Turkmath:1792] Re: ben bu kısalıkta bu kadar manalı ve
>> güzel başka bir şiir görmedim:
>>
>> Teşekkür ederim Mehmet bey . . .
>>
>> Kırmadığım için de sevinçliyim doğrusu . . .
>>
>> Aramızda olan biten sadace sedası hoş kalmasını dilediğimiz bir sohbet .
>> . .
>>
>> Sohbetin tatlı olması içinde özellikle benim dikkatli olmam gerekir tabii
>> . . .
>>
>> Bu dikkatim nedeni, ile   özellikle hamaset konusuna önem verip sınırımı
>> belirlemem gerekir diye düşünürüm . . .
>>
>> Bu cümlemden olarak . . . yazımın akışı içinde . . .Atatürk için
>>  kullandığım  bilge lideri,mi,z . . . sözcüğünün   hamaset
>> sayılabileceğini   inan ki düşünemedim . . .
>>
>> Çünkü dünyada . . . devlet liderlerin den tutun da . . siyasetçisine  . .
>>  bilim adamına . .  gazetecisine . . tarihçisine . . .komutanına kadar
>> çeşitli  sosyalite ve akademik kariyere mensup şahsiyetler . . ekli zarfta
>> görüleceği üzere
>>
>>  111110 . . . .ATATÜRK İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRME...
>> <https://docs.google.com/document/d/1LP-kVZPdNcmIrLC4yEmsiKL3ZVf3UreAMeEBqOp0_Ag/edit?usp=drive_web>
>>
>>
>> .benim kullandığım sözcükleri çok geride bırakacak sözler etmişler
>> Atatürk için . . .
>>
>> Bunlara hamaset yapıyorlar diye bilir  miyiz. .  veya
>>
>> Ülkemizde karşıt görüşler olabilir . . .onları kırmayalım düşüncesi ile
>>  ülkemizde söylenmesi mi hamasi sayılır . . .
>>
>> Tabii ben kesinlikle anlağı çok müsait  olanlardan değilim. . . Bilgim de
>> okuduğum belgemde küçük sayılar ile sınırlı . . . Seçiciliğim de
>>  tartışılabilinir. . . Okuduğum araştırmalar da . . . ki bir kısa alıntı
>> aşağıdaki ektedir . . .
>>
>>  16 BİN YILDANBERİ GÜNÜMÜZE KADAR KESİKSİZ KONUŞ...
>> <https://docs.google.com/document/d/1ou6S2WBdHYNdxRyxcjQyU3WQr4802zGaUw1rwOnJ9UU/edit?usp=drive_web>
>>
>>
>> İnsanlık tarihinde . . . kökleri ta  sapiens sapiens ekadar inen insanın
>> . . Ural - Altay  lar dan batıya  - doğuya -  güneye  - Amerika ya
>>  uzandığı . . . imgelerini . . .dillerini . . . hep oraya kadar taşıdığı
>> karışıp kaynaştığını yazıyor. . .
>>
>> Tabii bu konuda her okuduğumun kopyasını buraya koymam  hiç mümkün değil
>>  . .  Sadece şunu söyleyebilirim   30 yılı aşkın insanlık tarihi tedrisim
>> de bunun aksini yazan ve ya . . . Avrupa dan  . . Hindistandan . .
>> .Afrikadan . . . Avustralya ve ya Amerikadan . . . Ural - Altay lara son
>> 30000yıl içinde göç eden   hiç bir satıra rastlamamışımdır . . .
>>
>> Bu nedenle . . .Ural Altayın bu göçen insanları   dillerini de genlerine
>> de taşımışlardır . . . buralara . . Bundan tabii ne olabilir ki . . .
>>
>> Rafet inan bunun için travay testi hazırlamış veya hazırlattırılmış ise .
>> . .bu da ne sakınca olabilir ki . Hazırlatılan ve ya hazırlanan bu tez
>>  malumun ilanından başka ne ifade eder  acaba
>>
>> Ben sizler kadar donanımlı  ve   hafızası  düzgün   bilim insanı asla
>> olamam. . .
>>
>> Bu nedenle bilmeyerek . . .kullandığım bazı kelimeler ile sizleri üzecek
>> olursam . . .şimdiden affımı rica ediyorum . . .
>>
>> Bir de Mehmet bey . . .
>>
>> *Bir toplum uzerinde bu kadar radikal degisiklikler yapma cesareti sadece
>> cahillerde olur.  *
>>
>> sözünde kastetmeye çalıştığınız   cesaretli cahillerden bir kaç isimsel
>> örnek verişrseniz . . .inanın ki beni ziyadesi  ile aydınlatmış  olacak . .
>> .mutlu kılacaksınız . . .
>>
>>
>> 28 Aralık 2016 19:00 tarihinde Mehmet Can <mcan at ius.edu.ba> yazdı:
>>
>>>
>>> Sayin Eginc
>>>
>>>
>>> Size asla kirilmis degilim.
>>>
>>> Bu nedenle ozur de beklemiyorum.
>>>
>>>
>>> Atamizin "Geometri" kitabinin zamaninin matematigi yanindaki yeri ne
>>> ise, kendisinin ve Devrim Kadrosu'nun cesaret ettikleri devrimlerin Turkiye
>>> toplumu uzerindeki yakin/orta ve uzun vadeli etkileri hakkindaki
>>> bilgilerinin, zamanin sosyoloji, linguistik, sosyal antropoloji, sosyal
>>> psikoloji alanlarinda birikmis bilgi yigini yanindaki yeri de odur.
>>>
>>>
>>> Aksi dogru olsaydi, butun dunya dillerinin Turkce'den turedigine dair
>>> bir tez nasil "devlet tezi" haline gelebilirdi.
>>>
>>>
>>> Butun Avrupa toplumlarinin Ortaasya'dan gocen Turkler olduguna dair bir
>>> iddia nasil Afet Inan'in doktora tezi olur ve desteklemek icin Anadolu'da
>>> onbinlerce kafatasi olcumu yapilirdi.
>>>
>>>
>>>
>>> Atamizin bilgeligi hakkindaki cumleleriniz hamasettir. Onun
>>> Fransizcasinin duzeyi ve Istanbul'daki yillarinda gelistirmek icin
>>> Beyoglu'nda kimin misafiri oldugunu ogrenmek icin Askeri Idadi'den itibaren
>>> arkadasi Rauf Orbay'in hatiralarini okumaniz gerekecek.
>>>
>>>
>>> Mehmet Can
>>>
>>>  _____________________________________
>>>
>>> Prof. Dr. Mehmet Can
>>>
>>> *The University Information Technology Center*
>>>
>>>
>>>
>>> *INTERNATIONAL UNIVERSITY OF SARAJEVO *
>>>
>>> *Hrasnicka cesta 15, 71000 Sarajevo, B&H*
>>>
>>> *Phone: +387 33 957 150 <+387%2033%20957-150> ; Fax: +387 33 957 105
>>> <+387%2033%20957-105>*
>>>
>>> *mcan at ius.edu.ba <mcan at ius.edu.ba>   ius.edu.ba/mehmet-can
>>> <http://ius.edu.ba/mehmet-can>*
>>> ------------------------------
>>> *From:* Hüseyin Eğinç <huseyin.eginc at gmail.com>
>>> *Sent:* Wednesday, December 28, 2016 5:31:34 PM
>>> *To:* Mehmet Can
>>> *Cc:* Mehmet Can; Timur Karacay; turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
>>>
>>> *Subject:* Re: [Turkmath:1792] Re: ben bu kısalıkta bu kadar manalı ve
>>> güzel başka bir şiir görmedim:
>>>
>>> Gösterdiğiniz nezakete teşekkür ederim . . .
>>>
>>> Yazınızın içeriğine  haddim olmayarak da olsa  bir kaç satırlık
>>>  cevabımın olabilmesi için . . .
>>>
>>> *Bir toplum uzerinde bu kadar radikal degisiklikler yapma cesareti
>>> sadece cahillerde olur.  *
>>>
>>> sözünde kastetmeye çalıştığın . . .bir kaç cahilin adlarını da . . .
>>> satırlaı yazdığın bilgelik . . .nezaket . ve cesaret ile ifade etmenizi  .
>>> . .
>>>
>>> ve eğer mümkün se . . .
>>>
>>> meşrebim gereği . . .kırdığım üzdüğüm den  özür dileyip affımı talep
>>> edebilmem için de . . .
>>>
>>> *yazfiginiz hamasi cumlelerin degerini daha iyi kavrarsiniz.*
>>>
>>> sözleri ile  ima etmeye çalıştığınız . . . iletimdeki satırları  . . .
>>> bu ekrandan  bana yansıtmanızı . . .
>>>
>>> Önemle rica edeceğim . . .
>>>
>>> İletinizin diğer satırları  sadece kişisel bir eleştiri . . . sizin hür
>>> iradenizle oluşan düsündüklerinizin  ifadesi olması dolaysıyla  karşılıklı
>>> . . . konuşulup   uygarca tartışılacak  . . . karşılıklı   kabule   veya
>>>  red de uğrasa   saygı ile karşılanacak  ifadelerdir . . .
>>>
>>> Bu gibi konular  ile konuları tartışanlar  . . . tıpkı . . .
>>>
>>> din ve doğmatikler mi . . .yoksa bilim mi . . .
>>>
>>> tartışmalarının yapıldığı . squaş sporundaki duvar gibidir / ler  . . .
>>>
>>> Top yani düşünceleri  ifade eden sözler . . . Squaş ın duvarına  hiç
>>> zarar vermez . . . verdiği de bu güne kadar hiç görülmemiştir
>>>
>>> Sadece  sporcular  . . . ne kadar sert vururlarsa topa o kadar çok
>>>  yorulurlar  sakatlanabilirler de . . .
>>>
>>> Anlık yenmeler ve yenişmeler elbet te olur . . .
>>>
>>> Ama he zaman tekrar tekrar  bu sguaş salonuna koşa koşa gelirler
>>>  sporcular  . . .
>>>
>>> sguaşın duvarı sporcuların ayağına gitmez . . ve . . .  her hangi, bir
>>> oyuncunun vurduğu top darbesi ile yıkılmaz . . .
>>>
>>> Oyuncular . . . saygı ve sevgi ile kucaklaşarak karşısına geçtiği bu
>>> duvarın önünden  .. .
>>>
>>> yenişseler de . . .kucak kucağa saygı ve sevgi ile ayrılırlar   daima  .
>>> . . .
>>>
>>> Ama konuyu teşkil eden duvar hiç bir zaman yıkılmaz  . . . yerli yerinde
>>> durur . . . karşısına sevgi ve saygıyla gelecek yeni sporcuları . . yeni
>>> oyuncuları bekler . . .
>>>
>>> O yüzden . . .sizi kırdıysam özür dileyebilmem için . . veya sizinle
>>> saygı ve sevgi ile kucaklaşarak fikir teatisinde bulunabilmem i,çin. .
>>> yukarıda beyan ettiğim hususlarda   geri dönüşünüzü bekleyeceğim. . .
>>>
>>>
>>>
>>> 28 Aralık 2016 17:43 tarihinde Mehmet Can <mcan at ius.edu.ba> yazdı:
>>>
>>>>
>>>> Sayin Eginc
>>>>
>>>>
>>>> Cumlem ne ise kastim da odur.
>>>>
>>>>
>>>> Bir toplum uzerinde bu kadar radikal degisiklikler yapma cesareti
>>>> sadece cahillerde olur.
>>>>
>>>>
>>>> Sosyal yapi degisiklikleri
>>>>
>>>> Sosyoloji
>>>>
>>>> Sosyal Psikoloji
>>>>
>>>> Konusuna gore
>>>>
>>>> Dilbilim
>>>>
>>>> Antropoloji
>>>>
>>>> Tarih
>>>>
>>>> gibi bilim alanlariyla ilgilidir.
>>>>
>>>>
>>>> 1900'lerde bu bilim dallarinin ne kadar gelismis oldugunu bilirseniz ve
>>>> Mustafa kemal'in Devrim Kadrosu (!) nda ucundan kiyisindan Emil Durkeim
>>>> okumus lise mezunu Ziya Gokalp'ten baska sosyologun bulunmadigini
>>>> ogrenirseniz, yazfiginiz hamasi cumlelerin degerini daha iyi kavrarsiniz.
>>>>
>>>>
>>>> Isterseniz bir de Atamizin butun dunya dillerinin Turkce'den turedigini
>>>> iddia ettigi Gunes Dil teorisi'ni Uluslararasi Dil Kongrelerinde savunmaya
>>>> calisanlarin yasadiklarini okuyun.
>>>>
>>>>
>>>> Mehmet Can
>>>>
>>>>  _____________________________________
>>>>
>>>> Prof. Dr. Mehmet Can
>>>>
>>>> *The University Information Technology Center*
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> *INTERNATIONAL UNIVERSITY OF SARAJEVO *
>>>>
>>>> *Hrasnicka cesta 15, 71000 Sarajevo, B&H*
>>>>
>>>> *Phone: +387 33 957 150 <+387%2033%20957-150> ; Fax: +387 33 957 105
>>>> <+387%2033%20957-105>*
>>>>
>>>> *mcan at ius.edu.ba <mcan at ius.edu.ba>   ius.edu.ba/mehmet-can
>>>> <http://ius.edu.ba/mehmet-can>*
>>>> ------------------------------
>>>> *From:* Hüseyin Eğinç <huseyin.eginc at gmail.com>
>>>> *Sent:* Wednesday, December 28, 2016 3:31:46 PM
>>>> *To:* Mehmet Can
>>>> *Cc:* Timur Karacay; turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
>>>> *Subject:* Re: [Turkmath:1792] Re: ben bu kısalıkta bu kadar manalı ve
>>>> güzel başka bir şiir görmedim:
>>>>
>>>>
>>>> * Harf devrimi, hic bir konuda uzmanligi olmayan otoritelerce
>>>>> girisilmis bir dayatma oldugundan,*
>>>>
>>>>
>>>> ümidim odur ki . . . bu radikal ifade . . . kastını aşmış bir ifade
>>>> olarak kabul görür . . .
>>>>
>>>> Anadolu ve Anadolu insanının   kurtuluşu  ile Türkiye Cumhuriyetinin
>>>>  kuruluşuna önderlik eden Yüce Atatürk ün . . . sayıları binler ile ifade
>>>> edilen  eser okumuş . . . Asın lideri . . asrın dehası olarak kabul görmüş
>>>>  bir kurucudur  . . .  Kitapları benim gibi sıradan değil . . .altlarını da
>>>> çize çize not ala ala okumuş öğrenmiştir . . . Dehasının yansımasında . .
>>>> .başarılarında . . .bu bilgi severliği ern önemli rolu oynamışır
>>>>
>>>> Bu  bilge lideri,mi,z . . .
>>>>
>>>> karara varacak  zevatın . . .  başta bizzat kendisi olmak  kaydıyla,
>>>> verilecek karar  hakkında yeterince bilgi ve birikime  sahip olmasına  . .
>>>>    ve
>>>> alınacak kararlar da . . ."" araştırmak . . .  öğrenmek  . . .bilmek ""
>>>>  nin de yeterli olamayacağını . . ulaşılabilecek konu uzmanlarının da
>>>> bilgisine  müracaat  ile uygun dur görüşü alınmasına  . . .
>>>>
>>>> ve de . . . bu kararların ülkede uygulanabilmesi için . . . ülke insanı
>>>> tarafından . . .
>>>> uygulanabilirlik . . .benimsenme  ve kabullenilme . . .kabullenme gibi
>>>>  konularda çok iyi, nabız ölçümlerini  çoğu kez  birebir  zaman zaman
>>>>  idari kadrolarca . . .yapıp yaptırılmasına .. .
>>>>
>>>> çok önem verir ve  kara alınmasında . . .hele devimlerde bu  konuları .
>>>> . . karar ve devrimlerin olmaz sa olmazları   olarak görür ve gösterirdi .
>>>> . .
>>>>
>>>> Yüce Liderimizin bu karar alma termin  ve tekniğine  40 lara kadar
>>>> devam edildiyse de  ikinci dünya felaketinin savaş hali nedeniyle önce
>>>> belli kararlarda gevşetildi . . .
>>>>
>>>> 50 den sonrada. . .  zaman için de gelişen laş kalık ve siyasi çıkarlar
>>>> yüzünden . . .  kararlar  zamanla . . . siyasilerin   bilerek danışarak
>>>> araştırarak değil doğrudan siyasi bonsaslara dayalı alınır hale getirildi .
>>>> . .
>>>>
>>>> Günümüz de ise  artık WC lerde   bağırsak gazlarına kulak verilerek
>>>> alınır hale geldi ki . . .
>>>>
>>>> 316 vekil tarafından . . . meclise verdikleri, dilekçe ile . . .
>>>>
>>>> hiç görmedikleri  içeriğini  bilmedikleri . . .
>>>> kamu oyunun hiç bir bilgisi olmayan . . .
>>>> kunuya vakıf hiç kimseye danışılmamış . . .
>>>> sadece iki vekil tarafından e verilmiş talimat metinlerine uygun olarak
>>>> yazdıkları . . .
>>>> topu topu 21 maddelik   "" utanılmadan söylenebiliyorsa eğer . . .adına
>>>> da  anayasa değişikliği denen ""  kanun teklifini  . . . .
>>>>
>>>> aman da ne güzeldir bu teklifteki sistem değiştirecek maddeler diyerek
>>>> meclis başkanlığına sunulur oldu . . .
>>>>
>>>> Ve en doğal haliylede . . .teklifi sunanlar . . .sunukları tekliften
>>>> rahatsız olarak 21xtanecik   teklif maddelerinin 7 tanesine bizzat
>>>> kendileri, itiraz eder oldular . . .
>>>>
>>>> İşte bu ve bu gibi  kararlar . . . . * hic bir konuda uzmanligi
>>>> olmayan otoritelerce girisilmis bir dayatma oldugundan, . . . .*ifadesine
>>>> emsal misal olacak kararlar olarak   verilebilir . . .
>>>>
>>>> Bence devrimler, kastı aşan bu ifadeden ari tutulmalıdır . . .
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>
>>
>
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/pipermail/turkmath/attachments/20161230/38f69a17/attachment-0001.html>


More information about the Turkmath mailing list