[Turkmath:1815] Re: ben bu kısalıkta bu kadar manalı ve güzel başka bir şiir görmedim:
Mehmet Can
mcan at ius.edu.ba
Fri Dec 30 10:42:31 UTC 2016
Sayin Eginc
Kemalist Devrim'in kadrolarinin yetistigi zamanda sosyoloji bir bilgi dali olarak coktan yerini almisti ve onlarin giristikleri isin kisa/orta ve uzun vadede Turkiye toplumunda doguracagi komplikasyonlarin ne olacagini bilmelerine imkan verecek genis bir literatur mevcuttu. Ama onlar bunlardan habersizdi.
Sozunu ettigimiz "illiteracy", okuma yazma bilmemek degil, iste budur.
Mehmet Can
_____________________________________
Prof. Dr. Mehmet Can
The University Information Technology Center
INTERNATIONAL UNIVERSITY OF SARAJEVO
Hrasnicka cesta 15, 71000 Sarajevo, B&H
Phone: +387 33 957 150 ; Fax: +387 33 957 105
mcan at ius.edu.ba ius.edu.ba/mehmet-can
________________________________
From: Hüseyin Eğinç <huseyin.eginc at gmail.com>
Sent: Friday, December 30, 2016 10:58:37 AM
To: Mehmet Can
Cc: Mehmet Can; Timur Karacay; turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
Subject: Re: [Turkmath:1792] Re: ben bu kısalıkta bu kadar manalı ve güzel başka bir şiir görmedim:
Mehmet bey teşekkür ederim . . .
Zannedersem "" cahil "" olarak nitelediğiniz bu zatları . .
Bir toplum uzerinde bu kadar radikal degisiklikler yapma cesareti sadece cahillerde olur.
satırlarında atıfta bulunduğunuz "" cahiller "" lere misal olarak verdiniz . . .
Falih Rıfkı, Hasan Soyak, Mazhar Müfit, Salih Bozok, Yunus Nadi, Afet İnan, Hamdullah Suphi, Suphi bey . . . gibi zatların şahsiyetleri ne , eğitimlerine, kariyerlerine, icraatlarına ve de hizmetlerine şöyle kısa ca baktığımızda . . .
Bu zatların, okuma yazma oranının ancak %5 ler civarında olduğu bir ülkede, mekteb i tahsil - idadi - Rüştiye - sultani - yüksek okul - Mülkiye - hukuk mektepleri ile askeri okullarda eğitim öğretim gördükleri ve bir kısmının da Fransa ve İsviçre okullarında kariye edindiklerini görmekteyiz . . .
Eğitim gördükleri bu okullara ve yüksek okulları değerlendirdiğimiz de . .
Bu okullar . . . .
"" olmuş olacak her şeyde tek güç, tek irade, tek fail Allahtır . . Her olayın, her vakıa nın olmuş olacak her şeyin sebep neden ve niçinleri de Allah tarafından gönderilmiş Kur'an da mevcuttur . . .öyleyse ilim denen şey Kur'an ın bilinmesidir "" temeline oturtulmuş medrese eğitim sistemi nedeni ile uğradığı zararlardan ülkeyi ve hanedanlığı kurtarmak için. . .
1800 lerde yüzünü çağdaş eğitime ve bilime dönmek için hanedanından II Mahmut un başlattığı çağdaşlaşma hamlesinde . . . Avrupa ülkelerinden getirilen eğitimci ve bilim adamları nezaretinde kurulan . . .
çağdaş eğitim ve öğretim kurumlarıdır . . .
Bu okullarda eğitim ve öğretim günümüz okullarında ( üniversitelerimiz dahil ) verilen eğitim ve öğretimin fersah fersah da üzerinde olduğu tartışılmaz tarihi bir gerçektir .
Hal böyle olunca, okuma yazma oranı %5 gibi olan bir ülkede bu okullarda çok iyi eğitim görmüş olan bu zatları . . .sizin "" cahil "" olarak nitelemenizi . . inan ki, uzun uzun değerlendirmek zorunda kaldım . . .
"" cahil "" nitelemenizi sözlükte aradım . . "" eğitim ve öğrenim görmemiş kimse "" açıklaması ile karşılaştım . .
Her ne kadar günümüz de artık gerçek bir karşıt olmuyorsa da . . .
bu zatları "" cahil "" olarak nitelemenizin sebepleri konusunda inanın tereddütlerim hasıl oldu . . .
Bu tereddütlerim dir ki . . beni . . .
Bir toplum uzerinde bu kadar radikal degisiklikler yapma cesareti sadece cahillerde olur.
bu satırlar ile neyi kast etmeye çalıştığınız kanusunda epey meraka sürükledi . . .
Ve aklımda şöyle bir soru hasıl oldu . . .
Acaba siz bu satırlarınız ile. . .
"" Toplum üzerinde radikal değişiklere sebep olan Cumhuriyet devrimleri . . cahillikten doğan cesaretin ürünüdür "" mü demek istediniz . . .
Ve dahası ise . . .
Anadolu ve insanını. . istibdattan istiklale ulaştırıp . . . onlara bütün ulusların saygı duyduğu . . . Anadolu insanının onur ve gurur kaynağı olan Türkiye Cumhuriyeti devletini kurduran . . . çağdaşlığa refaha bilime ulaştırmak için halkının en az %90 ile beraber el ele vererek devrimleri Cumhuriyet devrimlerini hayata geçirip benimseterek ülkemizin ve ülkemiz insanlarını çağdaşlığa bilime ve refaha ilerlemesini sağlayan . . .
Yüce liderimiz Atatürk ve gazi meclisi . . . cahil . . ve cahil cesaretine sahip insanlar olarak mı niteliyorsunuz . . .
İçinde bulunduğum ikilem ve açmazları geçip . . .tatlı sohbetimize devam edebilmemiz için beni bu konuda . . .açık ve net olarak aydınlatıp bilgilen dire bilir misiniz . . .
Beni aydınlatırsanız . . .size müteşekkir olurum . . .
1.
29 Aralık 2016 12:22 tarihinde Mehmet Can <mcan at ius.edu.ba<mailto:mcan at ius.edu.ba>> yazdı:
Sayin Eginc
Size kisaltilmis bir liste
Falih Rıfkı Atay (1894-1971)
Gazeteci ve yazar. 1894 yılında İstanbul'da doğdu. Fıkra, makale, gezi türlerindeki gazete yazılarıyla ve özellikle Atatürk'ü yakından tanıtan anılarıyla ün kazanan Falih Rıfkı Atay, Rehberi Tahsil Rüştiyesi'ni bitirdikten sonra Hüseyin Cahit Yalçın'ın müdürlük yaptığı Mercan İdadisi'nde öğrenimini tamamladı. Darülfünunun Edebiyat bölümünü bitirdi.
Hasan Rıza Soyak (1888-1970)
Yönetici ve siyaset adamı. 1888 yılında Üsküp'te doğdu. Rüştiye'yi bitirdikten sonra İstanbul'da, Vilayet kaleminde devlet hizmetine girdi;
Mazhar Müfit Kansu (1873-1948)
Siyaset adamı ve idareci. 1873'de Denizli'de doğdu. Edirne'de gördüğü ilk ve orta öğreniminden sonra Gelibolu'da (1891) ve Edirne İdadisi'nde tarih ve matematik öğretmenliği yaptı.
Salih Bozok (1881-1941)
Salih Bozok 1881'de Selanik'te doğdu. Mustafa Kemal ile önce mahalle, daha sonra da okul arkadaşlığı oldu. İkisi de aynı okullarda okuduktan sonra aynı yıl Harp Okulu'nu bitirdiler. Salih Efendi jandarma sınıfına seçilmişti.
Yunus Nadi Abalıoğlu (1880-1945)
Gazeteci Yunus Nadi Abalıoğlu 1880 yılında Fethiye'de doğdu. Abalızade Hacı Halil Efendi'nin oğlu olan Yunus Nadi, ilk öğrenimini Fethiye'de yaptı, Rodos adasında Süleymaniye Medresesi'nde, İstanbul'da Galatasaray Sultaniyesi'nde okudu. Sonra Hukuk Mektebine devam etti.
Afet İnan (1908-1985)
Mustafa Kemal tarafından Fransızca öğrenmesi için İsviçre'ye gönderilen Afet İnan, 1908'de Selanik'te doğdu. 1925'te Bursa Kız Öğretmen Okulu'nu bitirdi.
Hamdullah Suphi Bey (Tanrıöver) (1885-1966)
İstanbul'da 1885'te doğan Hamdullah Suphi Bey (Tanrıöver), Galatasaray Lisesi'ni bitirdikten sonra ilkokul öğretmeni olarak çalıştı.
Yusuf Bey (Akçuraoğlu) (1876-1935)
Türkçülük akımının ilk aşamasının önde gelen düşünürü ve tarihçisi olan Yusuf Akçura, 1876'da Kazan'da doğdu. İstanbul'da Harbiye Mektebi'ni ve Paris'te Siyasal Bilgiler Yüksek Okulu'nu bitirdi.
Bunlarin tamaminin karsisina
Yeni devlet
yeni sosyete
sloganiyla girisilen devrimlerin bilimsel geri planini tamamjlayacak bilgi birikimi acisindan
"illiterate"
yazmak yanlis olmaz.
Mehmet Can
_____________________________________
Prof. Dr. Mehmet Can
The University Information Technology Center
INTERNATIONAL UNIVERSITY OF SARAJEVO
Hrasnicka cesta 15, 71000 Sarajevo, B&H
Phone: +387 33 957 150<tel:+387%2033%20957-150> ; Fax: +387 33 957 105<tel:+387%2033%20957-105>
mcan at ius.edu.ba<mailto:mcan at ius.edu.ba> ius.edu.ba/mehmet-can<http://ius.edu.ba/mehmet-can>
________________________________
From: Hüseyin Eğinç <huseyin.eginc at gmail.com<mailto:huseyin.eginc at gmail.com>>
Sent: Thursday, December 29, 2016 10:32:53 AM
To: Mehmet Can
Cc: Mehmet Can; Timur Karacay; turkmath at listweb.bilkent.edu.tr<mailto:turkmath at listweb.bilkent.edu.tr>
Subject: Re: [Turkmath:1792] Re: ben bu kısalıkta bu kadar manalı ve güzel başka bir şiir görmedim:
Mehmet bey . . .
Devrimlerin arkasındaki akademisyen ordusunun tamamını sıralamam için bana çok uzun bir ömür gerekir. . .,, gene de özellikle günümüz de ömrümün kalan kısmını bu işe eda etmem bana inanınki huzur ve onur verir . . .
Sohbetimizin gelişimi içerisinde . . . talebiniz olan . . .duyup dinlediğim . . . Atatürk Devrimlerinin sadece arkasında durmalarından öte devrimin nimet ve faziletlerini her fırsatta anlatmayı ilke edinmiş bilim adamlarının sadece çok çok çok cüz'i sini oluşturacak mini minnacık listeyi aşağıdaki ekte size takdim ediyorum . . .
Bu liste devrim savunucusu akademisyen ve bilim adamları listesinin ancak binlercesinden sadece biri olan listedir. . .
[https://ssl.gstatic.com/docs/doclist/images/icon_11_document_list.png] 121108 . . . . CUMHURİYET İN İLK YILARINDA DE...<https://docs.google.com/document/d/1E8wkB_tNYQMv7zps1904bjJdZAPMg_gbRrDPXigqirs/edit?usp=drive_web>
Bu konuda çok geriye de gitmemek gerekir . . .
Günümüzden çok değil henüz aylara önce . . .nobel ödüllü bilim adamımız Aziz Sancar . . . Cumhur başkanı Erdoğan ile yan yana verdiği söylemde . . . devrimlerin önem ve özelliğini . . .bütün dünyaya güzide kelimeler ile çok güzel anlatmıştı . . .
Ayrıcada eline her mikrofon verildiğinde Atatürk Cumhuriyetinin önem ve anlamının felsefesinin ne olduğunu kısıtlı dahi olsa çok güzel kelimeler ile anlatmıştı . . . İsteyenler o söylemlere ulaşıp defalarca da di,nleyebilirler . .
Bir de Mehmet bey . . .
Bir toplum uzerinde bu kadar radikal degisiklikler yapma cesareti sadece cahillerde olur.
sözünde kastetmeye çalıştığınız cesaretli cahillerden bir kaç isimsel örnek verişrseniz . . .inanın ki beni ziyadesi ile aydınlatmış olacak . . .mutlu kılacaksınız . . .
29 Aralık 2016 10:13 tarihinde Mehmet Can <mcan at ius.edu.ba<mailto:mcan at ius.edu.ba>> yazdı:
Sayin Eginc
Sizin yardiminiz olmadan bu liste tamam olmaz.
Turkiye insaninin hayatinin her vechesine
Yeni devlet
Yeni sosyete (society)
sloganiyla degisiklikler getirmis bir devrim hareketinin arkasinda bir bilim adamlari ordusu olmazsa, olmaz.
Siz devrimlerin arkasindaki bilim insanlarinin listesini verin, ben de size onlarin
sosyoloji
sosyal psikoloji
antropoloji
sosyal tarih
Kultur degismeleri
Medeniyetler arasi iliskiler
bilgi alanlarindaki muktesabatlari konusunda bilgi takdim edeyim.
Mehmet Can
_____________________________________
Prof. Dr. Mehmet Can
The University Information Technology Center
INTERNATIONAL UNIVERSITY OF SARAJEVO
Hrasnicka cesta 15, 71000 Sarajevo, B&H
Phone: +387 33 957 150<tel:+387%2033%20957-150> ; Fax: +387 33 957 105<tel:+387%2033%20957-105>
mcan at ius.edu.ba<mailto:mcan at ius.edu.ba> ius.edu.ba/mehmet-can<http://ius.edu.ba/mehmet-can>
________________________________
From: Hüseyin Eğinç <huseyin.eginc at gmail.com<mailto:huseyin.eginc at gmail.com>>
Sent: Wednesday, December 28, 2016 7:07:49 PM
To: Mehmet Can
Cc: Mehmet Can; Timur Karacay; turkmath at listweb.bilkent.edu.tr<mailto:turkmath at listweb.bilkent.edu.tr>
Subject: Re: [Turkmath:1792] Re: ben bu kısalıkta bu kadar manalı ve güzel başka bir şiir görmedim:
Teşekkür ederim Mehmet bey . . .
Kırmadığım için de sevinçliyim doğrusu . . .
Aramızda olan biten sadace sedası hoş kalmasını dilediğimiz bir sohbet . . .
Sohbetin tatlı olması içinde özellikle benim dikkatli olmam gerekir tabii . . .
Bu dikkatim nedeni, ile özellikle hamaset konusuna önem verip sınırımı belirlemem gerekir diye düşünürüm . . .
Bu cümlemden olarak . . . yazımın akışı içinde . . .Atatürk için kullandığım bilge lideri,mi,z . . . sözcüğünün hamaset sayılabileceğini inan ki düşünemedim . . .
Çünkü dünyada . . . devlet liderlerin den tutun da . . siyasetçisine . . bilim adamına . . gazetecisine . . tarihçisine . . .komutanına kadar çeşitli sosyalite ve akademik kariyere mensup şahsiyetler . . ekli zarfta görüleceği üzere
[https://ssl.gstatic.com/docs/doclist/images/icon_11_document_list.png] 111110 . . . .ATATÜRK İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRME...<https://docs.google.com/document/d/1LP-kVZPdNcmIrLC4yEmsiKL3ZVf3UreAMeEBqOp0_Ag/edit?usp=drive_web>
.benim kullandığım sözcükleri çok geride bırakacak sözler etmişler Atatürk için . . .
Bunlara hamaset yapıyorlar diye bilir miyiz. . veya
Ülkemizde karşıt görüşler olabilir . . .onları kırmayalım düşüncesi ile ülkemizde söylenmesi mi hamasi sayılır . . .
Tabii ben kesinlikle anlağı çok müsait olanlardan değilim. . . Bilgim de okuduğum belgemde küçük sayılar ile sınırlı . . . Seçiciliğim de tartışılabilinir. . . Okuduğum araştırmalar da . . . ki bir kısa alıntı aşağıdaki ektedir . . .
[https://ssl.gstatic.com/docs/doclist/images/icon_11_document_list.png] 16 BİN YILDANBERİ GÜNÜMÜZE KADAR KESİKSİZ KONUŞ...<https://docs.google.com/document/d/1ou6S2WBdHYNdxRyxcjQyU3WQr4802zGaUw1rwOnJ9UU/edit?usp=drive_web>
İnsanlık tarihinde . . . kökleri ta sapiens sapiens ekadar inen insanın . . Ural - Altay lar dan batıya - doğuya - güneye - Amerika ya uzandığı . . . imgelerini . . .dillerini . . . hep oraya kadar taşıdığı karışıp kaynaştığını yazıyor. . .
Tabii bu konuda her okuduğumun kopyasını buraya koymam hiç mümkün değil . . Sadece şunu söyleyebilirim 30 yılı aşkın insanlık tarihi tedrisim de bunun aksini yazan ve ya . . . Avrupa dan . . Hindistandan . . .Afrikadan . . . Avustralya ve ya Amerikadan . . . Ural - Altay lara son 30000yıl içinde göç eden hiç bir satıra rastlamamışımdır . . .
Bu nedenle . . .Ural Altayın bu göçen insanları dillerini de genlerine de taşımışlardır . . . buralara . . Bundan tabii ne olabilir ki . . .
Rafet inan bunun için travay testi hazırlamış veya hazırlattırılmış ise . . .bu da ne sakınca olabilir ki . Hazırlatılan ve ya hazırlanan bu tez malumun ilanından başka ne ifade eder acaba
Ben sizler kadar donanımlı ve hafızası düzgün bilim insanı asla olamam. . .
Bu nedenle bilmeyerek . . .kullandığım bazı kelimeler ile sizleri üzecek olursam . . .şimdiden affımı rica ediyorum . . .
Bir de Mehmet bey . . .
Bir toplum uzerinde bu kadar radikal degisiklikler yapma cesareti sadece cahillerde olur.
sözünde kastetmeye çalıştığınız cesaretli cahillerden bir kaç isimsel örnek verişrseniz . . .inanın ki beni ziyadesi ile aydınlatmış olacak . . .mutlu kılacaksınız . . .
28 Aralık 2016 19:00 tarihinde Mehmet Can <mcan at ius.edu.ba<mailto:mcan at ius.edu.ba>> yazdı:
Sayin Eginc
Size asla kirilmis degilim.
Bu nedenle ozur de beklemiyorum.
Atamizin "Geometri" kitabinin zamaninin matematigi yanindaki yeri ne ise, kendisinin ve Devrim Kadrosu'nun cesaret ettikleri devrimlerin Turkiye toplumu uzerindeki yakin/orta ve uzun vadeli etkileri hakkindaki bilgilerinin, zamanin sosyoloji, linguistik, sosyal antropoloji, sosyal psikoloji alanlarinda birikmis bilgi yigini yanindaki yeri de odur.
Aksi dogru olsaydi, butun dunya dillerinin Turkce'den turedigine dair bir tez nasil "devlet tezi" haline gelebilirdi.
Butun Avrupa toplumlarinin Ortaasya'dan gocen Turkler olduguna dair bir iddia nasil Afet Inan'in doktora tezi olur ve desteklemek icin Anadolu'da onbinlerce kafatasi olcumu yapilirdi.
Atamizin bilgeligi hakkindaki cumleleriniz hamasettir. Onun Fransizcasinin duzeyi ve Istanbul'daki yillarinda gelistirmek icin Beyoglu'nda kimin misafiri oldugunu ogrenmek icin Askeri Idadi'den itibaren arkadasi Rauf Orbay'in hatiralarini okumaniz gerekecek.
Mehmet Can
_____________________________________
Prof. Dr. Mehmet Can
The University Information Technology Center
INTERNATIONAL UNIVERSITY OF SARAJEVO
Hrasnicka cesta 15, 71000 Sarajevo, B&H
Phone: +387 33 957 150<tel:+387%2033%20957-150> ; Fax: +387 33 957 105<tel:+387%2033%20957-105>
mcan at ius.edu.ba<mailto:mcan at ius.edu.ba> ius.edu.ba/mehmet-can<http://ius.edu.ba/mehmet-can>
________________________________
From: Hüseyin Eğinç <huseyin.eginc at gmail.com<mailto:huseyin.eginc at gmail.com>>
Sent: Wednesday, December 28, 2016 5:31:34 PM
To: Mehmet Can
Cc: Mehmet Can; Timur Karacay; turkmath at listweb.bilkent.edu.tr<mailto:turkmath at listweb.bilkent.edu.tr>
Subject: Re: [Turkmath:1792] Re: ben bu kısalıkta bu kadar manalı ve güzel başka bir şiir görmedim:
Gösterdiğiniz nezakete teşekkür ederim . . .
Yazınızın içeriğine haddim olmayarak da olsa bir kaç satırlık cevabımın olabilmesi için . . .
Bir toplum uzerinde bu kadar radikal degisiklikler yapma cesareti sadece cahillerde olur.
sözünde kastetmeye çalıştığın . . .bir kaç cahilin adlarını da . . . satırlaı yazdığın bilgelik . . .nezaket . ve cesaret ile ifade etmenizi . . .
ve eğer mümkün se . . .
meşrebim gereği . . .kırdığım üzdüğüm den özür dileyip affımı talep edebilmem için de . . .
yazfiginiz hamasi cumlelerin degerini daha iyi kavrarsiniz.
sözleri ile ima etmeye çalıştığınız . . . iletimdeki satırları . . . bu ekrandan bana yansıtmanızı . . .
Önemle rica edeceğim . . .
İletinizin diğer satırları sadece kişisel bir eleştiri . . . sizin hür iradenizle oluşan düsündüklerinizin ifadesi olması dolaysıyla karşılıklı . . . konuşulup uygarca tartışılacak . . . karşılıklı kabule veya red de uğrasa saygı ile karşılanacak ifadelerdir . . .
Bu gibi konular ile konuları tartışanlar . . . tıpkı . . .
din ve doğmatikler mi . . .yoksa bilim mi . . .
tartışmalarının yapıldığı . squaş sporundaki duvar gibidir / ler . . .
Top yani düşünceleri ifade eden sözler . . . Squaş ın duvarına hiç zarar vermez . . . verdiği de bu güne kadar hiç görülmemiştir
Sadece sporcular . . . ne kadar sert vururlarsa topa o kadar çok yorulurlar sakatlanabilirler de . . .
Anlık yenmeler ve yenişmeler elbet te olur . . .
Ama he zaman tekrar tekrar bu sguaş salonuna koşa koşa gelirler sporcular . . .
sguaşın duvarı sporcuların ayağına gitmez . . ve . . . her hangi, bir oyuncunun vurduğu top darbesi ile yıkılmaz . . .
Oyuncular . . . saygı ve sevgi ile kucaklaşarak karşısına geçtiği bu duvarın önünden .. .
yenişseler de . . .kucak kucağa saygı ve sevgi ile ayrılırlar daima . . . .
Ama konuyu teşkil eden duvar hiç bir zaman yıkılmaz . . . yerli yerinde durur . . . karşısına sevgi ve saygıyla gelecek yeni sporcuları . . yeni oyuncuları bekler . . .
O yüzden . . .sizi kırdıysam özür dileyebilmem için . . veya sizinle saygı ve sevgi ile kucaklaşarak fikir teatisinde bulunabilmem i,çin. . yukarıda beyan ettiğim hususlarda geri dönüşünüzü bekleyeceğim. . .
28 Aralık 2016 17:43 tarihinde Mehmet Can <mcan at ius.edu.ba<mailto:mcan at ius.edu.ba>> yazdı:
Sayin Eginc
Cumlem ne ise kastim da odur.
Bir toplum uzerinde bu kadar radikal degisiklikler yapma cesareti sadece cahillerde olur.
Sosyal yapi degisiklikleri
Sosyoloji
Sosyal Psikoloji
Konusuna gore
Dilbilim
Antropoloji
Tarih
gibi bilim alanlariyla ilgilidir.
1900'lerde bu bilim dallarinin ne kadar gelismis oldugunu bilirseniz ve Mustafa kemal'in Devrim Kadrosu (!) nda ucundan kiyisindan Emil Durkeim okumus lise mezunu Ziya Gokalp'ten baska sosyologun bulunmadigini ogrenirseniz, yazfiginiz hamasi cumlelerin degerini daha iyi kavrarsiniz.
Isterseniz bir de Atamizin butun dunya dillerinin Turkce'den turedigini iddia ettigi Gunes Dil teorisi'ni Uluslararasi Dil Kongrelerinde savunmaya calisanlarin yasadiklarini okuyun.
Mehmet Can
_____________________________________
Prof. Dr. Mehmet Can
The University Information Technology Center
INTERNATIONAL UNIVERSITY OF SARAJEVO
Hrasnicka cesta 15, 71000 Sarajevo, B&H
Phone: +387 33 957 150<tel:+387%2033%20957-150> ; Fax: +387 33 957 105<tel:+387%2033%20957-105>
mcan at ius.edu.ba<mailto:mcan at ius.edu.ba> ius.edu.ba/mehmet-can<http://ius.edu.ba/mehmet-can>
________________________________
From: Hüseyin Eğinç <huseyin.eginc at gmail.com<mailto:huseyin.eginc at gmail.com>>
Sent: Wednesday, December 28, 2016 3:31:46 PM
To: Mehmet Can
Cc: Timur Karacay; turkmath at listweb.bilkent.edu.tr<mailto:turkmath at listweb.bilkent.edu.tr>
Subject: Re: [Turkmath:1792] Re: ben bu kısalıkta bu kadar manalı ve güzel başka bir şiir görmedim:
Harf devrimi, hic bir konuda uzmanligi olmayan otoritelerce girisilmis bir dayatma oldugundan,
ümidim odur ki . . . bu radikal ifade . . . kastını aşmış bir ifade olarak kabul görür . . .
Anadolu ve Anadolu insanının kurtuluşu ile Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşuna önderlik eden Yüce Atatürk ün . . . sayıları binler ile ifade edilen eser okumuş . . . Asın lideri . . asrın dehası olarak kabul görmüş bir kurucudur . . . Kitapları benim gibi sıradan değil . . .altlarını da çize çize not ala ala okumuş öğrenmiştir . . . Dehasının yansımasında . . .başarılarında . . .bu bilgi severliği ern önemli rolu oynamışır
Bu bilge lideri,mi,z . . .
karara varacak zevatın . . . başta bizzat kendisi olmak kaydıyla, verilecek karar hakkında yeterince bilgi ve birikime sahip olmasına . . ve
alınacak kararlar da . . ."" araştırmak . . . öğrenmek . . .bilmek "" nin de yeterli olamayacağını . . ulaşılabilecek konu uzmanlarının da bilgisine müracaat ile uygun dur görüşü alınmasına . . .
ve de . . . bu kararların ülkede uygulanabilmesi için . . . ülke insanı tarafından . . .
uygulanabilirlik . . .benimsenme ve kabullenilme . . .kabullenme gibi konularda çok iyi, nabız ölçümlerini çoğu kez birebir zaman zaman idari kadrolarca . . .yapıp yaptırılmasına .. .
çok önem verir ve kara alınmasında . . .hele devimlerde bu konuları . . . karar ve devrimlerin olmaz sa olmazları olarak görür ve gösterirdi . . .
Yüce Liderimizin bu karar alma termin ve tekniğine 40 lara kadar devam edildiyse de ikinci dünya felaketinin savaş hali nedeniyle önce belli kararlarda gevşetildi . . .
50 den sonrada. . . zaman için de gelişen laş kalık ve siyasi çıkarlar yüzünden . . . kararlar zamanla . . . siyasilerin bilerek danışarak araştırarak değil doğrudan siyasi bonsaslara dayalı alınır hale getirildi . . .
Günümüz de ise artık WC lerde bağırsak gazlarına kulak verilerek alınır hale geldi ki . . .
316 vekil tarafından . . . meclise verdikleri, dilekçe ile . . .
hiç görmedikleri içeriğini bilmedikleri . . .
kamu oyunun hiç bir bilgisi olmayan . . .
kunuya vakıf hiç kimseye danışılmamış . . .
sadece iki vekil tarafından e verilmiş talimat metinlerine uygun olarak yazdıkları . . .
topu topu 21 maddelik "" utanılmadan söylenebiliyorsa eğer . . .adına da anayasa değişikliği denen "" kanun teklifini . . . .
aman da ne güzeldir bu teklifteki sistem değiştirecek maddeler diyerek meclis başkanlığına sunulur oldu . . .
Ve en doğal haliylede . . .teklifi sunanlar . . .sunukları tekliften rahatsız olarak 21xtanecik teklif maddelerinin 7 tanesine bizzat kendileri, itiraz eder oldular . . .
İşte bu ve bu gibi kararlar . . . . hic bir konuda uzmanligi olmayan otoritelerce girisilmis bir dayatma oldugundan, . . . .ifadesine emsal misal olacak kararlar olarak verilebilir . . .
Bence devrimler, kastı aşan bu ifadeden ari tutulmalıdır . . .
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/pipermail/turkmath/attachments/20161230/ac260966/attachment-0001.html>
More information about the Turkmath
mailing list