[Turkmath:1817] Re: ben bu kısalıkta bu kadar manalı ve güzel başka bir şiir görmedim:

Hüseyin Eğinç huseyin.eginc at gmail.com
Fri Dec 30 11:47:22 UTC 2016


Mehmet bey . . .

Yüce Liderimizin en büyük niteliği . . .

Cepheler de ve Anadolu nun hemen her köşesinde  iç içe dib dibe bulunduğu
Anadolu insanını çok iyi tanımış bilmiş olmasıdır . . .

Bu niteliği sayesinde dir ki . . yalnızca yüreği ve istiklal inancı kalmış
. . .başkaca hiç bir şeyi kalmamış olan   Anadolu insanı,   bu yüce liderin
 etrafında toplanıp onun engin dehası ve komutasında . . . yedi düvele
karşı  istiklale yürümüş . . . Osmanlı hanedanlığını ret ederek . . onur
kaynağı olan Türkiye Cumhuriyeti Devletini   kurmuştur . . .

Bütün bunlar . . . Anadolu insanının sosyolojisinin çok iyi analiz
edilmesinin   bir sonucudur . . .

Yoksa ayağında çarığı bile olmayan bir ülke insanının,   savaş kazanarak
kısa sürede  istiklale kavuşması    asla mümkün olamaz . . .

Bu nedenle  Yüce Lider Atatürk başta olmak üzere etrafında ki mukimlerin .
. .halkın sosyolojisini tam bilemediler   o yüzden bu  konuda cahildiler .
. . bu cahilliklerini,n verdiği cesaret ile Cumhuriyet Devrimlerini
yaptılar   demeyi tekrar tekrar irdelemek gerekir . . .

Halkın sosyolojisini gayet iyi bilmeselerdi . .   Ayağında çarığı bile
olmayan Anadolu insanını istiklale  kavuşturacak   kurtuluş savaşına
 giremezler . . . O sosoyolojik dayanışmayı  iyi idare edemeseler di de
 savaş kaybedilir di . . .

Sonra bir şey daha var . .

Atatürk bir dünya lideri . . .İdeolojisi . .  İstibdattan istiklale koşmuş
. . . teb a dan vatandaşlığa kavuşmuş . . .millet olma ulus olma  saygın
olma refaha ulaşma nın bütün nimetlerine kavuşmuş olan bu ulusun  . . .
.çağdaş medeni bir yaşama ulaştıracak   yolları halkın önüne koymak  onları
anlatmaktı . . .

Bu yolu kabul veya ret   veya benimsemeyebilir di . .

Ama öyle olmadı . . .

Halkın çok büyük bir oranı  bu devrimleri benimsedi . . sahiplendi . . .
Oyüzden bu devrimler Atatürk ün değil . . .Cumhuriyetin devrimleridir . . .

Benimsemeyenler . . .ise   okuma oranı %5 olan olan toplum klasiği olan
etnik dini veya ekonomik  mütegallibelik kuran . . . şıh şeyh  gibi dinsel
ağalar ile  toprak ve aşiret ağaları ile bunlara kayıtsız şartsız bağlı
kalmayı yaşam biçimi haline getirmiş  esir olmuş küçük sayılacak bir orandı
. . .

umhuriyet devrimleri  içinde aklın alamayacağı . . .toplumsal kabule
uğramayacak ne vardı da . . .bu devrimler . . . aradan 93 sene geçtikten
sona   bu gün sorgulanır  oldu . . .

Salim akıl ile bakıldığında . . . ekte sunduğum  Cumhuriyet devrimleri
terminolojisinde . . .

​
 111109 . . . . ATATÜRK DEVRİMLERİ KRONOLOJİK SI...
<https://docs.google.com/document/d/1jzoVGHGK1DCezI549Y9KCgIK0_KwHwYHG4aPBd48ajY/edit?usp=drive_web>
​
ülkem insanının hayrına olmayan . . . onu çağdaşlık ve medeniyet yolundan
alıkoyacak devrimler varsa onları madde madde tartışalım. . . Bu tartışmaya
. . bu ekrana dahil olan sizin gibi bilim adamları da çekinmeden . .
.kırmadan . . .dökmeden katılsın . . .

Ama   Türkiye Cumhuriyetini  Devleti ve halkını Medeniyete . . .çağdaşlığa
ulaştırmak için yapılan ve asıl sahibi halk ve Cumhuriyet olan Cumhuriyet
devrimlerini yasalaştıran . . .Yüce Liderimiz Atatürk ve Gazi meclisimizin
saygın vekillerini .    halkın sosyolojisini iyi ölçemediler şeklinde ki
yaklaşımlar ile suçlamayalım . . .

Şunu da unutmamak lazım dır ki . . . . . .

Öncelikle bu devrimlerin mutlak olması veya olmaması hakkında veya hangisi
olmasaydı daha iyi olurdu   konusunda . .  bir fikirbirliği
oluşturulmasının ardın da . . .

Devrimler nasıl ve hangi terminler de yapılsaydı daha iyi sonuçlar verirdi
. . . konusu . .

Geçmişimizi suçlamadan . . .karalamadan . . .yermeden . .
.itibarsızlaştırmadan . . . eleştirmek
 birlik ve beraberliğimize . . .saygınlığımıza . . .sevgimize   çok büyük
katkısı olacağı aşıkardır

 Her konuyu hoş görü sınırları için de . . .düşüncerimize hiç bir sınır
koymadan . . .gereksiz suçlamalarda bulunmadan . . kırmadan dökmeden
konuşmak . . .hem bizlerin hemde çokçana baş ağrıttığım için çok tepki
aldığımı düşündüğüm   bu ekran sakinlerine   çok kazandıracağını
düşünüyporum . . .

Biliyorum sizleri çok üzdüm çok meşgul ettim . .  okuyanları da çok yordum
. . .

Affımı rica ve talep ediyorum . . .

Bu konuyu daha da uzatmak gibi bir muradım asla olamaz.  Faydası da olamaz
zaten

Yeterince sohbet ettik düşüncesi ile . . . .Eyvallah sayın dostlar . .
.Eyvallah . . .

Eyvallah Mehmet bey . . .



30 Aralık 2016 12:42 tarihinde Mehmet Can <mcan at ius.edu.ba> yazdı:

> Sayin Eginc
>
>
> Kemalist Devrim'in kadrolarinin yetistigi zamanda sosyoloji bir bilgi dali
> olarak coktan yerini almisti ve onlarin giristikleri isin kisa/orta ve uzun
> vadede Turkiye toplumunda doguracagi komplikasyonlarin ne olacagini
> bilmelerine imkan verecek genis bir literatur mevcuttu. Ama onlar
> bunlardan habersizdi.
>
>
> Sozunu ettigimiz "illiteracy", okuma yazma bilmemek degil, iste budur.
>
>
>
>
> Mehmet Can
>
>  _____________________________________
>
> Prof. Dr. Mehmet Can
>
> *The University Information Technology Center*
>
>
>
> *INTERNATIONAL UNIVERSITY OF SARAJEVO *
>
> *Hrasnicka cesta 15, 71000 Sarajevo, B&H*
>
> *Phone: +387 33 957 150 <+387%2033%20957-150> ; Fax: +387 33 957 105
> <+387%2033%20957-105>*
>
> *mcan at ius.edu.ba <mcan at ius.edu.ba>   ius.edu.ba/mehmet-can
> <http://ius.edu.ba/mehmet-can>*
> ------------------------------
> *From:* Hüseyin Eğinç <huseyin.eginc at gmail.com>
> *Sent:* Friday, December 30, 2016 10:58:37 AM
>
> *To:* Mehmet Can
> *Cc:* Mehmet Can; Timur Karacay; turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
> *Subject:* Re: [Turkmath:1792] Re: ben bu kısalıkta bu kadar manalı ve
> güzel başka bir şiir görmedim:
>
> Mehmet bey teşekkür ederim . . .
>
> Zannedersem  "" cahil "" olarak nitelediğiniz  bu zatları . .
>
> *Bir toplum uzerinde bu kadar radikal degisiklikler yapma cesareti sadece
> cahillerde olur.*
>
> satırlarında atıfta bulunduğunuz "" cahiller ""  lere   misal olarak
> verdiniz . . .
>
> Falih Rıfkı, Hasan Soyak, Mazhar Müfit, Salih Bozok,  Yunus Nadi, Afet
> İnan, Hamdullah Suphi, Suphi bey  . . . gibi zatların  şahsiyetleri ne ,
> eğitimlerine,  kariyerlerine,  icraatlarına ve de hizmetlerine şöyle kısa
> ca baktığımızda . . .
>
> Bu zatların,  okuma yazma oranının ancak %5 ler civarında olduğu bir
> ülkede,  mekteb i tahsil - idadi - Rüştiye - sultani - yüksek okul -
> Mülkiye - hukuk  mektepleri ile  askeri okullarda   eğitim öğretim
> gördükleri ve bir kısmının da Fransa ve İsviçre okullarında kariye
> edindiklerini görmekteyiz . . .
> Eğitim gördükleri   bu okullara ve yüksek okulları değerlendirdiğimiz de .
> .
>
> Bu okullar . . . .
>
>  ""   olmuş olacak her şeyde tek güç, tek irade, tek fail Allahtır . . Her
> olayın,  her vakıa nın olmuş olacak her şeyin sebep neden ve niçinleri de
> Allah tarafından gönderilmiş Kur'an da mevcuttur . . .öyleyse ilim  denen
> şey Kur'an ın bilinmesidir ""  temeline oturtulmuş medrese eğitim  sistemi
>  nedeni ile uğradığı zararlardan ülkeyi ve hanedanlığı kurtarmak için. . .
> 1800 lerde   yüzünü  çağdaş eğitime  ve  bilime dönmek için hanedanından
>  II Mahmut un  başlattığı   çağdaşlaşma hamlesinde . . .  Avrupa
>  ülkelerinden getirilen eğitimci ve bilim adamları  nezaretinde kurulan . .
> .
>
> çağdaş eğitim ve öğretim kurumlarıdır . . .
>
> Bu okullarda eğitim ve öğretim günümüz okullarında ( üniversitelerimiz
> dahil ) verilen  eğitim ve öğretimin fersah fersah da üzerinde olduğu
> tartışılmaz  tarihi bir gerçektir .
>
> Hal böyle olunca,  okuma yazma oranı %5  gibi olan bir ülkede bu okullarda
> çok iyi eğitim görmüş olan bu zatları . . .sizin "" cahil "" olarak
> nitelemenizi . . inan ki, uzun uzun değerlendirmek zorunda kaldım . . .
>
> "" cahil "" nitelemenizi sözlükte  aradım . . "" eğitim ve öğrenim
> görmemiş kimse ""  açıklaması ile karşılaştım . .
> Her ne kadar  günümüz de artık   gerçek bir karşıt olmuyorsa da . . .
>
> bu zatları "" cahil "" olarak nitelemenizin sebepleri konusunda inanın
> tereddütlerim hasıl oldu . . .
>
> Bu tereddütlerim dir ki . . beni . . .
> Bir toplum uzerinde bu kadar radikal degisiklikler yapma cesareti sadece
> cahillerde olur.
>
> bu satırlar ile neyi  kast etmeye çalıştığınız kanusunda epey meraka
> sürükledi . . .
>
> Ve aklımda şöyle bir soru hasıl oldu . . .
>
> Acaba siz bu satırlarınız ile. . .
>
> "" *Toplum üzerinde radikal değişiklere sebep olan Cumhuriyet devrimleri
> . .   cahillikten doğan cesaretin ürünüdür* ""  mü demek istediniz . . .
>
> Ve dahası ise . . .
>
>  Anadolu ve insanını. .  istibdattan istiklale ulaştırıp . . . onlara
> bütün ulusların saygı duyduğu . . . Anadolu insanının onur ve gurur kaynağı
> olan Türkiye Cumhuriyeti devletini kurduran . . .  çağdaşlığa refaha bilime
>  ulaştırmak için halkının en az %90 ile beraber el ele vererek devrimleri
>  Cumhuriyet devrimlerini  hayata geçirip benimseterek  ülkemizin ve
> ülkemiz insanlarını çağdaşlığa bilime ve refaha ilerlemesini sağlayan  . . .
>
> Yüce liderimiz Atatürk ve gazi meclisi . . . cahil . . ve cahil
> cesaretine sahip insanlar olarak mı niteliyorsunuz . . .
>
> İçinde bulunduğum ikilem ve açmazları geçip . . .tatlı sohbetimize devam
> edebilmemiz için beni bu konuda . . .açık ve net olarak aydınlatıp bilgilen
> dire bilir misiniz . . .
>
> Beni aydınlatırsanız . . .size müteşekkir olurum . . .
>
>    1.
>
>
>
>
>
>
>
>
> 29 Aralık 2016 12:22 tarihinde Mehmet Can <mcan at ius.edu.ba> yazdı:
>
>>
>> Sayin Eginc
>>
>>
>> Size kisaltilmis bir liste
>>
>>
>> *Falih Rıfkı Atay (1894-1971)*
>>
>> *Gazeteci ve yazar. 1894 yılında İstanbul'da doğdu. Fıkra, makale, gezi
>> türlerindeki gazete yazılarıyla ve özellikle Atatürk'ü yakından tanıtan
>> anılarıyla ün kazanan Falih Rıfkı Atay, Rehberi Tahsil Rüştiyesi'ni
>> bitirdikten sonra Hüseyin Cahit Yalçın'ın müdürlük yaptığı Mercan
>> İdadisi'nde öğrenimini tamamladı. Darülfünunun Edebiyat bölümünü bitirdi.*
>>
>>
>> *Hasan Rıza Soyak (1888-1970)*
>>
>> *Yönetici ve siyaset adamı. 1888 yılında Üsküp'te doğdu. Rüştiye'yi
>> bitirdikten sonra İstanbul'da, Vilayet kaleminde devlet hizmetine girdi;*
>>
>>
>>
>> *Mazhar Müfit Kansu (1873-1948)*
>>
>> *Siyaset adamı ve idareci. 1873'de Denizli'de doğdu. Edirne'de gördüğü
>> ilk ve orta öğreniminden sonra Gelibolu'da (1891) ve Edirne İdadisi'nde
>> tarih ve matematik öğretmenliği yaptı.*
>>
>>
>>
>> *Salih Bozok (1881-1941)*
>>
>> *Salih Bozok 1881'de Selanik'te doğdu. Mustafa Kemal ile önce mahalle,
>> daha sonra da okul arkadaşlığı oldu. İkisi de aynı okullarda okuduktan
>> sonra aynı yıl Harp Okulu'nu bitirdiler. Salih Efendi jandarma sınıfına
>> seçilmişti.*
>>
>>
>> *Yunus Nadi Abalıoğlu (1880-1945)*
>>
>> *Gazeteci Yunus Nadi Abalıoğlu 1880 yılında Fethiye'de doğdu. Abalızade
>> Hacı Halil Efendi'nin oğlu olan Yunus Nadi, ilk öğrenimini Fethiye'de
>> yaptı, Rodos adasında Süleymaniye Medresesi'nde, İstanbul'da Galatasaray
>> Sultaniyesi'nde okudu. Sonra Hukuk Mektebine devam etti. *
>>
>>
>> *Afet İnan (1908-1985)*
>>
>> *Mustafa Kemal tarafından Fransızca öğrenmesi için İsviçre'ye gönderilen
>> Afet İnan, 1908'de Selanik'te doğdu. 1925'te Bursa Kız Öğretmen Okulu'nu
>> bitirdi. *
>>
>>
>>
>> *Hamdullah Suphi Bey (Tanrıöver) (1885-1966)*
>>
>> *İstanbul'da 1885'te doğan Hamdullah Suphi Bey (Tanrıöver), Galatasaray
>> Lisesi'ni bitirdikten sonra ilkokul öğretmeni olarak çalıştı.*
>>
>>
>>
>> *Yusuf Bey (Akçuraoğlu) (1876-1935)*
>>
>> *Türkçülük akımının ilk aşamasının önde gelen düşünürü ve tarihçisi olan
>> Yusuf Akçura, 1876'da Kazan'da doğdu. İstanbul'da Harbiye Mektebi'ni ve
>> Paris'te Siyasal Bilgiler Yüksek Okulu'nu bitirdi.*
>>
>>
>> Bunlarin tamaminin karsisina
>>
>>
>> Yeni devlet
>>
>> yeni sosyete
>>
>>
>> sloganiyla girisilen devrimlerin bilimsel geri planini tamamjlayacak
>> bilgi birikimi acisindan
>>
>>
>> "illiterate"
>>
>>
>> yazmak yanlis olmaz.
>>
>>
>>
>>
>> Mehmet Can
>>
>>  _____________________________________
>>
>> Prof. Dr. Mehmet Can
>>
>> *The University Information Technology Center*
>>
>>
>>
>> *INTERNATIONAL UNIVERSITY OF SARAJEVO *
>>
>> *Hrasnicka cesta 15, 71000 Sarajevo, B&H*
>>
>> *Phone: +387 33 957 150 <+387%2033%20957-150> ; Fax: +387 33 957 105
>> <+387%2033%20957-105>*
>>
>> *mcan at ius.edu.ba <mcan at ius.edu.ba>   ius.edu.ba/mehmet-can
>> <http://ius.edu.ba/mehmet-can>*
>> ------------------------------
>> *From:* Hüseyin Eğinç <huseyin.eginc at gmail.com>
>> *Sent:* Thursday, December 29, 2016 10:32:53 AM
>>
>> *To:* Mehmet Can
>> *Cc:* Mehmet Can; Timur Karacay; turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
>> *Subject:* Re: [Turkmath:1792] Re: ben bu kısalıkta bu kadar manalı ve
>> güzel başka bir şiir görmedim:
>>
>> Mehmet bey . . .
>>
>> Devrimlerin arkasındaki akademisyen ordusunun tamamını sıralamam için
>> bana  çok uzun bir ömür gerekir. . .,,  gene de özellikle günümüz de
>> ömrümün kalan kısmını bu işe eda etmem bana inanınki huzur ve onur verir .
>> . .
>>
>> Sohbetimizin gelişimi içerisinde . . . talebiniz olan . . .duyup
>> dinlediğim . . . Atatürk Devrimlerinin sadece  arkasında durmalarından öte
>> devrimin nimet ve faziletlerini her fırsatta anlatmayı ilke edinmiş  bilim
>> adamlarının   sadece çok çok çok cüz'i sini oluşturacak mini minnacık
>> listeyi  aşağıdaki ekte size takdim ediyorum . . .
>>
>> Bu liste   devrim savunucusu akademisyen ve bilim adamları listesinin
>> ancak binlercesinden sadece biri olan listedir. . .
>>
>>
>>  121108 . . . . CUMHURİYET İN İLK YILARINDA DE...
>> <https://docs.google.com/document/d/1E8wkB_tNYQMv7zps1904bjJdZAPMg_gbRrDPXigqirs/edit?usp=drive_web>
>>
>>
>> Bu konuda çok geriye de gitmemek gerekir . . .
>>
>> Günümüzden çok değil henüz aylara önce . . .nobel ödüllü bilim adamımız
>> Aziz Sancar . . . Cumhur başkanı Erdoğan ile yan yana verdiği söylemde . .
>> . devrimlerin önem ve özelliğini . . .bütün dünyaya güzide kelimeler ile
>> çok güzel anlatmıştı . . .
>> Ayrıcada eline her mikrofon verildiğinde Atatürk Cumhuriyetinin önem ve
>> anlamının   felsefesinin ne olduğunu kısıtlı dahi olsa çok güzel kelimeler
>> ile anlatmıştı . . . İsteyenler o söylemlere   ulaşıp defalarca da
>> di,nleyebilirler . .
>>
>>
>> Bir de Mehmet bey . . .
>>
>> *Bir toplum uzerinde bu kadar radikal degisiklikler yapma cesareti sadece
>> cahillerde olur.  *
>>
>> sözünde kastetmeye çalıştığınız   cesaretli cahillerden bir kaç isimsel
>> örnek verişrseniz . . .inanın ki beni ziyadesi  ile aydınlatmış  olacak . .
>> .mutlu kılacaksınız . . .
>>
>>
>> 29 Aralık 2016 10:13 tarihinde Mehmet Can <mcan at ius.edu.ba> yazdı:
>>
>>> Sayin Eginc
>>>
>>>
>>> Sizin yardiminiz olmadan bu liste tamam olmaz.
>>>
>>>
>>> Turkiye insaninin hayatinin her vechesine
>>>
>>>
>>> Yeni devlet
>>>
>>> Yeni sosyete (society)
>>>
>>>
>>> sloganiyla degisiklikler getirmis bir devrim hareketinin arkasinda bir
>>> bilim adamlari ordusu olmazsa, olmaz.
>>>
>>>
>>> Siz devrimlerin arkasindaki bilim insanlarinin listesini verin, ben de
>>> size onlarin
>>>
>>>
>>> sosyoloji
>>> sosyal psikoloji
>>> antropoloji
>>> sosyal tarih
>>> Kultur degismeleri
>>> Medeniyetler arasi iliskiler
>>>
>>> bilgi alanlarindaki muktesabatlari konusunda bilgi takdim edeyim.
>>>
>>>
>>>
>>> Mehmet Can
>>>
>>>  _____________________________________
>>>
>>> Prof. Dr. Mehmet Can
>>>
>>> *The University Information Technology Center*
>>>
>>>
>>>
>>> *INTERNATIONAL UNIVERSITY OF SARAJEVO *
>>>
>>> *Hrasnicka cesta 15, 71000 Sarajevo, B&H*
>>>
>>> *Phone: +387 33 957 150 <+387%2033%20957-150> ; Fax: +387 33 957 105
>>> <+387%2033%20957-105>*
>>>
>>> *mcan at ius.edu.ba <mcan at ius.edu.ba>   ius.edu.ba/mehmet-can
>>> <http://ius.edu.ba/mehmet-can>*
>>> ------------------------------
>>> *From:* Hüseyin Eğinç <huseyin.eginc at gmail.com>
>>> *Sent:* Wednesday, December 28, 2016 7:07:49 PM
>>>
>>> *To:* Mehmet Can
>>> *Cc:* Mehmet Can; Timur Karacay; turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
>>> *Subject:* Re: [Turkmath:1792] Re: ben bu kısalıkta bu kadar manalı ve
>>> güzel başka bir şiir görmedim:
>>>
>>> Teşekkür ederim Mehmet bey . . .
>>>
>>> Kırmadığım için de sevinçliyim doğrusu . . .
>>>
>>> Aramızda olan biten sadace sedası hoş kalmasını dilediğimiz bir sohbet .
>>> . .
>>>
>>> Sohbetin tatlı olması içinde özellikle benim dikkatli olmam gerekir
>>> tabii . . .
>>>
>>> Bu dikkatim nedeni, ile   özellikle hamaset konusuna önem verip sınırımı
>>> belirlemem gerekir diye düşünürüm . . .
>>>
>>> Bu cümlemden olarak . . . yazımın akışı içinde . . .Atatürk için
>>>  kullandığım  bilge lideri,mi,z . . . sözcüğünün   hamaset
>>> sayılabileceğini   inan ki düşünemedim . . .
>>>
>>> Çünkü dünyada . . . devlet liderlerin den tutun da . . siyasetçisine  .
>>> .  bilim adamına . .  gazetecisine . . tarihçisine . . .komutanına kadar
>>> çeşitli  sosyalite ve akademik kariyere mensup şahsiyetler . . ekli zarfta
>>> görüleceği üzere
>>>
>>>  111110 . . . .ATATÜRK İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRME...
>>> <https://docs.google.com/document/d/1LP-kVZPdNcmIrLC4yEmsiKL3ZVf3UreAMeEBqOp0_Ag/edit?usp=drive_web>
>>>
>>>
>>> .benim kullandığım sözcükleri çok geride bırakacak sözler etmişler
>>> Atatürk için . . .
>>>
>>> Bunlara hamaset yapıyorlar diye bilir  miyiz. .  veya
>>>
>>> Ülkemizde karşıt görüşler olabilir . . .onları kırmayalım düşüncesi ile
>>>  ülkemizde söylenmesi mi hamasi sayılır . . .
>>>
>>> Tabii ben kesinlikle anlağı çok müsait  olanlardan değilim. . . Bilgim
>>> de okuduğum belgemde küçük sayılar ile sınırlı . . . Seçiciliğim de
>>>  tartışılabilinir. . . Okuduğum araştırmalar da . . . ki bir kısa alıntı
>>> aşağıdaki ektedir . . .
>>>
>>>  16 BİN YILDANBERİ GÜNÜMÜZE KADAR KESİKSİZ KONUŞ...
>>> <https://docs.google.com/document/d/1ou6S2WBdHYNdxRyxcjQyU3WQr4802zGaUw1rwOnJ9UU/edit?usp=drive_web>
>>>
>>>
>>> İnsanlık tarihinde . . . kökleri ta  sapiens sapiens ekadar inen insanın
>>> . . Ural - Altay  lar dan batıya  - doğuya -  güneye  - Amerika ya
>>>  uzandığı . . . imgelerini . . .dillerini . . . hep oraya kadar taşıdığı
>>> karışıp kaynaştığını yazıyor. . .
>>>
>>> Tabii bu konuda her okuduğumun kopyasını buraya koymam  hiç mümkün değil
>>>  . .  Sadece şunu söyleyebilirim   30 yılı aşkın insanlık tarihi tedrisim
>>> de bunun aksini yazan ve ya . . . Avrupa dan  . . Hindistandan . .
>>> .Afrikadan . . . Avustralya ve ya Amerikadan . . . Ural - Altay lara son
>>> 30000yıl içinde göç eden   hiç bir satıra rastlamamışımdır . . .
>>>
>>> Bu nedenle . . .Ural Altayın bu göçen insanları   dillerini de genlerine
>>> de taşımışlardır . . . buralara . . Bundan tabii ne olabilir ki . . .
>>>
>>> Rafet inan bunun için travay testi hazırlamış veya hazırlattırılmış ise
>>> . . .bu da ne sakınca olabilir ki . Hazırlatılan ve ya hazırlanan bu tez
>>>  malumun ilanından başka ne ifade eder  acaba
>>>
>>> Ben sizler kadar donanımlı  ve   hafızası  düzgün   bilim insanı asla
>>> olamam. . .
>>>
>>> Bu nedenle bilmeyerek . . .kullandığım bazı kelimeler ile sizleri üzecek
>>> olursam . . .şimdiden affımı rica ediyorum . . .
>>>
>>> Bir de Mehmet bey . . .
>>>
>>> *Bir toplum uzerinde bu kadar radikal degisiklikler yapma cesareti
>>> sadece cahillerde olur.  *
>>>
>>> sözünde kastetmeye çalıştığınız   cesaretli cahillerden bir kaç isimsel
>>> örnek verişrseniz . . .inanın ki beni ziyadesi  ile aydınlatmış  olacak . .
>>> .mutlu kılacaksınız . . .
>>>
>>>
>>> 28 Aralık 2016 19:00 tarihinde Mehmet Can <mcan at ius.edu.ba> yazdı:
>>>
>>>>
>>>> Sayin Eginc
>>>>
>>>>
>>>> Size asla kirilmis degilim.
>>>>
>>>> Bu nedenle ozur de beklemiyorum.
>>>>
>>>>
>>>> Atamizin "Geometri" kitabinin zamaninin matematigi yanindaki yeri ne
>>>> ise, kendisinin ve Devrim Kadrosu'nun cesaret ettikleri devrimlerin Turkiye
>>>> toplumu uzerindeki yakin/orta ve uzun vadeli etkileri hakkindaki
>>>> bilgilerinin, zamanin sosyoloji, linguistik, sosyal antropoloji, sosyal
>>>> psikoloji alanlarinda birikmis bilgi yigini yanindaki yeri de odur.
>>>>
>>>>
>>>> Aksi dogru olsaydi, butun dunya dillerinin Turkce'den turedigine dair
>>>> bir tez nasil "devlet tezi" haline gelebilirdi.
>>>>
>>>>
>>>> Butun Avrupa toplumlarinin Ortaasya'dan gocen Turkler olduguna dair bir
>>>> iddia nasil Afet Inan'in doktora tezi olur ve desteklemek icin Anadolu'da
>>>> onbinlerce kafatasi olcumu yapilirdi.
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> Atamizin bilgeligi hakkindaki cumleleriniz hamasettir. Onun
>>>> Fransizcasinin duzeyi ve Istanbul'daki yillarinda gelistirmek icin
>>>> Beyoglu'nda kimin misafiri oldugunu ogrenmek icin Askeri Idadi'den itibaren
>>>> arkadasi Rauf Orbay'in hatiralarini okumaniz gerekecek.
>>>>
>>>>
>>>> Mehmet Can
>>>>
>>>>  _____________________________________
>>>>
>>>> Prof. Dr. Mehmet Can
>>>>
>>>> *The University Information Technology Center*
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> *INTERNATIONAL UNIVERSITY OF SARAJEVO *
>>>>
>>>> *Hrasnicka cesta 15, 71000 Sarajevo, B&H*
>>>>
>>>> *Phone: +387 33 957 150 <+387%2033%20957-150> ; Fax: +387 33 957 105
>>>> <+387%2033%20957-105>*
>>>>
>>>> *mcan at ius.edu.ba <mcan at ius.edu.ba>   ius.edu.ba/mehmet-can
>>>> <http://ius.edu.ba/mehmet-can>*
>>>> ------------------------------
>>>> *From:* Hüseyin Eğinç <huseyin.eginc at gmail.com>
>>>> *Sent:* Wednesday, December 28, 2016 5:31:34 PM
>>>> *To:* Mehmet Can
>>>> *Cc:* Mehmet Can; Timur Karacay; turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
>>>>
>>>> *Subject:* Re: [Turkmath:1792] Re: ben bu kısalıkta bu kadar manalı ve
>>>> güzel başka bir şiir görmedim:
>>>>
>>>> Gösterdiğiniz nezakete teşekkür ederim . . .
>>>>
>>>> Yazınızın içeriğine  haddim olmayarak da olsa  bir kaç satırlık
>>>>  cevabımın olabilmesi için . . .
>>>>
>>>> *Bir toplum uzerinde bu kadar radikal degisiklikler yapma cesareti
>>>> sadece cahillerde olur.  *
>>>>
>>>> sözünde kastetmeye çalıştığın . . .bir kaç cahilin adlarını da . . .
>>>> satırlaı yazdığın bilgelik . . .nezaket . ve cesaret ile ifade etmenizi  .
>>>> . .
>>>>
>>>> ve eğer mümkün se . . .
>>>>
>>>> meşrebim gereği . . .kırdığım üzdüğüm den  özür dileyip affımı talep
>>>> edebilmem için de . . .
>>>>
>>>> *yazfiginiz hamasi cumlelerin degerini daha iyi kavrarsiniz.*
>>>>
>>>> sözleri ile  ima etmeye çalıştığınız . . . iletimdeki satırları  . . .
>>>> bu ekrandan  bana yansıtmanızı . . .
>>>>
>>>> Önemle rica edeceğim . . .
>>>>
>>>> İletinizin diğer satırları  sadece kişisel bir eleştiri . . . sizin hür
>>>> iradenizle oluşan düsündüklerinizin  ifadesi olması dolaysıyla  karşılıklı
>>>> . . . konuşulup   uygarca tartışılacak  . . . karşılıklı   kabule   veya
>>>>  red de uğrasa   saygı ile karşılanacak  ifadelerdir . . .
>>>>
>>>> Bu gibi konular  ile konuları tartışanlar  . . . tıpkı . . .
>>>>
>>>> din ve doğmatikler mi . . .yoksa bilim mi . . .
>>>>
>>>> tartışmalarının yapıldığı . squaş sporundaki duvar gibidir / ler  . . .
>>>>
>>>> Top yani düşünceleri  ifade eden sözler . . . Squaş ın duvarına  hiç
>>>> zarar vermez . . . verdiği de bu güne kadar hiç görülmemiştir
>>>>
>>>> Sadece  sporcular  . . . ne kadar sert vururlarsa topa o kadar çok
>>>>  yorulurlar  sakatlanabilirler de . . .
>>>>
>>>> Anlık yenmeler ve yenişmeler elbet te olur . . .
>>>>
>>>> Ama he zaman tekrar tekrar  bu sguaş salonuna koşa koşa gelirler
>>>>  sporcular  . . .
>>>>
>>>> sguaşın duvarı sporcuların ayağına gitmez . . ve . . .  her hangi, bir
>>>> oyuncunun vurduğu top darbesi ile yıkılmaz . . .
>>>>
>>>> Oyuncular . . . saygı ve sevgi ile kucaklaşarak karşısına geçtiği bu
>>>> duvarın önünden  .. .
>>>>
>>>> yenişseler de . . .kucak kucağa saygı ve sevgi ile ayrılırlar   daima
>>>>  . . . .
>>>>
>>>> Ama konuyu teşkil eden duvar hiç bir zaman yıkılmaz  . . . yerli
>>>> yerinde durur . . . karşısına sevgi ve saygıyla gelecek yeni sporcuları . .
>>>> yeni oyuncuları bekler . . .
>>>>
>>>> O yüzden . . .sizi kırdıysam özür dileyebilmem için . . veya sizinle
>>>> saygı ve sevgi ile kucaklaşarak fikir teatisinde bulunabilmem i,çin. .
>>>> yukarıda beyan ettiğim hususlarda   geri dönüşünüzü bekleyeceğim. . .
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> 28 Aralık 2016 17:43 tarihinde Mehmet Can <mcan at ius.edu.ba> yazdı:
>>>>
>>>>>
>>>>> Sayin Eginc
>>>>>
>>>>>
>>>>> Cumlem ne ise kastim da odur.
>>>>>
>>>>>
>>>>> Bir toplum uzerinde bu kadar radikal degisiklikler yapma cesareti
>>>>> sadece cahillerde olur.
>>>>>
>>>>>
>>>>> Sosyal yapi degisiklikleri
>>>>>
>>>>> Sosyoloji
>>>>>
>>>>> Sosyal Psikoloji
>>>>>
>>>>> Konusuna gore
>>>>>
>>>>> Dilbilim
>>>>>
>>>>> Antropoloji
>>>>>
>>>>> Tarih
>>>>>
>>>>> gibi bilim alanlariyla ilgilidir.
>>>>>
>>>>>
>>>>> 1900'lerde bu bilim dallarinin ne kadar gelismis oldugunu bilirseniz
>>>>> ve Mustafa kemal'in Devrim Kadrosu (!) nda ucundan kiyisindan Emil Durkeim
>>>>> okumus lise mezunu Ziya Gokalp'ten baska sosyologun bulunmadigini
>>>>> ogrenirseniz, yazfiginiz hamasi cumlelerin degerini daha iyi kavrarsiniz.
>>>>>
>>>>>
>>>>> Isterseniz bir de Atamizin butun dunya dillerinin Turkce'den
>>>>> turedigini iddia ettigi Gunes Dil teorisi'ni Uluslararasi Dil Kongrelerinde
>>>>> savunmaya calisanlarin yasadiklarini okuyun.
>>>>>
>>>>>
>>>>> Mehmet Can
>>>>>
>>>>>  _____________________________________
>>>>>
>>>>> Prof. Dr. Mehmet Can
>>>>>
>>>>> *The University Information Technology Center*
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> *INTERNATIONAL UNIVERSITY OF SARAJEVO *
>>>>>
>>>>> *Hrasnicka cesta 15, 71000 Sarajevo, B&H*
>>>>>
>>>>> *Phone: +387 33 957 150 <+387%2033%20957-150> ; Fax: +387 33 957 105
>>>>> <+387%2033%20957-105>*
>>>>>
>>>>> *mcan at ius.edu.ba <mcan at ius.edu.ba>   ius.edu.ba/mehmet-can
>>>>> <http://ius.edu.ba/mehmet-can>*
>>>>> ------------------------------
>>>>> *From:* Hüseyin Eğinç <huseyin.eginc at gmail.com>
>>>>> *Sent:* Wednesday, December 28, 2016 3:31:46 PM
>>>>> *To:* Mehmet Can
>>>>> *Cc:* Timur Karacay; turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
>>>>> *Subject:* Re: [Turkmath:1792] Re: ben bu kısalıkta bu kadar manalı
>>>>> ve güzel başka bir şiir görmedim:
>>>>>
>>>>>
>>>>> * Harf devrimi, hic bir konuda uzmanligi olmayan otoritelerce
>>>>>> girisilmis bir dayatma oldugundan,*
>>>>>
>>>>>
>>>>> ümidim odur ki . . . bu radikal ifade . . . kastını aşmış bir ifade
>>>>> olarak kabul görür . . .
>>>>>
>>>>> Anadolu ve Anadolu insanının   kurtuluşu  ile Türkiye Cumhuriyetinin
>>>>>  kuruluşuna önderlik eden Yüce Atatürk ün . . . sayıları binler ile ifade
>>>>> edilen  eser okumuş . . . Asın lideri . . asrın dehası olarak kabul görmüş
>>>>>  bir kurucudur  . . .  Kitapları benim gibi sıradan değil . . .altlarını da
>>>>> çize çize not ala ala okumuş öğrenmiştir . . . Dehasının yansımasında . .
>>>>> .başarılarında . . .bu bilgi severliği ern önemli rolu oynamışır
>>>>>
>>>>> Bu  bilge lideri,mi,z . . .
>>>>>
>>>>> karara varacak  zevatın . . .  başta bizzat kendisi olmak  kaydıyla,
>>>>> verilecek karar  hakkında yeterince bilgi ve birikime  sahip olmasına  . .
>>>>>    ve
>>>>> alınacak kararlar da . . ."" araştırmak . . .  öğrenmek  . . .bilmek
>>>>> ""  nin de yeterli olamayacağını . . ulaşılabilecek konu uzmanlarının da
>>>>> bilgisine  müracaat  ile uygun dur görüşü alınmasına  . . .
>>>>>
>>>>> ve de . . . bu kararların ülkede uygulanabilmesi için . . . ülke
>>>>> insanı tarafından . . .
>>>>> uygulanabilirlik . . .benimsenme  ve kabullenilme . . .kabullenme gibi
>>>>>  konularda çok iyi, nabız ölçümlerini  çoğu kez  birebir  zaman zaman
>>>>>  idari kadrolarca . . .yapıp yaptırılmasına .. .
>>>>>
>>>>> çok önem verir ve  kara alınmasında . . .hele devimlerde bu  konuları
>>>>> . . . karar ve devrimlerin olmaz sa olmazları   olarak görür ve gösterirdi
>>>>> . . .
>>>>>
>>>>> Yüce Liderimizin bu karar alma termin  ve tekniğine  40 lara kadar
>>>>> devam edildiyse de  ikinci dünya felaketinin savaş hali nedeniyle önce
>>>>> belli kararlarda gevşetildi . . .
>>>>>
>>>>> 50 den sonrada. . .  zaman için de gelişen laş kalık ve siyasi
>>>>> çıkarlar yüzünden . . .  kararlar  zamanla . . . siyasilerin   bilerek
>>>>> danışarak araştırarak değil doğrudan siyasi bonsaslara dayalı alınır hale
>>>>> getirildi . . .
>>>>>
>>>>> Günümüz de ise  artık WC lerde   bağırsak gazlarına kulak verilerek
>>>>> alınır hale geldi ki . . .
>>>>>
>>>>> 316 vekil tarafından . . . meclise verdikleri, dilekçe ile . . .
>>>>>
>>>>> hiç görmedikleri  içeriğini  bilmedikleri . . .
>>>>> kamu oyunun hiç bir bilgisi olmayan . . .
>>>>> kunuya vakıf hiç kimseye danışılmamış . . .
>>>>> sadece iki vekil tarafından e verilmiş talimat metinlerine uygun
>>>>> olarak yazdıkları . . .
>>>>> topu topu 21 maddelik   "" utanılmadan söylenebiliyorsa eğer . .
>>>>> .adına da  anayasa değişikliği denen ""  kanun teklifini  . . . .
>>>>>
>>>>> aman da ne güzeldir bu teklifteki sistem değiştirecek maddeler diyerek
>>>>> meclis başkanlığına sunulur oldu . . .
>>>>>
>>>>> Ve en doğal haliylede . . .teklifi sunanlar . . .sunukları tekliften
>>>>> rahatsız olarak 21xtanecik   teklif maddelerinin 7 tanesine bizzat
>>>>> kendileri, itiraz eder oldular . . .
>>>>>
>>>>> İşte bu ve bu gibi  kararlar . . . . * hic bir konuda uzmanligi
>>>>> olmayan otoritelerce girisilmis bir dayatma oldugundan, . . . .*ifadesine
>>>>> emsal misal olacak kararlar olarak   verilebilir . . .
>>>>>
>>>>> Bence devrimler, kastı aşan bu ifadeden ari tutulmalıdır . . .
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>
>>
>
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/pipermail/turkmath/attachments/20161230/94928b0c/attachment-0001.html>


More information about the Turkmath mailing list